Berta Sándor
Olimpia és futball-Eb - növekvő online érdeklődés
Az idei esztendő két meghatározó sporteseményének közeledtével az európai sportrajongók számára egyre inkább az internet válik az első számú hírforrássá.
Az EIAA (European Interactive Advertising Association) által nyilvánosságra hozott "Sport and the Shift to Interactive Media 2008" című felmérés szerint a futball Európa-bajnokság és a pekingi Nyári Olimpiai Játékok közeledtével az emberek egyre több időt töltenek a világhálón. Európában a sportrajongók 36 százaléka internetezik rendszeresen. Az átlagos európai szurkolók 13,1 órán át böngésznek a virtuális világban friss hírek és információk után kutatva vagy mérkőzéselemzéseket olvasva. Emellett szintén fontos a más sportrajongókkal való kapcsolattartás, az azonnali üzenetküldő programok használata és a közösségi portálok látogatása.
Az emberek egyre gyakrabban érdeklődnek a webes televíziók és az élő közvetítések iránt és meglepően sokan, az európai szurkolók 43 százaléka hallgatja az online rádiók sportműsorait. A legtöbb online szurkoló a 14 és 49 év közötti korosztály tagjai közül kerül ki, többségük férfi, azonban magas, 40 százalékra tehető a nők aránya.
"Az európai sportrajongók egyértelműen felfedezték az internetet. A céljuk nem csak az események nyomon követése, hanem a másokkal való információcsere is. A legtöbben azt tartják az online közvetítések előnyének, hogy így mindig naprakészek lehetnek és minden közvetítést figyelemmel követhetnek" - közölte Eric Urdahl, az United Internet Media AG nemzetközi üzleti részlegének vezetője.
A kutatók 1000-1000 német, francia, olasz, spanyol és skandináv, valamint 500 belga és 500 holland állampolgárt kérdeztek meg felhasználói szokásaikról. Az EIAA tagja többek között az AD Europe (Orange, United Internet Media, Libero), az AOL Europe, a DoubleClick, az eBay International Advertising, a LYCOS Network Europe, a Microsoft Advertising, az MTV Networks International, a Tiscali és a Yahoo!
Az EIAA (European Interactive Advertising Association) által nyilvánosságra hozott "Sport and the Shift to Interactive Media 2008" című felmérés szerint a futball Európa-bajnokság és a pekingi Nyári Olimpiai Játékok közeledtével az emberek egyre több időt töltenek a világhálón. Európában a sportrajongók 36 százaléka internetezik rendszeresen. Az átlagos európai szurkolók 13,1 órán át böngésznek a virtuális világban friss hírek és információk után kutatva vagy mérkőzéselemzéseket olvasva. Emellett szintén fontos a más sportrajongókkal való kapcsolattartás, az azonnali üzenetküldő programok használata és a közösségi portálok látogatása.
Az emberek egyre gyakrabban érdeklődnek a webes televíziók és az élő közvetítések iránt és meglepően sokan, az európai szurkolók 43 százaléka hallgatja az online rádiók sportműsorait. A legtöbb online szurkoló a 14 és 49 év közötti korosztály tagjai közül kerül ki, többségük férfi, azonban magas, 40 százalékra tehető a nők aránya.
"Az európai sportrajongók egyértelműen felfedezték az internetet. A céljuk nem csak az események nyomon követése, hanem a másokkal való információcsere is. A legtöbben azt tartják az online közvetítések előnyének, hogy így mindig naprakészek lehetnek és minden közvetítést figyelemmel követhetnek" - közölte Eric Urdahl, az United Internet Media AG nemzetközi üzleti részlegének vezetője.
A kutatók 1000-1000 német, francia, olasz, spanyol és skandináv, valamint 500 belga és 500 holland állampolgárt kérdeztek meg felhasználói szokásaikról. Az EIAA tagja többek között az AD Europe (Orange, United Internet Media, Libero), az AOL Europe, a DoubleClick, az eBay International Advertising, a LYCOS Network Europe, a Microsoft Advertising, az MTV Networks International, a Tiscali és a Yahoo!