MTI
A nyomtatópiacot a magas kellékanyagárak is mozgatják
A nyomtatópiac növekedésének egyik motorja, hogy a felhasználók gyakran cserélik a gépeiket azért, mert az egyik fő kellékanyagot, a festékkazettát majdnem ugyanakkora összegért árulják, mint egy új berendezést.
A Borther International Hungary Kft. tapasztalata szerint, míg a nyomtatók és a multifunkcionális - faxoló, nyomtató, másoló és szkennelő - gépek ára éves szinten akár 20-30 százalékkal is mérséklődik, a festékkazetták ára nem. Ezért egyrészt a felhasználók újratöltött vagy utángyártott kazettákat vásárolnak, másrészt egy-két év elteltével lecserélik a régi gépet egy újra.
Horváth Péter, a cég értékesítési és marketing vezetője az MTI-nek elmondta: a Brother a magyar piacon a multifunkciós gépek esetében 10 százalékos, a tintasugaras nyomtatókat tekintve pedig 18 százalékos részesedéssel rendelkezik. A kft. egyik célja az, hogy ezt a részesedést stabilizálja, 2010-től kezdve pedig növelje. Ekkor kezdődik ugyanis a Brother 2004-2013 közötti három részből álló - technológiai fejlesztés; piaci pozíció erősítése; növekedés és profitnövelés - programjának utolsó szakasza.
Az IDC piackutató cég korábbi közlése szerint Magyarországon 10 százalékkal több, mintegy 180 ezer darab informatikai perifériát, például nyomtatót adtak el 2007 első félévében, amiből összesen 120 millió dollár bevétel származott. A magyar piacon tavaly az első félévben mintegy 4,2 millió darab kellékanyagot adtak el, aminek egyharmadát lézer perifériákban, míg kétharmadát tintasugaras technológiájú nyomtatókban, illetve multifunkciós készülékekben használták fel. A teljes kellékanyag piacnak 60 százaléka eredeti gyári termék, míg 40 százaléka utángyártott, utántöltött vagy esetleg hamisított termék.
Az IDC szerint a tintapatronok esetében a legjellemzőbb, hogy utángyártott terméket vásárolnak a felhasználók, míg a tonerek esetében az újratöltött is népszerű. Az alternatív termékek népszerűsége kedvező árukban rejlik. Míg egy eredeti gyári toner átlagos nettó végfelhasználói ára körülbelül 15.000 forint, a tintapatroné pedig 4.000 forint, addig az utángyártott termékek esetében ez az összeg megközelítőleg 8.000, illetve 1.400 forint.
A 100 évvel ezelőtt alapított japán Brother európai részesedése 6,2 százalék, világszerte 25 alkalmazottat foglalkoztat, s az elmúlt, 2007 március végén zárult pénzügyi évben 3,7 milliárd euró forgalmat ért el, aminek egyharmada Európából származott. Bevételének 70 százaléka nyomtatók eladásból, míg a többi része ipari és háztartási varrógépek értékesítéséből, illetve tartalomszolgáltatásból származott.
A Borther International Hungary Kft. tapasztalata szerint, míg a nyomtatók és a multifunkcionális - faxoló, nyomtató, másoló és szkennelő - gépek ára éves szinten akár 20-30 százalékkal is mérséklődik, a festékkazetták ára nem. Ezért egyrészt a felhasználók újratöltött vagy utángyártott kazettákat vásárolnak, másrészt egy-két év elteltével lecserélik a régi gépet egy újra.
Horváth Péter, a cég értékesítési és marketing vezetője az MTI-nek elmondta: a Brother a magyar piacon a multifunkciós gépek esetében 10 százalékos, a tintasugaras nyomtatókat tekintve pedig 18 százalékos részesedéssel rendelkezik. A kft. egyik célja az, hogy ezt a részesedést stabilizálja, 2010-től kezdve pedig növelje. Ekkor kezdődik ugyanis a Brother 2004-2013 közötti három részből álló - technológiai fejlesztés; piaci pozíció erősítése; növekedés és profitnövelés - programjának utolsó szakasza.
Az IDC piackutató cég korábbi közlése szerint Magyarországon 10 százalékkal több, mintegy 180 ezer darab informatikai perifériát, például nyomtatót adtak el 2007 első félévében, amiből összesen 120 millió dollár bevétel származott. A magyar piacon tavaly az első félévben mintegy 4,2 millió darab kellékanyagot adtak el, aminek egyharmadát lézer perifériákban, míg kétharmadát tintasugaras technológiájú nyomtatókban, illetve multifunkciós készülékekben használták fel. A teljes kellékanyag piacnak 60 százaléka eredeti gyári termék, míg 40 százaléka utángyártott, utántöltött vagy esetleg hamisított termék.
Az IDC szerint a tintapatronok esetében a legjellemzőbb, hogy utángyártott terméket vásárolnak a felhasználók, míg a tonerek esetében az újratöltött is népszerű. Az alternatív termékek népszerűsége kedvező árukban rejlik. Míg egy eredeti gyári toner átlagos nettó végfelhasználói ára körülbelül 15.000 forint, a tintapatroné pedig 4.000 forint, addig az utángyártott termékek esetében ez az összeg megközelítőleg 8.000, illetve 1.400 forint.
A 100 évvel ezelőtt alapított japán Brother európai részesedése 6,2 százalék, világszerte 25 alkalmazottat foglalkoztat, s az elmúlt, 2007 március végén zárult pénzügyi évben 3,7 milliárd euró forgalmat ért el, aminek egyharmada Európából származott. Bevételének 70 százaléka nyomtatók eladásból, míg a többi része ipari és háztartási varrógépek értékesítéséből, illetve tartalomszolgáltatásból származott.