Berta Sándor
Karácsonyi vásárlás: végállomás az internet
A vásárlási stressz különösen az ünnepi rohamok idején jön elő, és ez különösen igaz a karácsonyi sürgés-forgáskor. Az okosabbak inkább a világhálón kutatnak megfelelő termékek után.
Sokan - érthetően - igyekeznek lecsökkenteni az ajándékok felderítésével és megvásárlásával járó stresszt és inkább a világhálón kutatnak megfelelő termékek iránt. Így nemcsak gyorsabb a folyamat, de kényelmesebb is, és az árukínálat mindig aktuális, ezáltal jobban nyomon követhető. Persze így is sokan vannak, akik az utolsó pillanatokra hagyják a bevásárlást - derült ki a tns Infratest piackutató cég tanulmányából.
Az utolsó pillanatban vásárlók átlagosan húsz százaléka fordul utolsó mentsvárként az internethez, a 30 évesnél fiatalabb férfiaknál azonban még ennél is magasabb, közel 33 százalék ez az arány. Ennek oka elsősorban a gyors szállítás, emellett a vevők jobban bíznak az online is elérhető cégekben. Az elemzés szerint a férfiak céltudatosabban vásárolnak, míg a nők szeretnek hosszabb időt eltölteni a virtuális boltokban. "Idén nálunk különösen az iPod Nano, az iPhone, a PlayStation 3, a Lego, a Playmobil, a snowboardok, a futballtrikók a legkeresettebbek" - sorolta az idei karácsony slágertermékeit Daphne Rauch, az eBay PR-menedzsere.
Érdekes az is, hogy az egyedülállók sokkal hamarabb megveszik az ajándékaikat ismerőseiknek, rokonaiknak, mint a családosok. Utóbbiak - hasonlóan a 14 és 29 év közötti korosztály tagjaihoz - szeretik a vásárlást az utolsó napokra hagyni. Szembetűnő, hogy minél közelebb kerül az ajándékvásárlás időpontja a karácsonyhoz, annál fontosabb lesz az emberek számára az online tranzakciók biztonsága.
Sokan - érthetően - igyekeznek lecsökkenteni az ajándékok felderítésével és megvásárlásával járó stresszt és inkább a világhálón kutatnak megfelelő termékek iránt. Így nemcsak gyorsabb a folyamat, de kényelmesebb is, és az árukínálat mindig aktuális, ezáltal jobban nyomon követhető. Persze így is sokan vannak, akik az utolsó pillanatokra hagyják a bevásárlást - derült ki a tns Infratest piackutató cég tanulmányából.
Az utolsó pillanatban vásárlók átlagosan húsz százaléka fordul utolsó mentsvárként az internethez, a 30 évesnél fiatalabb férfiaknál azonban még ennél is magasabb, közel 33 százalék ez az arány. Ennek oka elsősorban a gyors szállítás, emellett a vevők jobban bíznak az online is elérhető cégekben. Az elemzés szerint a férfiak céltudatosabban vásárolnak, míg a nők szeretnek hosszabb időt eltölteni a virtuális boltokban. "Idén nálunk különösen az iPod Nano, az iPhone, a PlayStation 3, a Lego, a Playmobil, a snowboardok, a futballtrikók a legkeresettebbek" - sorolta az idei karácsony slágertermékeit Daphne Rauch, az eBay PR-menedzsere.
Érdekes az is, hogy az egyedülállók sokkal hamarabb megveszik az ajándékaikat ismerőseiknek, rokonaiknak, mint a családosok. Utóbbiak - hasonlóan a 14 és 29 év közötti korosztály tagjaihoz - szeretik a vásárlást az utolsó napokra hagyni. Szembetűnő, hogy minél közelebb kerül az ajándékvásárlás időpontja a karácsonyhoz, annál fontosabb lesz az emberek számára az online tranzakciók biztonsága.
Engem érdekelt volna, hogy milyen tapasztalatokkal bírnak az emberek. Szóval akkor itt írjatok léci, hogy ti mit kerestek és épp, hogy álltok.