MTI

Toshiba: 38 százalékos növekedés a notebook piacon

A Toshiba 38 százalékos növekedést ért el a március végén zárult pénzügyi évében a magyar notebook piacon - mondta Patonai Szabolcs, a Toshiba Europe magyarországi notebook értékesítési vezetője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

A Toshiba 32 ezer hordozható számítógépet adott el a magyar piacon az elmúlt pénzügyi évben, s ezzel 9 százalékos részesedést ért el ebben a szegmensben. Ezzel a gyártók között az 5. helyet szerezte meg. Patonai Szabolcs elmondta azt is, hogy a magyar piacon kiélezett a verseny, a gépek átlagárai folyamatosan csökkennek, tavaly 10-20 százalék között, s a kereslet sem bővül túl gyorsan. Mindennek következtében a Toshiba magyarországi bevételei a tavalyi pénzügyi évben ugyanakkorák voltak, mint egy évvel korábban, ám konkrét összeget nem közölt az értékesítési vezető. Annyit azonban elmondott, hogy tavaly egy Toshiba gép nettó átlagára 520 euró volt.

A tervek szerint az idén a Toshiba a piaci részesedés növelésével a negyedik hely megszerzésére törekszik a magyar piacon, ennek érdekében már a második negyedévben több új terméket hoz ide. Az eseményen elhangzott, hogy az eladott számítógépek (PC) fele ma már hordozható gép: 2007-ben a magyar piacon 360 ezer notebookot adtak el, míg az idén várhatón mintegy 20-30 százalékkal többet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!