MTI
A Microsoft ultimátumot intézett a Yahoo vezetőségéhez
A Yahoo már alapvetően nem ellenzi a Microsoft felvásárlási szándékát, de azt várja, hogy a világ legnagyobb számítógépprogram-gyártója emeli jelenleg érvényes, 42 milliárd dollárt érő ajánlatát, közölték a Yahoohoz közeli bennfentesek. A Yahoo levélben tájékoztatja a Microsoftot álláspontjáról.
A Microsoft szombaton ultimátumot intézett a Yahoo vezetőségéhez: ha három héten belül nem sikerül megállapodni az egyesülésben, a Microsoft közvetlenül a Yahoo részvényeseihez fordul, és csökkenti árajánlatát. "Ha a következő három hét alatt nem kötjük meg megállapodást, kénytelenek leszünk közvetlenül a részvényesek elé vinni az ügyet. Ennek nem kívánatos hatása lesz cégük értékére mifelőlünk nézve, ami tükröződni fog ajánlatunk feltételeiben is" - írta a Microsoft vezérigazgatója, Steven Ballmer a Yahoo vezetőségének küldött levelében. Azzal is ijesztgette a Yahoot, hogy kezdeményezni fogják a vezetőség kicseréltetését a cégnél.
A Yahoo időközben intenzívebbé tette megbeszéléseit a Time Warner internetes részlegével, az AOL-lal. Rupert Murdoch médiakonszernjével, a News Corporationnel és folytak tárgyalások egy "védelmi szövetségről", ezek azonban időközben elhaltak. A Microsoft február 1-jén jelentette be, hogy részvényenként 31 dollárért - felerészt készpénzben, felerészt saját részvényekért - meg akarja vásárolni a Yahoo Inc.-et, amely azonban elutasította a bekebelezésre tett javaslatot, arra hivatkozva, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég értékét és fejlődési lehetőségét. A Yahoo Inc. üzemelteti a világ egyik leglátogatottabb internetes keresőrendszerét és tartalomszolgáltatóját, a Yahoo! portált, azonban krónikusan le van maradva a piacvezető Google mögött.
A tavalyi utolsó negyedben a Yahoo adózott eredménye 205,7 millió dollár volt, 23,5 százalékkal kevesebb az egy évvel azelőtti 268,7 millió dollárnál. Tavaly egész évben a cég adózott eredménye 12,1 százalékkal 660 millió dollárra csökkent. A bevétel az utolsó negyedévben éves összehasonlításban 7,6 százalékkal 1,83 milliárd dollárra, egész évben 8,4 százalékkal 6,9 milliárd dollárra bővült. A Yahoo vezérigazgatója, Jerry Yang nehéz évet jósolt 2008-ra is. Az elemzőket jócskán lehűtötte, hogy a cégvezetés az idei első negyedévre mindössze 1,6-1,8 milliárd, egész évre pedig 7,2-8 milliárd dolláros bevételt tervezett. A kaliforniai székhelyű Yahoo mintegy 14 300 alkalmazottjából ezret bocsát el, amitől a bérköltségben 7 százalékos megtakarítást remél. A cégvezetés jelentős beruházásokat is tervez avégett, hogy a Yahoo! legyen a hirdetők és a világhálón keresgélők legkedveltebb kezdőlapja.
Való igaz: tizenhárom év után először tavaly nyáron a Yahoo! portálja esztétikailag jobban tetszett a felhasználóknak, mint a Google, a Michigani Egyetem felmérése szerint, de a Google kereső és tartalomszolgáltató továbbra is a világelső a népszerűségben, és előnye tavaly is nőtt. A tavalyi utolsó negyedben a Google-nak 1,206 milliárd dollár adózott eredménye volt, 17 százalékkal több az egy évvel korábbi 1,03 milliárdnál. A bevétele 51 százalékkal 4,827 milliárd dollárra nőtt. Ezzel egész évben 4,204 milliárd dolláros adózott eredménye volt a Google-nak, 36,6 százalékkal több a 2006-os 3,077 milliárdnál, és a bevétele 56,5 százalékkal, 16,594 milliárd dollárra emelkedett.
