SG.hu

Az interneten nem számít a márka

Múlt hét végén, Tatabányára figyelt az ország, hisz a MUTF minikonferenciáján az internet meghatározó szereplői osztották meg tapasztalataikat.

Klenovszki János, az NRC ügyvezetője elmondta, hogy az internetpenetráció mértékében nem csak hazánk, Európa is le van maradva. Magyarországon ez a szám most 46%, de a tapasztalatok alapján 40%-os internetpenetráció felett a növekedés lelassul, így az itthoni eddig sem gyors növekedés ezután még lassabb lesz. Klenovszki az eddigi lassú növekedés egyik okának a nem megfelelő reklámozást tartja, amely bár az utóbbi években sokat fejlődött, de még mindig nem megfelelő.

Másik oka ennek az alacsony számnak a korösszetételében keresendő, hisz köztudott, hogy kevés fiatal van Magyarországon. Egy tapasztalat azonban derűlátásra ad okot: "Aki elkezdi használni a netet, az gyakori felhasználóvá válik" - mondta Klenokszki. 2012-re az NRC 57%-os penetrációt prognosztizál.

Alexis Ohanian, a reddit.com alapítója elmondta, hogy a már magyar nyelven is elérhető oldal 4,5 millió látogatót számlál havonta, ami azt jelenti világszerte jellemző, hogy az emberek unatkoznak a munkahelyükön. Ohanian szerint eddigi munkájuk legfőbb tanulsága, hogy a márka nem fontos az interneten, csak a friss, nívós, hiteles és demokratikus tartalom. A siker titka a szabad online tartalom, ami mindig változik, de az hogy ez honnan, kitől származik az olvasók számára nem fontos.

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője elmondta, hogy, köztudottan a keresés az egyik legfontosabb tevékenység az interneten, ami meglepő azonban, hogy sokan a keresőt navigációs célokra használják hazánkban. Peresztegi felhívta a figyelmet a Google új szolgáltatására a Google Trends-re, ahol bárki számára elérhető bármely szó keresési számának változása. Vagyis, nyomon követhető hogy egy adott szóra való keresések, hogyan változtak a megadott időszakban. Bár konkrét keresési számokat nem publikál a Google, de akár egy offline kampány hatása is jól mérhető a Google Trends segítségével.

Damjanovich Nebojsa, tanácsadó, tréner szerint az itthoni online kommunikáció és marketing megtervezésének már az első lépését elhibázzák a cégek, ez pedig a célcsoport meghatározása, illetve pontos meghatározása. Az hogy sem a kis-, közepes vállalkozások sem a nagy vállalatok nem használják ki az internet biztosította lehetőségeket nem újdonság.

Oka az érdektelenség, illetve a tanulásra fordítandó idő hiánya. A marketingesek nagy része még a mai napig azt hiszi, hogy egy weboldalt jobbá tenni úgy lehet, ha szebbé tesszük, és ez óriási hiba. A legtöbb helyen hiányzik a website ergonómia vizsgálata, a kreatív szövegírás, ami azért meglepő, mert a hagyományos reklámozásban ezek alapvető elvárások.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • PíszLávJuniti #1
    "nem megfelelő reklámozás"
    Akár hogy reklámozzák, akit nem érint meg a dolog, az akkor sem fogja venni.