Gyurkity Péter
Vegyes képet mutat a legerősebb kínai GPU
A hardver megfelelőnek tűnik, két fontos területen azonban problémák láthatók.
A kínai fejlesztések kapcsán legutóbb arról számoltunk be, hogy integrált megoldással állt elő egy ottani gyártó, tavaly novemberben azonban már arról is hírt adtunk, hogy egy kifejezetten erős fejlesztés mutatkozott be. Most ez utóbbit vehetjük közelebbről szemügyre, egy külsős benchmark révén.
Ahogy említettük, a Moore Threads eredetileg még novemberben rántotta le a leplet az MTT S80 típusú grafikus kártyáról, amely egyes hírek szerint közvetlenül a GeForce RTX 3060 ellen indul harcba. Ez nagyon ambiciózus lépésnek tűnik, hiszen a cég 2020 óta szerepel csak a piacon, bár annak alapítója korábban az nVidia egyik alelnöke volt, vagyis komoly tapasztalattal rendelkezik, legalábbis a cégvezetés terén. A hardver tekintetében fontos leszögezni, hogy a kártya az MT Unified System Architecture (MUSA) alapjaira épül, ez elsőként alkalmazza a PCIe 5.0 x16-interfészt, eközben 4096 MUSA-magot tartalmaz, a 256-bites memóriabuszon keresztül pedig legfeljebb 16 GB GDDR6-memóriát kezel. A CUDA, a DirectX, az OpenCL, az OpenGL, valamint a Vulkan támogatása megoldott, az AV1 mellett pedig a H.264, a H.265 és VP9 alkalmazása sem jelent gondot.
A fent említett külsős mérés azt mutatja, hogy a hardverrel nincsenek különösebb gondok, a puszta erő érdekes módon már ezen korai kártyában is megtalálható. A szoftveres meghajtó és a játékok támogatása azonban még komoly kívánnivalót hagy maga után, a futási sebesség például a Crysis és az 1080p felbontás esetében 16 és 31 fps között mozog, az eredmény pedig a Final Fantasy XIV: Endwalker alatt sem volt kiemelkedő. A DirectX 9-játékok körében jóval kellemesebb számokat látni, eközben viszont a fogyasztás nagyon magas, hiszen a kártya alapjáraton 109 wattot igényelt, a maximális érték pedig 293 watt volt, ami további kérdőjeleket vet fel.
Az MTT S80 a kínai piacon 443 dollárnak megfelelő áron kapható, ez azonban egyelőre nem tűnik erős kihívónak, a cégnek a szoftveres támogatással és a fogyasztással kell valamit kezdenie, hogy a kártya valóban versenyképesnek bizonyuljon.
A kínai fejlesztések kapcsán legutóbb arról számoltunk be, hogy integrált megoldással állt elő egy ottani gyártó, tavaly novemberben azonban már arról is hírt adtunk, hogy egy kifejezetten erős fejlesztés mutatkozott be. Most ez utóbbit vehetjük közelebbről szemügyre, egy külsős benchmark révén.
Ahogy említettük, a Moore Threads eredetileg még novemberben rántotta le a leplet az MTT S80 típusú grafikus kártyáról, amely egyes hírek szerint közvetlenül a GeForce RTX 3060 ellen indul harcba. Ez nagyon ambiciózus lépésnek tűnik, hiszen a cég 2020 óta szerepel csak a piacon, bár annak alapítója korábban az nVidia egyik alelnöke volt, vagyis komoly tapasztalattal rendelkezik, legalábbis a cégvezetés terén. A hardver tekintetében fontos leszögezni, hogy a kártya az MT Unified System Architecture (MUSA) alapjaira épül, ez elsőként alkalmazza a PCIe 5.0 x16-interfészt, eközben 4096 MUSA-magot tartalmaz, a 256-bites memóriabuszon keresztül pedig legfeljebb 16 GB GDDR6-memóriát kezel. A CUDA, a DirectX, az OpenCL, az OpenGL, valamint a Vulkan támogatása megoldott, az AV1 mellett pedig a H.264, a H.265 és VP9 alkalmazása sem jelent gondot.
A fent említett külsős mérés azt mutatja, hogy a hardverrel nincsenek különösebb gondok, a puszta erő érdekes módon már ezen korai kártyában is megtalálható. A szoftveres meghajtó és a játékok támogatása azonban még komoly kívánnivalót hagy maga után, a futási sebesség például a Crysis és az 1080p felbontás esetében 16 és 31 fps között mozog, az eredmény pedig a Final Fantasy XIV: Endwalker alatt sem volt kiemelkedő. A DirectX 9-játékok körében jóval kellemesebb számokat látni, eközben viszont a fogyasztás nagyon magas, hiszen a kártya alapjáraton 109 wattot igényelt, a maximális érték pedig 293 watt volt, ami további kérdőjeleket vet fel.
Az MTT S80 a kínai piacon 443 dollárnak megfelelő áron kapható, ez azonban egyelőre nem tűnik erős kihívónak, a cégnek a szoftveres támogatással és a fogyasztással kell valamit kezdenie, hogy a kártya valóban versenyképesnek bizonyuljon.