Napi Online
A DreamCom lehet a negyedik mobilszolgáltató
Információink szerint a szakmai szempontok alapján az Externet és a Telekom 4 által alapított DreamCom Távközlési Kft. szerezte a legtöbb pontot a negyedik mobiltelefon-szolgáltató számára kiírt frekvenciapályázaton - ám lehetnek olyan, a lapunk által nem ismert szempontok, amelyek másként alakítják majd a végeredményt. Márton György, a kiíró Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivője elmondta, még folyik az értékelés, s még nem tudják az eredményhirdetés időpontját.
A DreamCom Távközlési Kft. elsősorban az árbevétel-arányos díjazással érte el, hogy a négy induló közül az első helyre kerüljön - tudta meg lapunk. (A pályázatot kiíró Nemzeti Hírközlési Hatóságnak nem az volt a célja, hogy egy egyszeri nagy összeget zsebeljen be a licencért, ehelyett a leendő szolgáltató a bevétele arányában fizetne a frekvencia használatáért, s ebben volt kiemelkedő a DreamCom Távközlési Kft. ajánlata.)
A lapunk birtokába jutott, ám meg nem erősített adatokból az is kiderül, hogy a DreamCom a lefedettség terén a második helyre került, hiszen a cég 2011 novemberére ígért 70 százalékos lakossági penetrációt, míg a szakmai szempontok alapján összességében második helyre sorolt MobiNet Távközlési Projket Kft. 2010 végére 76,1 százalékos lefedettséget garantálna. Az Invitel Távközlési Zrt. pedig 2012 novemberében érné el a 37 százalékos lefedettséget. E téren a Digi Távközlési és Szolgáltatási Kft. ajánlata kedvezőbb, hiszen e cég 2011 januárjára 58,6 százalékos lefedettséget ígért, de egyéb szempontok alapján a társaság összességében mégis a negyedik helyen áll.
A szolgáltatást legkorábban, már 2009 áprilisában a Digi indítaná el, ám ezt valószínűleg irreálisnak tartotta a szakmai testület, ezért erre a cég nulla pontot kapott (és vélhetően ugyanezért kapott nulla pontot a megajánlott 15 százalékos árbevétel-arányos díjazásra is). Az Invitel 2010. márciusi startja egy pontot hozott a társaságnak, a Dream és a MobiNet nagyjából egy időben startolna (előbbi 2009 szeptemberében, utóbbi pedig júliusában, ezért előbbi három, utóbbi pedig négy pontot kapott). Információink szerint a DreamCom Távközlési Kft. és a MobiNet hasonló nagyságrendű, 47-48 milliárd forint értékű beruházást tervez, ezzel szemben az Invitel csaknem 24, a Digi pedig 13,7 milliárdost. A cégek üzleti tervét csaknem hasonlóan ítélték meg, bár itt - 10 ponttal - az Invitel volt a nyerő, a többiek pedig 8-8 pontot szereztek.
A T-Mobile korábbi pénzügyi vezetője, Bodnár Zsigmond, a MobiNet ügyvezetője kifejtette: jelentős növekedést lát a területen. A társaság egy fapados költségmodell alapján robbantana a piacon, vagyis olcsó, egyszerű, alapszolgáltatásokra koncentráló modellel dolgozna. Neuman Péter, a DreamCom ügyvezető igazgatója korában lapunknak kifejtette: a lehetséges célcsoportok a rosszul ellátott területeken élők, idősebbek, nyugdíjasok lehetnek, vagyis közülük kerülhetnek ki a még bekapcsolható új ügyfelek. A mobilinternet-szolgáltatás lehetőségeinek kihasználását segítheti a konzorciumban az Externet Zrt., a mobiltartalom előállítását pedig az utóbbival tulajdonosi kapcsolatban álló Est Média-csoport. Neuman szerint komoly tartalék van még a prepaid (kártyás) tarifák terén.
A DigiTV első körben saját ügyfélbázisára támaszkodna - fogalmazott a cég vezetője, Sárai Endre, s a társaság a hang mellett a mobilinternet-szolgáltatásra is koncentrálna. Az Invitel pedig azt célozta meg, hogy Magyarországon ne csak egyetlen cégcsoporttól lehessen többfajta (vezetékes-mobil hang, internet és televízió) szolgáltatást megrendelni - mondta lapunknak Zsembery György, az Invitel értékesítési és marketing-vezérigazgatóhelyettese. S e cég is - első körben - főleg a meglévő, mintegy egymillió ügyfelének nyújtana minél több szolgáltatást.
