Gyurkity Péter

Visszaszorulóban a különálló grafikus kártyák

A legfrissebb összesítő elemzés adatai szerint bár a grafikus kártyák piaca fel tudott mutatni némi növekedést, a különálló megoldások száma és aránya csökkent, miközben az eladási árak is tovább mérséklődtek.

A Jon Peddie Research ezúttal az év első negyedének eredményeit foglalta össze jelentésében, amelyben a különálló (standalone) megoldások visszaszorulását emelik ki. Az első három hónap adatai láttán ugyanis kiviláglik, hogy a 2007 végéhez viszonyított, némileg visszafogott (és nem túl meglepő) eladási mutatók mellett is ezek a kártyák veszítettek igazán súlyukból, a bevételeket pedig alig észrevehető ütemben sikerült növelniük a különböző gyártóknak.

A főbb adatok a következők: 2008 első negyedévében összesen 94,88 millió grafikus adaptert szállítottak le globális szinten, amelyből 62,3 millió került asztali, 32,6 millió pedig mobil megoldásokba. A különálló kártyák száma viszont csak a 24,4 milliót érte el az asztali vonalon, amely a teljes szám egynegyedét jelenti. Bár a 2007 eleji mutatókon (vagyis éves szinten) sikerült 18 százalékkal javítani ezen a területen, a felmérés mégis a negatívumokat emeli ki, hozzátéve, hogy a piac ciklikus természete révén a negyedéves visszaesés nem jelentett különösebb meglepetést. Annál kellemetlenebb lehet, hogy a folyamatosan csökkenő átlagos eladási árak ellenére sem sikerült megelőzni a visszaesést.


Leszállított különálló videókártyák száma (millióban) és az átlagos eladási ár

A cég táblázatából jól látható, hogy az eladási árak 2007 második negyedétől kezdve - az év eleji megugrást követően - végig csökkentek. Az ünnepekre sikerült "ledolgozni" a korábbi növekedést és az akkori mélypont alá menni, amit most az év elején újabb mérséklődés követett. Az átlag eladási árak immár az álomhatárnak számító 150 dollár alá is benéztek, ám az még kérdés, hogy vajon meddig tanyáznak majd itt, a vásárlók számára igen kedvező régióban.

Érzékenyen érintheti viszont a gyártókat a bevételek ezzel kapcsolatos alakulása: éves szinten alig 0,2 százalékkal sikerült növelni a 2007-es mutatókat, az ünnepi időszakhoz képest pedig több mint 20 százalékos volt a visszaesés. Ezt nyilván nem hagyják majd válasz nélkül.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #78
    én a HDTV-t egyedi módon fogom megoldani.. veszek egy komolyabb mérető CRT monitort aládobok egy kis barebone-t és lesem a HD képet.. és kb annyiból jön ki mint egy fullHD tv..:D csak ettől nem fájdul meg a szemem mint a mostani neonmegvilágítású crt-ktől.. majd ha leddel oldják meg akkor esetleg elgondolkozom rajta..
  • mikloss #77
    1. Mert csak(egyedi szóhasználat).
    2. Mittudomén(tényleg nemérdekel).
  • A1274815 #76
    Hát nem egeszén, ott csak nem szabad használni, de lehet.

    Igazából az SM4-nek vannak tényleg minden hol gyorsító featurejei, ha nem menőzni akarnak a Geometry Shaderrel.
    HW Shadow Cubemap
    Geometry Shader Skinning
    Render to 3D Texture
    Értelmesen kivitelezett Shadow Volume generálás GS-sel
    Predicted Render
    Integer típus és logikai műveletek a Shaderekben.
  • arty #75
    illik... miért?
    miben más, amikor a pécén nyomod a bioshockot vagy amikor a konzolon?

    ---

    A1274815: mint most a gef8/9 - dx10 capable :D
  • A1274815 #74
    Igazából elolvasva SM3.0 képesnek reklámozták (Vista Capable matrica eset ).
  • Sanyix #73
    "ATI-kon is lassu :) Szal, teljesen mind1, DX10/sm4=lassabb játékot jelent jelenleg, azonos vagy minimálisan szebb látványvilág mellett."

    +75% gs teljesítmény ati-n nv-hez képest az szted lassú?
    Gondolom összességben is az nvidiás fél dx10-re írt program lassú, ha talán full dx10-es programot írnának, csak nvidian lenne lassú.
  • mikloss #72
    Lehetni bármit lehet, tőlem 2km-ről is nézhetsz egy 1 colos kijelzőt de nem lesz túl nagy élmény.
    Nem, nincs rá szabály én nem is mondtam, hogy van.
    Én nem használtam azt a szót, hogy "kell" hanem, hogy illik...
    Amúgy meg az emberek nagytöbbsége(80%) szerintem vesz a konzolhoz HDTV-t mert anélkül egyszerűen sz*r!
  • arty #71
    ATI-kon is lassu :) Szal, teljesen mind1, DX10/sm4=lassabb játékot jelent jelenleg, azonos vagy minimálisan szebb látványvilág mellett.

    Xenos infokért thx, bár azt nem értem, hogy 'reklámozhatták' sm3 képesnek akkor a kártyájukat ? (x1300/1600/1800/1900 széria) Lehet az emlitett utasitás nem alapkövetelmény az sm3 speckoban?

    --

    mikloss
    "Talán mert a PC monitorját 60cm-ről nézem míg a konzolt meg 2m-3m-ről.
    Elég gáz lenne egy 20 colos monitort,TV-t nézni 2-3 méterről nem gondolod? "

    Konzolt miért nem lehet 60 centiről nézni?
    Pc-t miért nem lehet 2-3 méterről nézni?
    Nem csak azon mulik, h éppen milyen kijelzőre telik?
    Van rá szabály, h konzolozni márpedig csak igy és ugy, pécézni pedig amugy szabad?

    Vagy szted, ha a bioshockot konzolon tolom, akkor azt csak a kanapéról nyomhatom, pcn pedig a monitor előtt ülve? és pl ha pc-n TDU-zom, akkor üljek oda a gép elé, 'hátrébbról' nem versenyezhetek, csak konzolon?

    Nem érzed az abszurditást abban a kijelentésben, h 'konzolhoz kell még egy 150ezres kijelző' ?

    Pedig 150ezres kijelző csak akkor 'kell', ha van rá pénzed és igényed, h 80+ centis képátlón játsz BÁRMIVEL (konzol vagy pc). De akkor viszont BÁRMIVEL nagyobb élmény ...
  • Emmegki #70
    Aki megveszi annyiért meg is érdemli.
  • A1274815 #69
    Lehet.