A mostani játszmában sem a Yahoonak, sem a Microsoftnak nincs sok opciója, vélik elemzők. Február óta a Yahoo más internetes tartalomszolgáltatók, köztük a Time Warner médiaóriáshoz tartozó AOL, sőt, egyes hírek szerint még a fő versenytárs Google segítségét is kérte, hogy elkerülje a bekebelezést. A színfalak mögött folytatott tárgyalások azonban eddig nem vezettek sehová, pedig a Yahoo Inc. állítólag hajlandó lett volna még arra is, hogy a vonali hirdetési részlegét kiszervezze a Google-nak. A Yahoo látszólag alapos okkal hivatkozik arra, hogy a Microsoft ajánlata nem túl erős. Ez így is a világ legnagyobb értékű felvásárlása lenne ebben az iparágban, de az ajánlat február elsejei megtételekor a Microsoft ajánlata összesen 44,6 milliárd dollárt ért, ám ma már csak 42 milliárdot, a Microsoft részvényének valamelyes olcsóbbodása miatt.
Az eredeti ajánlat majdnem 62 százalékos felárat tartalmazott a Yahoo január 31-i, Nasdaq piaci záróárához, 19,18 dollárhoz képest. Az ajánlat hírére azonban a Yahoo részvénye meredeken drágult, 28 dollár fölé, és most pénteken is 28,36 dolláron zárt a Nasdaqon. Ehhez képest az eredeti ajánlatban lévő felár már csak 9,3 százalékos. A Microsoft részvénye január 31-én 32,60 dolláron, most pénteken 29,16 dolláron zárt a Nasdaqon. Csakhogy a Yahoo árát nem a cég teljesítménye, hanem kizárólag a Microsoft ajánlata tartja magasan. Ezt jelzi, hogy a Microsoft figyelmeztetésének szombati megjelenése után a Yahoo Inc. 87 centtel 27,49 dollárra esett a nem hivatalos forgalomban, miközben a Microsoft 44 centtel 29,60 dollárra drágult. Hétfő délután, röviddel a New York-i hivatalos tőzsdenyitás előtt a Yahoo részvénye 27,70 dollárnál tartott, a Microsofté nem változott.
Ha a Yahoo vezetői sokat makacskodnának, akkor a Microsoft legalább ellenőrző kisebbséget szerezhet a Yahooból a tőzsdén, és a részvényeik értékének leolvadása miatt csalódott Yahoo-részvényesek segítségével elkergetheti a Yahoo mostani vezetőit. Másfelől azonban a Microsoftnak sincs sok lehetősége taktikázni, mert feltétlenül szüksége van a Yahoo üzletére, és ezt a Yahoonál is tudják. Számos elemző szerint a viadal egyezséggel fog zárulni, méghozzá emelt Microsoft-ajánlat eredményeképp.
A Microsoft szombaton ultimátumot intézett a Yahoo vezetőségéhez: ha három héten belül nem sikerül megállapodni az egyesülésben, a Microsoft közvetlenül a Yahoo részvényeseihez fordul, és csökkenti árajánlatát. "Ha a következő három hét alatt nem kötjük meg megállapodást, kénytelenek leszünk közvetlenül a részvényesek elé vinni az ügyet. Ennek nem kívánatos hatása lesz cégük értékére mifelőlünk nézve, ami tükröződni fog ajánlatunk feltételeiben is" - írta a Microsoft vezérigazgatója, Steven Ballmer a Yahoo vezetőségének küldött levelében. Azzal is ijesztgette a Yahoot, hogy kezdeményezni fogják a vezetőség kicseréltetését a cégnél.
A Yahoo időközben intenzívebbé tette megbeszéléseit a Time Warner internetes részlegével, az AOL-lal. Rupert Murdoch médiakonszernjével, a News Corporationnel és folytak tárgyalások egy "védelmi szövetségről", ezek azonban időközben elhaltak. A Microsoft február 1-jén jelentette be, hogy részvényenként 31 dollárért - felerészt készpénzben, felerészt saját részvényekért - meg akarja vásárolni a Yahoo Inc.-et, amely azonban elutasította a bekebelezésre tett javaslatot, arra hivatkozva, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég értékét és fejlődési lehetőségét. A Yahoo Inc. üzemelteti a világ egyik leglátogatottabb internetes keresőrendszerét és tartalomszolgáltatóját, a Yahoo! portált, azonban krónikusan le van maradva a piacvezető Google mögött.
