Berta Sándor
Egyre több a gyerekeknek szóló oldal
A webes cégek új célközönséget fedeztek fel maguknak: a gyermekeket. A gond azonban az, hogy a tartalomszolgáltatók között igazi fekete bárányok is akadnak.
Folyamatosan nő a kifejezetten gyerekeknek szóló oldalak és szolgáltatások, üzleti csomagok száma. A vállalatok többsége betartja a törvényeket, azonban néhány üzemeltető úgy tűnik, nincs tekintettel semmire és senkire. "Természetesen sok a korrekt portál, azonban sok a fekete báránynak minősíthető cég is" - szögezte le Verena Weigand, a német Média-ifjúságvédelmi Bizottság vezetője.
Az oldalak többsége igazi közösségi portál kíván lenni a kicsik számára, vagyis a cél egyértelműen az, hogy a kiskorúak megismerhessék egymást, beszélgethessenek. A probléma akkor van, amikor ezeken a honlapokon megjelennek a kifejezetten a gyermekeknek szóló reklámok és az üzemeltetők regisztrációhoz, majd különböző díjak fizetésére kötelezik a látogatókat. A legnépszerűbb megoldásnak jelenleg az akár függőséget is okozó portálok számítanak, mivel itt garantáltan órákat töltenek el a szülők csemetéi és itt jó üzlet a hirdetések megjelentetése is.
Az egyik ilyen platform a Viacom médiakonszern Nickelodeon-részlegéhez tartozó Addicting Games, ahol a reklámokon és az ingyenes ajánlatokon, szolgáltatásokon kívül bizony előfordulnak csak pénzért cserébe elérhető funkciók is. A másik szívesen alkalmazott megoldás, hogy a regisztráció és az alapfunkciók ingyenesek, azonban ezek mit sem érnek, így a gyanútlan látogatót rákényszerítik a plusz funkciók megvásárlására. Oldalak egész sora, például a ZooKazoo, a Shining Stars, a Bratz, a Beanie Babies 2.0, a Littlest Pet Shop vagy a MyePets kínál különböző extra szolgáltatásokat, prémium- és VIP-klubtagságokat a gyerekeknek. Egy átlagos díj 5-10 euró között van, azonban ez a megvásárolt funkcióknak köszönhetően könnyen tovább emelkedhet.
Vagyis nem árt vigyázni, mert a szülő végül nem csak azt nem tudja majd, hogy miért ül a csemetéje órákig az internet előtt, de azt sem, hogy miért kevés neki a zsebpénz.
Folyamatosan nő a kifejezetten gyerekeknek szóló oldalak és szolgáltatások, üzleti csomagok száma. A vállalatok többsége betartja a törvényeket, azonban néhány üzemeltető úgy tűnik, nincs tekintettel semmire és senkire. "Természetesen sok a korrekt portál, azonban sok a fekete báránynak minősíthető cég is" - szögezte le Verena Weigand, a német Média-ifjúságvédelmi Bizottság vezetője.
Az oldalak többsége igazi közösségi portál kíván lenni a kicsik számára, vagyis a cél egyértelműen az, hogy a kiskorúak megismerhessék egymást, beszélgethessenek. A probléma akkor van, amikor ezeken a honlapokon megjelennek a kifejezetten a gyermekeknek szóló reklámok és az üzemeltetők regisztrációhoz, majd különböző díjak fizetésére kötelezik a látogatókat. A legnépszerűbb megoldásnak jelenleg az akár függőséget is okozó portálok számítanak, mivel itt garantáltan órákat töltenek el a szülők csemetéi és itt jó üzlet a hirdetések megjelentetése is.
Az egyik ilyen platform a Viacom médiakonszern Nickelodeon-részlegéhez tartozó Addicting Games, ahol a reklámokon és az ingyenes ajánlatokon, szolgáltatásokon kívül bizony előfordulnak csak pénzért cserébe elérhető funkciók is. A másik szívesen alkalmazott megoldás, hogy a regisztráció és az alapfunkciók ingyenesek, azonban ezek mit sem érnek, így a gyanútlan látogatót rákényszerítik a plusz funkciók megvásárlására. Oldalak egész sora, például a ZooKazoo, a Shining Stars, a Bratz, a Beanie Babies 2.0, a Littlest Pet Shop vagy a MyePets kínál különböző extra szolgáltatásokat, prémium- és VIP-klubtagságokat a gyerekeknek. Egy átlagos díj 5-10 euró között van, azonban ez a megvásárolt funkcióknak köszönhetően könnyen tovább emelkedhet.
Vagyis nem árt vigyázni, mert a szülő végül nem csak azt nem tudja majd, hogy miért ül a csemetéje órákig az internet előtt, de azt sem, hogy miért kevés neki a zsebpénz.