MTI
Laptopon tévéznek az emberek
Egyre több amerikai a laptopján, számítógépén tévézik, s nem a televíziókészüléket nézi - állapította meg a Nielsen médiakutató csoport.
Az NBC televízió népszerű vígjátéksorozata, A hivatal (The Office) negyedik évadának premierjét tavaly ősszel már minden ötödik néző számítógép-monitoron élvezte. Az adás után - amelyet 9,7 millióan láttak - egy hét alatt 2,7 millióan töltötték le az epizódot a webről. A Nielsen csoport szerint az Egyesült Államokban ma már milliók számára természetes, hogy laptopjukon nézik meg kedvenc tévésorozatuk részeit. A kutatók egy felmérése arról tanúskodik, hogy minden negyedik internetező számítógépén néz tévéfilmeket. A legnagyobb arányban (39 százalék) a 18-34 éves korcsoport néz a weben tévét, és meglepően nagy arány (23 százalék) kerül ki a 35-54 évesek generációjából.
"Egy nagy kulturális váltás tanúi vagyunk, az ország már másként néz televíziót (...) lényegében nincs szükség tévékészülékre" - mondta Seth MacFarlane, a Fox tévé rendkívül népszerű Family Guy című rajzfilmes vígjátékának alkotója. Az átalakulás a régi televíziós és hirdetési axiómák átgondolására késztetik a hálózatokat. Jeff Zucker, az NBC Universal ügyvezetője elmondta, hogy az NBC.com oldalán az internetezők egy év alatt félmilliárd videotartalmat néztek meg. Kifejtette, hogy ma az első számú kihívást az jelenti, hogy az analóg bevételeket át tudják konvertálni digitális bevételekké. A legtöbben ma még ingyenes mozgóképes tartalmakat néznek.
Elemzők szerint a televízió és az internet a belátható jövőben összeolvad. Az átalakulás élén azok az internetezők járnak, akik számára a tévékészüléket már teljesen felváltotta a számítógépes monitor. Az NBC Universal és a News Corporation Hulu néven közös streaming oldalt hozott létre, amely szerdától él a felhasználók számára. Az utóbbi hónapokban minden nagyobb hálózat hozzáférhetővé tett weboldalán híres tévésorozatokat az online fogyasztók számára.
Az NBC televízió népszerű vígjátéksorozata, A hivatal (The Office) negyedik évadának premierjét tavaly ősszel már minden ötödik néző számítógép-monitoron élvezte. Az adás után - amelyet 9,7 millióan láttak - egy hét alatt 2,7 millióan töltötték le az epizódot a webről. A Nielsen csoport szerint az Egyesült Államokban ma már milliók számára természetes, hogy laptopjukon nézik meg kedvenc tévésorozatuk részeit. A kutatók egy felmérése arról tanúskodik, hogy minden negyedik internetező számítógépén néz tévéfilmeket. A legnagyobb arányban (39 százalék) a 18-34 éves korcsoport néz a weben tévét, és meglepően nagy arány (23 százalék) kerül ki a 35-54 évesek generációjából.
"Egy nagy kulturális váltás tanúi vagyunk, az ország már másként néz televíziót (...) lényegében nincs szükség tévékészülékre" - mondta Seth MacFarlane, a Fox tévé rendkívül népszerű Family Guy című rajzfilmes vígjátékának alkotója. Az átalakulás a régi televíziós és hirdetési axiómák átgondolására késztetik a hálózatokat. Jeff Zucker, az NBC Universal ügyvezetője elmondta, hogy az NBC.com oldalán az internetezők egy év alatt félmilliárd videotartalmat néztek meg. Kifejtette, hogy ma az első számú kihívást az jelenti, hogy az analóg bevételeket át tudják konvertálni digitális bevételekké. A legtöbben ma még ingyenes mozgóképes tartalmakat néznek.
Elemzők szerint a televízió és az internet a belátható jövőben összeolvad. Az átalakulás élén azok az internetezők járnak, akik számára a tévékészüléket már teljesen felváltotta a számítógépes monitor. Az NBC Universal és a News Corporation Hulu néven közös streaming oldalt hozott létre, amely szerdától él a felhasználók számára. Az utóbbi hónapokban minden nagyobb hálózat hozzáférhetővé tett weboldalán híres tévésorozatokat az online fogyasztók számára.