Gyurkity Péter
Folytatódhat a PC-k áresése
Piaci felmérések szerint a nagyobb PC-gyártóknak a forgalom visszaeséséhez képest is nagyobb fájdalmat okozott az asztali és mobil konfigurációk árainak zuhanása - a szolgáltatások kerülhetnek előtérbe a jövőben.
A Technology Business Research által elkészített anyagból kiderül, hogy 2008 utolsó negyedévében átlagosan mintegy 5 százalékkal esett vissza az olyan jelentős gyártók forgalma, mint például a Dell, a HP, a Lenovo, valamint az Apple. Ennél azonban jóval kényelmetlenebbül érintette ezen cégeket, hogy az átlagos eladási árak nagyjából 13 százalékkal estek, így a korábbi eredményekhez viszonyítva csaknem egyötödével estek vissza a bevételek.
A piackutató cég arra hívja fel a PC-gyártók figyelmét, hogy változtatniuk kell a vásárlókhoz fűződő viszonyukon, a piacot ugyanis már nem a hardver- vagy éppen szoftvereladások, hanem egyre inkább a hosszú távra szóló szolgáltatások uralják. Ez megfelelő módot kínál arra, hogy az egyes vállalatok magukhoz kössék a konfigurációikat megvásárló felhasználókat, ehhez azonban mindenképpen szükség van arra, hogy ezek a cégek vonzó ajánlatokkal álljanak elő ezen a téren, amelyek bebiztosítanák a vásárlók folyamatos visszatérését.
A jelenlegi helyzet főként azért kényelmetlen a gyártók számára, mert normális gazdasági körülmények között a jelentős áresés a forgalom megugrását eredményezte volna. A netbook és nettop készülékekkel világossá vált, hogy sokaknak nincs igazán szüksége a drágább hagyományos megoldásokra, igaz ez együtt járt azzal, hogy mások inkább a drágább összeállításokon spóroltak. Mégis, az olcsóbb, belépő szintű megoldásokból sokkal többet lehetett volna eladni, ha nem jön közbe a válság, ami takarékosságra intette a vásárlók jó részét.
A TBR arra számít, hogy az áresés nem egyszeri jelenség, hanem komoly strukturális átalakulás előfutára, és mint ilyen, tovább tarthat majd. A kérdés már csak az, hogy az egyes PC-gyártók mennyire tudnak majd alkalmazkodni az új helyzethez - ebben persze a másik oldalnak is partnernek kell lennie, vagyis a vásárlóknak is megfelelő igényekkel kell fellépniük a szolgáltatások terén.
A Technology Business Research által elkészített anyagból kiderül, hogy 2008 utolsó negyedévében átlagosan mintegy 5 százalékkal esett vissza az olyan jelentős gyártók forgalma, mint például a Dell, a HP, a Lenovo, valamint az Apple. Ennél azonban jóval kényelmetlenebbül érintette ezen cégeket, hogy az átlagos eladási árak nagyjából 13 százalékkal estek, így a korábbi eredményekhez viszonyítva csaknem egyötödével estek vissza a bevételek.
A piackutató cég arra hívja fel a PC-gyártók figyelmét, hogy változtatniuk kell a vásárlókhoz fűződő viszonyukon, a piacot ugyanis már nem a hardver- vagy éppen szoftvereladások, hanem egyre inkább a hosszú távra szóló szolgáltatások uralják. Ez megfelelő módot kínál arra, hogy az egyes vállalatok magukhoz kössék a konfigurációikat megvásárló felhasználókat, ehhez azonban mindenképpen szükség van arra, hogy ezek a cégek vonzó ajánlatokkal álljanak elő ezen a téren, amelyek bebiztosítanák a vásárlók folyamatos visszatérését.
A jelenlegi helyzet főként azért kényelmetlen a gyártók számára, mert normális gazdasági körülmények között a jelentős áresés a forgalom megugrását eredményezte volna. A netbook és nettop készülékekkel világossá vált, hogy sokaknak nincs igazán szüksége a drágább hagyományos megoldásokra, igaz ez együtt járt azzal, hogy mások inkább a drágább összeállításokon spóroltak. Mégis, az olcsóbb, belépő szintű megoldásokból sokkal többet lehetett volna eladni, ha nem jön közbe a válság, ami takarékosságra intette a vásárlók jó részét.
A TBR arra számít, hogy az áresés nem egyszeri jelenség, hanem komoly strukturális átalakulás előfutára, és mint ilyen, tovább tarthat majd. A kérdés már csak az, hogy az egyes PC-gyártók mennyire tudnak majd alkalmazkodni az új helyzethez - ebben persze a másik oldalnak is partnernek kell lennie, vagyis a vásárlóknak is megfelelő igényekkel kell fellépniük a szolgáltatások terén.