SG.hu
Itthon ismét az Internet Explorer vezet
Az Adverticum július havi mérése azzal a meglepő eredménnyel zárult, hogy a Firefox gyakorlatilag beérte a nagy rivális Internet Explorert.
A cég már akkor is jelezte, hogy ez az eredmény vélhetőleg ideiglenes, és a mostani mérés ezt igazolta is. Ugyanis az Adverticum augusztus havi felmérése a hazai felhasználók alapvető szoftverhasználatáról a visszarendeződést mutatja: az Explorer 58,6 százalékával szemben a Firefox 38 százalékon áll. Ez közel 11%-os visszaesést jelent az előző hónaphoz képest. Ilyen eredményeket sokan fogadnak bizalmatlanul, kételkedésre azonban nincsen ok.
"A felmérés módszertana semmit nem változott, úgy a júliusi, mint most az augusztusi eredményeket többszörösen ellenőriztük." - nyilatkozta Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. kereskedelmi igazgatója. Érdekesség még, hogy ez az első hónap, amikor megjelent a statisztikában az Adobe Flash legújabb, 10-es verziója. A Firefox 3 pedig annak ellenére javított múlt havi eredményén, hogy a teljes Firefox arány csökkent, és a böngésző iránti kezdeti lelkesedés is visszafogottabbá vált a felhasználók nem teljesen pozitív tapasztalatai miatt.
A mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel, az adatok augusztus közepén kerültek rögzítésre. Az Adverticum AdServer azon böngészőket "látja" és méri, amelyek megjelenítik az Adverticum AdServer által kiszolgált hirdetéseket, így torzíthatják az adatokat adblockerek, mobiltelefonos böngészők. A torzítás azonban nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem, magát a mérést egy - a maga nemében egyedülállóan széleskörű - mintavételes eljárásnak lehet tekinteni. A minta mérete valóban óriási: a mérés során több mint 3 milliárd hirdetést jelenített meg az Adverticum.
A cég már akkor is jelezte, hogy ez az eredmény vélhetőleg ideiglenes, és a mostani mérés ezt igazolta is. Ugyanis az Adverticum augusztus havi felmérése a hazai felhasználók alapvető szoftverhasználatáról a visszarendeződést mutatja: az Explorer 58,6 százalékával szemben a Firefox 38 százalékon áll. Ez közel 11%-os visszaesést jelent az előző hónaphoz képest. Ilyen eredményeket sokan fogadnak bizalmatlanul, kételkedésre azonban nincsen ok.
"A felmérés módszertana semmit nem változott, úgy a júliusi, mint most az augusztusi eredményeket többszörösen ellenőriztük." - nyilatkozta Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. kereskedelmi igazgatója. Érdekesség még, hogy ez az első hónap, amikor megjelent a statisztikában az Adobe Flash legújabb, 10-es verziója. A Firefox 3 pedig annak ellenére javított múlt havi eredményén, hogy a teljes Firefox arány csökkent, és a böngésző iránti kezdeti lelkesedés is visszafogottabbá vált a felhasználók nem teljesen pozitív tapasztalatai miatt.
A mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel, az adatok augusztus közepén kerültek rögzítésre. Az Adverticum AdServer azon böngészőket "látja" és méri, amelyek megjelenítik az Adverticum AdServer által kiszolgált hirdetéseket, így torzíthatják az adatokat adblockerek, mobiltelefonos böngészők. A torzítás azonban nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem, magát a mérést egy - a maga nemében egyedülállóan széleskörű - mintavételes eljárásnak lehet tekinteni. A minta mérete valóban óriási: a mérés során több mint 3 milliárd hirdetést jelenített meg az Adverticum.