Berta Sándor
Egyre fontosabb egy egységes kommunikációs szabvány
Napjainkban nagyon megnőttek a cégek kommunikációs igényei, ráadásul a felhasználói szokások is változtak. Ma már az emberek gyors visszajelzéseket akarnak, emellett fontos lett a munkahelyek hálózatba kötése és a nagyobb mobilitás. Ráadásul a munkatársaknak többet kell teljesíteniük - rövidebb idő alatt.
Internetes telefon, chatprogramok, vezeték nélküli hálózatok, videokonferenciák. Napjainkban ez csak néhány a választható kommunikációs formák közül. Az a sokszínűség, ami jól jön a kapcsolattartásban ugyanakkor bizonyos szempontból egyúttal komoly problémát is jelent. Egységes kommunikációs szabvány híján ugyanis számtalan programot kell telepíteni, ahelyett, hogy egyetlen kezelőfelületen valósulhatna meg a kapcsolattartás. A megoldást az Unified Communications (UC) nevű szabvány jelentheti, amely az informatikai ipar egyfajta megváltóként vár. Az UC ugyanis egyetlen rendszerbe foglalja összes vezetékes és a mobil telefon, az e-maileket és az SMS-eket.
"Az UC már tavaly óta téma és jelenleg is sok cég foglalkozik vele. Sok kis és közepes vállalat érzékeli az egyre növekvő kommunikációs nyomást és éppen ezért érdekli őket az új szabvány" - jelentette ki Nicole Dufft, a Berlecon Research tanácsadó cég ügyvezető igazgatója. A legegyszerűbb UC rendszerek jelenleg 1000 euróba kerülnek. Ezeknél a programoknál azonban nem a technikára, hanem az üzleti modellekre helyezik a hangsúlyt.
Az UC segíthet abban, hogy a cégek javítsanak versenyképességükön. Jó példa erre, hogy jelenleg sok cégnél az alkalmazottaknak van vezetékes és mobil telefonszámuk is, mégsem lehet tudni, hogy ki éppen hol és hogyan érhető el. Amennyiben az UC-t alkalmazzák, akkor az jelzi, hogy kivel milyen módon lehet kommunikálni, ezáltal elkerülhető a több szám felhívása és ezzel időt lehet megtakarítani. A dolgozó maga is közölheti, hogy éppen hol tartózkodik, de ezt a kommunikációs eszközei szintén megtehetik. Az UC-nek van azonban még egy előnye: bármilyen irodai alkalmazásba integrálható, így a hívások vagy üzenetek anélkül bonyolíthatók le, hogy az illetőnek fel kellene állnia a székéből. Egyetlen kattintással lehetőség van e-mail küldésére vagy telefonálására akár egy Word dokumentum szerkesztése közben is.
Internetes telefon, chatprogramok, vezeték nélküli hálózatok, videokonferenciák. Napjainkban ez csak néhány a választható kommunikációs formák közül. Az a sokszínűség, ami jól jön a kapcsolattartásban ugyanakkor bizonyos szempontból egyúttal komoly problémát is jelent. Egységes kommunikációs szabvány híján ugyanis számtalan programot kell telepíteni, ahelyett, hogy egyetlen kezelőfelületen valósulhatna meg a kapcsolattartás. A megoldást az Unified Communications (UC) nevű szabvány jelentheti, amely az informatikai ipar egyfajta megváltóként vár. Az UC ugyanis egyetlen rendszerbe foglalja összes vezetékes és a mobil telefon, az e-maileket és az SMS-eket.
"Az UC már tavaly óta téma és jelenleg is sok cég foglalkozik vele. Sok kis és közepes vállalat érzékeli az egyre növekvő kommunikációs nyomást és éppen ezért érdekli őket az új szabvány" - jelentette ki Nicole Dufft, a Berlecon Research tanácsadó cég ügyvezető igazgatója. A legegyszerűbb UC rendszerek jelenleg 1000 euróba kerülnek. Ezeknél a programoknál azonban nem a technikára, hanem az üzleti modellekre helyezik a hangsúlyt.
Az UC segíthet abban, hogy a cégek javítsanak versenyképességükön. Jó példa erre, hogy jelenleg sok cégnél az alkalmazottaknak van vezetékes és mobil telefonszámuk is, mégsem lehet tudni, hogy ki éppen hol és hogyan érhető el. Amennyiben az UC-t alkalmazzák, akkor az jelzi, hogy kivel milyen módon lehet kommunikálni, ezáltal elkerülhető a több szám felhívása és ezzel időt lehet megtakarítani. A dolgozó maga is közölheti, hogy éppen hol tartózkodik, de ezt a kommunikációs eszközei szintén megtehetik. Az UC-nek van azonban még egy előnye: bármilyen irodai alkalmazásba integrálható, így a hívások vagy üzenetek anélkül bonyolíthatók le, hogy az illetőnek fel kellene állnia a székéből. Egyetlen kattintással lehetőség van e-mail küldésére vagy telefonálására akár egy Word dokumentum szerkesztése közben is.