Alex
Kodak: messze még a film halála
A Kodak szerint még sokáig nem kell temetnünk a filmtekercseket, míg mások szerint már a koporsója is elporladt. Visszatérésre számítanak.
A cég filmes részlegének menedzsere, Scott DiSabato nyilatkozata szerint "világos" és "fenntartható" jövő áll a hagyományos megoldás előtt. Elmondása szerint az évek óta tartó, kétszámjegyű százalékkal történt visszaesés korszaka véget ért, és napjainkban már a digitális technológiáról visszatérő vásárlók mellett a fiatal profik személyében újakat is sikerül toborozni. Közlése szerint a Kodak Professional T-Max 400 filmtekercs nagy üzleti siker, és a TRI-X is tartja pozícióját, mint a kategória bajnoka.
Habár DiSabato nem közölt aktuális eladási adatokat, a Kodak elkötelezett a területre való befektetés iránt, amit a Portra és a nemrég bejelentett Ektar 100 színes film is mutat. "Ha nem lennénk biztosak a film jelentős jövőbeli szerepében, nem fektetnénk pénzt a fejlesztésekbe. Általánosságban véve persze kimondhatjuk, hogy a filmtekercsek iránti igény hanyatlik, de úgy egy éve a szegmens relatív erősődését látom. Az eladások nagyon közel vannak a 2007-es mennyiséghez, különösen a fekete-fehér tekercsek teljesítenek különösen jól."
A technológia a fiatal profik előretörésében bízhat leginkább, a cég szerint köztük ismét divatossá vált a hagyományos módszer. A tanulók vásárlásai nagyban segítették az értékesítés javulását, mely akár még jobb is lehet a tavalyinál. "Azok a tanulók, akikkel az Egyesült Államokban beszéltem, mindegyikük a digitális technikán nőtt fel, de ahogy kifinomultabb kreatív projektekbe kezdtek, megszerették a filmet, és becsülik képességeit." - mondta DiSabato. A Kodak filmes tecnológia iránti bizalmát nagyban növelte egy év eleji kutatás is, mely szerint a profi fotósok több mint fele használni kívánja azt munkáihoz.
A Kodak cáfolta azokat a sajtóbeli cikkeket, melyek szerint az elmúlt négy évben az Ektar 100 az első teljesen új emulzió, kijelentve, hogy az utóbbi időben megjelent termékek nem csak újrakiadások. "A Kodak az utóbbi két évben több, mint hét új prémium kategóriás filmet jelentett be" - közölte a cég szóvivője. A film nagy előnye a digitálissal szemben a bőrtónus jobb reprodukciója és a szemcsésség. A portréfotósok szintén azt igényelték a vállalatól, hogy kevesebb időt kelljen a számítógépek előtt tölteniük, és több időt fordíthassanak a fotózásra. Véleményük szerint filmes fényképezőgépet használva javult a témával való kapcsolattartás minősége. A digitális technológia másik hátránya az archiválás nehézsége.
A cég filmes részlegének menedzsere, Scott DiSabato nyilatkozata szerint "világos" és "fenntartható" jövő áll a hagyományos megoldás előtt. Elmondása szerint az évek óta tartó, kétszámjegyű százalékkal történt visszaesés korszaka véget ért, és napjainkban már a digitális technológiáról visszatérő vásárlók mellett a fiatal profik személyében újakat is sikerül toborozni. Közlése szerint a Kodak Professional T-Max 400 filmtekercs nagy üzleti siker, és a TRI-X is tartja pozícióját, mint a kategória bajnoka.
Habár DiSabato nem közölt aktuális eladási adatokat, a Kodak elkötelezett a területre való befektetés iránt, amit a Portra és a nemrég bejelentett Ektar 100 színes film is mutat. "Ha nem lennénk biztosak a film jelentős jövőbeli szerepében, nem fektetnénk pénzt a fejlesztésekbe. Általánosságban véve persze kimondhatjuk, hogy a filmtekercsek iránti igény hanyatlik, de úgy egy éve a szegmens relatív erősődését látom. Az eladások nagyon közel vannak a 2007-es mennyiséghez, különösen a fekete-fehér tekercsek teljesítenek különösen jól."
A technológia a fiatal profik előretörésében bízhat leginkább, a cég szerint köztük ismét divatossá vált a hagyományos módszer. A tanulók vásárlásai nagyban segítették az értékesítés javulását, mely akár még jobb is lehet a tavalyinál. "Azok a tanulók, akikkel az Egyesült Államokban beszéltem, mindegyikük a digitális technikán nőtt fel, de ahogy kifinomultabb kreatív projektekbe kezdtek, megszerették a filmet, és becsülik képességeit." - mondta DiSabato. A Kodak filmes tecnológia iránti bizalmát nagyban növelte egy év eleji kutatás is, mely szerint a profi fotósok több mint fele használni kívánja azt munkáihoz.
A Kodak cáfolta azokat a sajtóbeli cikkeket, melyek szerint az elmúlt négy évben az Ektar 100 az első teljesen új emulzió, kijelentve, hogy az utóbbi időben megjelent termékek nem csak újrakiadások. "A Kodak az utóbbi két évben több, mint hét új prémium kategóriás filmet jelentett be" - közölte a cég szóvivője. A film nagy előnye a digitálissal szemben a bőrtónus jobb reprodukciója és a szemcsésség. A portréfotósok szintén azt igényelték a vállalatól, hogy kevesebb időt kelljen a számítógépek előtt tölteniük, és több időt fordíthassanak a fotózásra. Véleményük szerint filmes fényképezőgépet használva javult a témával való kapcsolattartás minősége. A digitális technológia másik hátránya az archiválás nehézsége.