MTI
Lassult a Sony Ericsson tempója
A világ nagyságra negyedik mobilkészülék-gyártója a tavalyinál kisebb nettó bevételt és adó előtti eredményt jelentett az idei első negyedévről.
A közepes és magas árú készülékek piaca lassulva nő ott, ahol a Sony Ericsson piaci jelenléte erős, főként Európában, és általában fékezi az értékesítést egyes alkatrészek hiánya, az eredmény növekedését pedig a több kutatási-fejlesztési kiadás. "Tavaly a Sony Ericsson arra összpontosított, hogy növelje jelenlétét az új piacokon, és csökkentse hagyományos ráutaltságát a telített európai piacra a drága készülékeknél. Ezt a stratégiát folytatjuk, és 2011-re a világ első három gyártója között akarunk lenni" - mondta a cég elnöke, Dick Komiyama.
A piacmegdolgozásnak ára van: a mostani első negyedévben a cég 22,3 millió készüléket adott el világszerte, nagyjából a március közepén megjelent előzetes vállalati becsléssel összhangban, de már csak 121 eurós átlagos listaáron a tavalyi első negyedévi 134 euró és a tavalyi utolsó negyedévi 123 euró helyett. Az értékesítés mennyisége 2 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit, de a szezonálisan indokolhatónál is jobban elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 30,8 milliótól. Emiatt gyengült tovább az eredmény éves összehasonlításban, miután a tavalyi első félév végéig a sokkal nagyobb arányú mennyiségi növekedés még - habár egyre szerényebb és szerényebb mértékben - ellensúlyozta az átlagár csökkenésének hatását.
A nettó bevétel a tavalyi első negyedévihez képest 8 százalékkal 2,702 milliárd euróra csökkent, és szintén messze elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 3,771 milliárdtól. A cég világpiaci részesedése 8 százalékra csökkent a tavalyi utolsó negyedévi 9 százalékról. A Sony Ericssonnál úgy becsülik, hogy a világ mobilkészülék-piaca az idén 10 százalékkal bővülhet, lassabban, mint tavaly, és a növekedés többsége a felzárkózó piacokról származhat. Tavaly egész évben a Sony Ericsson 103,4 millió készüléket adott el, 38,2 százalékkal többet, mint 2006-ban, a növekedés üteme több mint kétszeresen meghaladta a világpiaci átlagot.
A közepes és magas árú készülékek piaca lassulva nő ott, ahol a Sony Ericsson piaci jelenléte erős, főként Európában, és általában fékezi az értékesítést egyes alkatrészek hiánya, az eredmény növekedését pedig a több kutatási-fejlesztési kiadás. "Tavaly a Sony Ericsson arra összpontosított, hogy növelje jelenlétét az új piacokon, és csökkentse hagyományos ráutaltságát a telített európai piacra a drága készülékeknél. Ezt a stratégiát folytatjuk, és 2011-re a világ első három gyártója között akarunk lenni" - mondta a cég elnöke, Dick Komiyama.
A piacmegdolgozásnak ára van: a mostani első negyedévben a cég 22,3 millió készüléket adott el világszerte, nagyjából a március közepén megjelent előzetes vállalati becsléssel összhangban, de már csak 121 eurós átlagos listaáron a tavalyi első negyedévi 134 euró és a tavalyi utolsó negyedévi 123 euró helyett. Az értékesítés mennyisége 2 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit, de a szezonálisan indokolhatónál is jobban elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 30,8 milliótól. Emiatt gyengült tovább az eredmény éves összehasonlításban, miután a tavalyi első félév végéig a sokkal nagyobb arányú mennyiségi növekedés még - habár egyre szerényebb és szerényebb mértékben - ellensúlyozta az átlagár csökkenésének hatását.
A nettó bevétel a tavalyi első negyedévihez képest 8 százalékkal 2,702 milliárd euróra csökkent, és szintén messze elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 3,771 milliárdtól. A cég világpiaci részesedése 8 százalékra csökkent a tavalyi utolsó negyedévi 9 százalékról. A Sony Ericssonnál úgy becsülik, hogy a világ mobilkészülék-piaca az idén 10 százalékkal bővülhet, lassabban, mint tavaly, és a növekedés többsége a felzárkózó piacokról származhat. Tavaly egész évben a Sony Ericsson 103,4 millió készüléket adott el, 38,2 százalékkal többet, mint 2006-ban, a növekedés üteme több mint kétszeresen meghaladta a világpiaci átlagot.