Gyurkity Péter
Nemzetközivé válhat a Hulu
A tengerentúlon egyértelműen legnépszerűbb és legjobb mozis és tévés kínálattal bíró videómegosztó portál jelenleg is tárgyal a nemzetközi rajtról. A YouTube eközben növelheti reklámbevételeit.
A Hulu kapcsán több fontos hír is napvilágot látott, ezekből szemezgetünk most. A 18 hónappal ezelőtt nagy médiacégek által alapított internetes portál 30 százalékos részesedést engedélyezett a Disney számára, ezért cserébe viszont olyan sorozatokhoz juthat hozzá, mint a Született Feleségek, a Lost, a Grey's Anatomy, az Ugly Betty, a Scrubs, a Jimmy Kimmel Live, és még számos további alkotás, ezzel is tovább bővítve a kínálatot.
A hétvégén a BBC-vel, valamint a bollywoodi alkotások egyik legnagyobb terjesztőjével, a Saavn céggel állapodtak meg, így az Egyesült Államokban számos brit és indiai sorozat és tévéfilm lesz majd elérhető az oldal látogatói számára, nem egy esetben most első ízben. A cég részéről elhangzott nyilatkozatokból pedig azt is megtudhattuk, hogy tárgyalnak a nemzetközi megjelenésről, egészen pontosan arról, hogy az oldalt a 6-8 legnagyobb piacon is elérhetővé tegyék. A debütálás időpontjáról és részleteiről sajnos semmit nem árultak el, ám mindenképpen biztató, hogy legalábbis lehetőségként merül fel az USA-n kívüli terjeszkedés.
A YouTube eközben saját, reklámokból származó bevételeit igyekszik növelni, mivel számukra ez jelenti a garanciát a további sikeres és zavartalan működésre. Piaci elemzők szerint itt bizonyos sikereket értek el, hiszen míg a potenciális hirdetők nem szívesen jelentetik meg reklámjaikat bizonyos online felvételek mellett, az ilyen célra megfelelő, az oldalon megosztott videók arányát sikerült a tavalyi 3 százalékról egészen 9 százalékra emelni. A Google számára ez nyilván a bevételek növekedését jelenti majd.
Egyre nyilvánvalóbb tehát, hogy a jövő online videópiacának első helyéért e két portál verseng majd - meglátjuk, melyikük tud nagyobb elfogadottságra szert tenni a szórakoztatóipar, illetve a felhasználók oldalán.
A Hulu kapcsán több fontos hír is napvilágot látott, ezekből szemezgetünk most. A 18 hónappal ezelőtt nagy médiacégek által alapított internetes portál 30 százalékos részesedést engedélyezett a Disney számára, ezért cserébe viszont olyan sorozatokhoz juthat hozzá, mint a Született Feleségek, a Lost, a Grey's Anatomy, az Ugly Betty, a Scrubs, a Jimmy Kimmel Live, és még számos további alkotás, ezzel is tovább bővítve a kínálatot.
A hétvégén a BBC-vel, valamint a bollywoodi alkotások egyik legnagyobb terjesztőjével, a Saavn céggel állapodtak meg, így az Egyesült Államokban számos brit és indiai sorozat és tévéfilm lesz majd elérhető az oldal látogatói számára, nem egy esetben most első ízben. A cég részéről elhangzott nyilatkozatokból pedig azt is megtudhattuk, hogy tárgyalnak a nemzetközi megjelenésről, egészen pontosan arról, hogy az oldalt a 6-8 legnagyobb piacon is elérhetővé tegyék. A debütálás időpontjáról és részleteiről sajnos semmit nem árultak el, ám mindenképpen biztató, hogy legalábbis lehetőségként merül fel az USA-n kívüli terjeszkedés.
A YouTube eközben saját, reklámokból származó bevételeit igyekszik növelni, mivel számukra ez jelenti a garanciát a további sikeres és zavartalan működésre. Piaci elemzők szerint itt bizonyos sikereket értek el, hiszen míg a potenciális hirdetők nem szívesen jelentetik meg reklámjaikat bizonyos online felvételek mellett, az ilyen célra megfelelő, az oldalon megosztott videók arányát sikerült a tavalyi 3 százalékról egészen 9 százalékra emelni. A Google számára ez nyilván a bevételek növekedését jelenti majd.
Egyre nyilvánvalóbb tehát, hogy a jövő online videópiacának első helyéért e két portál verseng majd - meglátjuk, melyikük tud nagyobb elfogadottságra szert tenni a szórakoztatóipar, illetve a felhasználók oldalán.