A tavalyi utolsó negyedben a Yahoo adózott eredménye 205,7 millió dollár volt, 23,5 százalékkal kevesebb az egy évvel azelőtti 268,7 millió dollárnál. Tavaly egész évben a cég adózott eredménye 12,1 százalékkal 660 millió dollárra csökkent. A bevétel az utolsó negyedévben éves összehasonlításban 7,6 százalékkal 1,83 milliárd dollárra, egész évben 8,4 százalékkal 6,9 milliárd dollárra bővült. A Yahoo vezérigazgatója, Jerry Yang nehéz évet jósolt 2008-ra is. Az elemzőket jócskán lehűtötte, hogy a cégvezetés az idei első negyedévre mindössze 1,6-1,8 milliárd, egész évre pedig 7,2-8 milliárd dolláros bevételt tervezett. A kaliforniai székhelyű Yahoo mintegy 14 300 alkalmazottjából ezret bocsát el, amitől a bérköltségben 7 százalékos megtakarítást remél. A cégvezetés jelentős beruházásokat is tervez avégett, hogy a Yahoo! legyen a hirdetők és a világhálón keresgélők legkedveltebb kezdőlapja.
Való igaz: tizenhárom év után először tavaly nyáron a Yahoo! portálja esztétikailag jobban tetszett a felhasználóknak, mint a Google, a Michigani Egyetem felmérése szerint, de a Google kereső és tartalomszolgáltató továbbra is a világelső a népszerűségben, és előnye tavaly is nőtt. A tavalyi utolsó negyedben a Google-nak 1,206 milliárd dollár adózott eredménye volt, 17 százalékkal több az egy évvel korábbi 1,03 milliárdnál. A bevétele 51 százalékkal 4,827 milliárd dollárra nőtt. Ezzel egész évben 4,204 milliárd dolláros adózott eredménye volt a Google-nak, 36,6 százalékkal több a 2006-os 3,077 milliárdnál, és a bevétele 56,5 százalékkal, 16,594 milliárd dollárra emelkedett.
A mostani játszmában sem a Yahoonak, sem a Microsoftnak nincs sok opciója, vélik elemzők. Február óta a Yahoo más internetes tartalomszolgáltatók, köztük a Time Warner médiaóriáshoz tartozó AOL, sőt, egyes hírek szerint még a fő versenytárs Google segítségét is kérte, hogy elkerülje a bekebelezést. A színfalak mögött folytatott tárgyalások azonban eddig nem vezettek sehová, pedig a Yahoo Inc. állítólag hajlandó lett volna még arra is, hogy a vonali hirdetési részlegét kiszervezze a Google-nak. A Yahoo látszólag alapos okkal hivatkozik arra, hogy a Microsoft ajánlata nem túl erős. Ez így is a világ legnagyobb értékű felvásárlása lenne ebben az iparágban, de az ajánlat február elsejei megtételekor a Microsoft ajánlata összesen 44,6 milliárd dollárt ért, ám ma már csak 42 milliárdot, a Microsoft részvényének valamelyes olcsóbbodása miatt.
Az eredeti ajánlat majdnem 62 százalékos felárat tartalmazott a Yahoo január 31-i, Nasdaq piaci záróárához, 19,18 dollárhoz képest. Az ajánlat hírére azonban a Yahoo részvénye meredeken drágult, 28 dollár fölé, és most pénteken is 28,36 dolláron zárt a Nasdaqon. Ehhez képest az eredeti ajánlatban lévő felár már csak 9,3 százalékos. A Microsoft részvénye január 31-én 32,60 dolláron, most pénteken 29,16 dolláron zárt a Nasdaqon. Csakhogy a Yahoo árát nem a cég teljesítménye, hanem kizárólag a Microsoft ajánlata tartja magasan. Ezt jelzi, hogy a Microsoft figyelmeztetésének szombati megjelenése után a Yahoo Inc. 87 centtel 27,49 dollárra esett a nem hivatalos forgalomban, miközben a Microsoft 44 centtel 29,60 dollárra drágult. Hétfő délután, röviddel a New York-i hivatalos tőzsdenyitás előtt a Yahoo részvénye 27,70 dollárnál tartott, a Microsofté nem változott.
Ha a Yahoo vezetői sokat makacskodnának, akkor a Microsoft legalább ellenőrző kisebbséget szerezhet a Yahooból a tőzsdén, és a részvényeik értékének leolvadása miatt csalódott Yahoo-részvényesek segítségével elkergetheti a Yahoo mostani vezetőit. Másfelől azonban a Microsoftnak sincs sok lehetősége taktikázni, mert feltétlenül szüksége van a Yahoo üzletére, és ezt a Yahoonál is tudják. Számos elemző szerint a viadal egyezséggel fog zárulni, méghozzá emelt Microsoft-ajánlat eredményeképp.