Gyurkity Péter
Az Intel Atom ellen dolgozik a VIA és az nVidia
A két gyártó megállapodást írt alá a közös munkáról, amelynek elsődleges célja az Atom processzorok ellensúlyozása a mobil szegmensben. Az nVidia emellett nem éppen kedves szavakkal illette az Intel grafikus fejlesztéseit.
Tajvani források szellőztették meg a hírt, miszerint a VIA és az nVidia szoros együttműködésre készül a mobil ágazatban, olyan fejlesztésekkel jelenve meg a szegmensben, amelyek kifejezetten az Intel hasonló termékei ellen irányulnak majd. Ebben elsősorban a VIA eddigi munkájára támaszkodnak, vagyis a C7 és C8 processzorokra, míg az nVidia által készített chipkészletek ezekkel együtt alkotják majd az új versenyzőket.
Azt első közös fejlesztések piaci megjelenését 2009 első negyedévére irányozzák elő, "alig néhány hónappal" az Intel Atom chipek szélesebb körű megjelenését követően. A jelek szerint egyik cég sem szeretné, ha ez utóbbi terjedne el a mobil szegmensben, mint de facto uralkodó platform, a Centrino mintájára. Éppen ezért nyilván saját processzorral, lapkakészlettel, grafikus vezérlővel, illetve I/O-vezérlővel jelentkeznek majd, céljuk pedig az Intel egyeduralmának megakadályozása lesz. Elemzők egyetértenek abban, hogy most kell megragadniuk a kínálkozó lehetőséget, mivel a különböző gyártók egymás után dobják piacra olcsó mobil megoldásaikat.
Az nVidia legutóbbi pénzügyi elemzői találkozóján Jen-Hsun Huang, a cég vezérigazgatója tartogatott néhány mondatot az Intel számára. Ebben nem éppen kedvező szavakkal illette a cég integrált grafikus fejlesztéseit, kiemelve, hogy azok nem elégségesek a modern, nagy számítási kapacitást igénylő feladatok elvégzésére. Elmondása szerint - az Intel állításával ellentétben - a GMA3100 jelzésű vezérlő például mindössze az Aero és az irodai szoftverek futtatására elegendő, a modern játékok, valamint a nagy felbontású tartalmak kitömörítése már megoldhatatlannak bizonyul. Éppen ezért az Intel integrált megoldásai a vicc kategóriájába tartoznak, és hiába növelnék akár tízszeresére 2010-ig ezek teljesítményét, akkor sem érnék utol az nVidia jelenleg kínált termékeit.
Huang - valószínűleg szándékosan - nem tért ki a Larrabee kódnéven készülő architektúrára, amely több mint egy évtizede az első próbálkozás a processzorgyártó részéről a különálló grafikus chipek szegmensében. Az biztosnak látszik, hogy a két cég viszonya elmérgesedett, nyilván ennek köszönhetően is.
Tajvani források szellőztették meg a hírt, miszerint a VIA és az nVidia szoros együttműködésre készül a mobil ágazatban, olyan fejlesztésekkel jelenve meg a szegmensben, amelyek kifejezetten az Intel hasonló termékei ellen irányulnak majd. Ebben elsősorban a VIA eddigi munkájára támaszkodnak, vagyis a C7 és C8 processzorokra, míg az nVidia által készített chipkészletek ezekkel együtt alkotják majd az új versenyzőket.
Azt első közös fejlesztések piaci megjelenését 2009 első negyedévére irányozzák elő, "alig néhány hónappal" az Intel Atom chipek szélesebb körű megjelenését követően. A jelek szerint egyik cég sem szeretné, ha ez utóbbi terjedne el a mobil szegmensben, mint de facto uralkodó platform, a Centrino mintájára. Éppen ezért nyilván saját processzorral, lapkakészlettel, grafikus vezérlővel, illetve I/O-vezérlővel jelentkeznek majd, céljuk pedig az Intel egyeduralmának megakadályozása lesz. Elemzők egyetértenek abban, hogy most kell megragadniuk a kínálkozó lehetőséget, mivel a különböző gyártók egymás után dobják piacra olcsó mobil megoldásaikat.
Az nVidia legutóbbi pénzügyi elemzői találkozóján Jen-Hsun Huang, a cég vezérigazgatója tartogatott néhány mondatot az Intel számára. Ebben nem éppen kedvező szavakkal illette a cég integrált grafikus fejlesztéseit, kiemelve, hogy azok nem elégségesek a modern, nagy számítási kapacitást igénylő feladatok elvégzésére. Elmondása szerint - az Intel állításával ellentétben - a GMA3100 jelzésű vezérlő például mindössze az Aero és az irodai szoftverek futtatására elegendő, a modern játékok, valamint a nagy felbontású tartalmak kitömörítése már megoldhatatlannak bizonyul. Éppen ezért az Intel integrált megoldásai a vicc kategóriájába tartoznak, és hiába növelnék akár tízszeresére 2010-ig ezek teljesítményét, akkor sem érnék utol az nVidia jelenleg kínált termékeit.
Huang - valószínűleg szándékosan - nem tért ki a Larrabee kódnéven készülő architektúrára, amely több mint egy évtizede az első próbálkozás a processzorgyártó részéről a különálló grafikus chipek szegmensében. Az biztosnak látszik, hogy a két cég viszonya elmérgesedett, nyilván ennek köszönhetően is.