A DreamCom Távközlési Kft. elsősorban az árbevétel-arányos díjazással érte el, hogy a négy induló közül az első helyre kerüljön - tudta meg lapunk. (A pályázatot kiíró Nemzeti Hírközlési Hatóságnak nem az volt a célja, hogy egy egyszeri nagy összeget zsebeljen be a licencért, ehelyett a leendő szolgáltató a bevétele arányában fizetne a frekvencia használatáért, s ebben volt kiemelkedő a DreamCom Távközlési Kft. ajánlata.)
A lapunk birtokába jutott, ám meg nem erősített adatokból az is kiderül, hogy a DreamCom a lefedettség terén a második helyre került, hiszen a cég 2011 novemberére ígért 70 százalékos lakossági penetrációt, míg a szakmai szempontok alapján összességében második helyre sorolt MobiNet Távközlési Projket Kft. 2010 végére 76,1 százalékos lefedettséget garantálna. Az Invitel Távközlési Zrt. pedig 2012 novemberében érné el a 37 százalékos lefedettséget. E téren a Digi Távközlési és Szolgáltatási Kft. ajánlata kedvezőbb, hiszen e cég 2011 januárjára 58,6 százalékos lefedettséget ígért, de egyéb szempontok alapján a társaság összességében mégis a negyedik helyen áll.
A szolgáltatást legkorábban, már 2009 áprilisában a Digi indítaná el, ám ezt valószínűleg irreálisnak tartotta a szakmai testület, ezért erre a cég nulla pontot kapott (és vélhetően ugyanezért kapott nulla pontot a megajánlott 15 százalékos árbevétel-arányos díjazásra is). Az Invitel 2010. márciusi startja egy pontot hozott a társaságnak, a Dream és a MobiNet nagyjából egy időben startolna (előbbi 2009 szeptemberében, utóbbi pedig júliusában, ezért előbbi három, utóbbi pedig négy pontot kapott). Információink szerint a DreamCom Távközlési Kft. és a MobiNet hasonló nagyságrendű, 47-48 milliárd forint értékű beruházást tervez, ezzel szemben az Invitel csaknem 24, a Digi pedig 13,7 milliárdost. A cégek üzleti tervét csaknem hasonlóan ítélték meg, bár itt - 10 ponttal - az Invitel volt a nyerő, a többiek pedig 8-8 pontot szereztek.
A T-Mobile korábbi pénzügyi vezetője, Bodnár Zsigmond, a MobiNet ügyvezetője kifejtette: jelentős növekedést lát a területen. A társaság egy fapados költségmodell alapján robbantana a piacon, vagyis olcsó, egyszerű, alapszolgáltatásokra koncentráló modellel dolgozna. Neuman Péter, a DreamCom ügyvezető igazgatója korában lapunknak kifejtette: a lehetséges célcsoportok a rosszul ellátott területeken élők, idősebbek, nyugdíjasok lehetnek, vagyis közülük kerülhetnek ki a még bekapcsolható új ügyfelek. A mobilinternet-szolgáltatás lehetőségeinek kihasználását segítheti a konzorciumban az Externet Zrt., a mobiltartalom előállítását pedig az utóbbival tulajdonosi kapcsolatban álló Est Média-csoport. Neuman szerint komoly tartalék van még a prepaid (kártyás) tarifák terén.
A DigiTV első körben saját ügyfélbázisára támaszkodna - fogalmazott a cég vezetője, Sárai Endre, s a társaság a hang mellett a mobilinternet-szolgáltatásra is koncentrálna. Az Invitel pedig azt célozta meg, hogy Magyarországon ne csak egyetlen cégcsoporttól lehessen többfajta (vezetékes-mobil hang, internet és televízió) szolgáltatást megrendelni - mondta lapunknak Zsembery György, az Invitel értékesítési és marketing-vezérigazgatóhelyettese. S e cég is - első körben - főleg a meglévő, mintegy egymillió ügyfelének nyújtana minél több szolgáltatást.