Berta Sándor
Karácsonyi vásárlás: végállomás az internet
A vásárlási stressz különösen az ünnepi rohamok idején jön elő, és ez különösen igaz a karácsonyi sürgés-forgáskor. Az okosabbak inkább a világhálón kutatnak megfelelő termékek után.
Sokan - érthetően - igyekeznek lecsökkenteni az ajándékok felderítésével és megvásárlásával járó stresszt és inkább a világhálón kutatnak megfelelő termékek iránt. Így nemcsak gyorsabb a folyamat, de kényelmesebb is, és az árukínálat mindig aktuális, ezáltal jobban nyomon követhető. Persze így is sokan vannak, akik az utolsó pillanatokra hagyják a bevásárlást - derült ki a tns Infratest piackutató cég tanulmányából.
Az utolsó pillanatban vásárlók átlagosan húsz százaléka fordul utolsó mentsvárként az internethez, a 30 évesnél fiatalabb férfiaknál azonban még ennél is magasabb, közel 33 százalék ez az arány. Ennek oka elsősorban a gyors szállítás, emellett a vevők jobban bíznak az online is elérhető cégekben. Az elemzés szerint a férfiak céltudatosabban vásárolnak, míg a nők szeretnek hosszabb időt eltölteni a virtuális boltokban. "Idén nálunk különösen az iPod Nano, az iPhone, a PlayStation 3, a Lego, a Playmobil, a snowboardok, a futballtrikók a legkeresettebbek" - sorolta az idei karácsony slágertermékeit Daphne Rauch, az eBay PR-menedzsere.
Érdekes az is, hogy az egyedülállók sokkal hamarabb megveszik az ajándékaikat ismerőseiknek, rokonaiknak, mint a családosok. Utóbbiak - hasonlóan a 14 és 29 év közötti korosztály tagjaihoz - szeretik a vásárlást az utolsó napokra hagyni. Szembetűnő, hogy minél közelebb kerül az ajándékvásárlás időpontja a karácsonyhoz, annál fontosabb lesz az emberek számára az online tranzakciók biztonsága.
Sokan - érthetően - igyekeznek lecsökkenteni az ajándékok felderítésével és megvásárlásával járó stresszt és inkább a világhálón kutatnak megfelelő termékek iránt. Így nemcsak gyorsabb a folyamat, de kényelmesebb is, és az árukínálat mindig aktuális, ezáltal jobban nyomon követhető. Persze így is sokan vannak, akik az utolsó pillanatokra hagyják a bevásárlást - derült ki a tns Infratest piackutató cég tanulmányából.
Az utolsó pillanatban vásárlók átlagosan húsz százaléka fordul utolsó mentsvárként az internethez, a 30 évesnél fiatalabb férfiaknál azonban még ennél is magasabb, közel 33 százalék ez az arány. Ennek oka elsősorban a gyors szállítás, emellett a vevők jobban bíznak az online is elérhető cégekben. Az elemzés szerint a férfiak céltudatosabban vásárolnak, míg a nők szeretnek hosszabb időt eltölteni a virtuális boltokban. "Idén nálunk különösen az iPod Nano, az iPhone, a PlayStation 3, a Lego, a Playmobil, a snowboardok, a futballtrikók a legkeresettebbek" - sorolta az idei karácsony slágertermékeit Daphne Rauch, az eBay PR-menedzsere.
Érdekes az is, hogy az egyedülállók sokkal hamarabb megveszik az ajándékaikat ismerőseiknek, rokonaiknak, mint a családosok. Utóbbiak - hasonlóan a 14 és 29 év közötti korosztály tagjaihoz - szeretik a vásárlást az utolsó napokra hagyni. Szembetűnő, hogy minél közelebb kerül az ajándékvásárlás időpontja a karácsonyhoz, annál fontosabb lesz az emberek számára az online tranzakciók biztonsága.