Gyurkity Péter
Olcsó gépekkel spórolnak a vállalatok
A jelek szerint az IT-kiadások a tengerentúlon is komoly érvágást jelentenek, hiszen a friss felmérések szerint számos cég olcsóbb asztali gépekkel igyekszik visszafogni a kiadásokat. Ez azonban nem várt problémákat okozhat.
Az érdekes trendre a Gartner hívta fel a figyelmet, aláhúzva annak jelentőségét, hogy az otthoni felhasználóknak szánt számítógépek és általában a hardver a legtöbb esetben csak további gondokhoz vezet. Hiába csökkennek tehát a beruházások indulási költségei, hosszabb távon ez visszaüthet és újabb kiadásokat generálhat.
A kutatócég elsősorban azzal támasztja alá következtetését, hogy a vállalatok által vásárolt, a fogyasztóknak szánt hardver a működés során nagyobb gyakorisággal hibásodik meg, így karbantartása is nagyobb költségekkel jár. Történik mindez azért, mert az otthoni használatra értékesített számítógépek minőségben, megbízhatóságban elmaradnak a kifejezetten üzleti célokra kifejlesztett hardvertől, nem nyújtanak azonos lehetőséget a további bővítésre, fejlesztésre és természetesen rosszabb körülményeket teremtenek a folyamatos technikai tanácsadás, hibaelhárítás terén is.
A nagyvállalatok körében nem elterjedt ez a megoldás, viszont a kisebb cégek gyakran folyamodnak a költségcsökkentés ezen módjához, még az Egyesült Államokban is. Ők hosszabb távon bánhatják meg a döntést, miután növekednek a karbantartásai, javítási és fejlesztési költségek. A Gartner adatai szerint igen nagy a különbség, hiszen az asztali, fogyasztóknak szánt hardver 50 százalékkal gyakrabban hibásodik meg - ez sokat elmond általában a hardverekről és a piac jelenlegi helyzetéről. Azt sem szabad elfelejteni azonban, hogy a vállalatok a jobb minőséget súlyos összegekért vásárolják meg - már amelyik hajlandó kiadni ezt az összeget.
A cég szerint lehet próbálkozni az alkalmazottak tulajdonában lévő számítógépekkel is, ám egy ilyen megoldás alkalmazása során nem szabad szem elől téveszteni a cég üzleti céljait és igényeit.
Az érdekes trendre a Gartner hívta fel a figyelmet, aláhúzva annak jelentőségét, hogy az otthoni felhasználóknak szánt számítógépek és általában a hardver a legtöbb esetben csak további gondokhoz vezet. Hiába csökkennek tehát a beruházások indulási költségei, hosszabb távon ez visszaüthet és újabb kiadásokat generálhat.
A kutatócég elsősorban azzal támasztja alá következtetését, hogy a vállalatok által vásárolt, a fogyasztóknak szánt hardver a működés során nagyobb gyakorisággal hibásodik meg, így karbantartása is nagyobb költségekkel jár. Történik mindez azért, mert az otthoni használatra értékesített számítógépek minőségben, megbízhatóságban elmaradnak a kifejezetten üzleti célokra kifejlesztett hardvertől, nem nyújtanak azonos lehetőséget a további bővítésre, fejlesztésre és természetesen rosszabb körülményeket teremtenek a folyamatos technikai tanácsadás, hibaelhárítás terén is.
A nagyvállalatok körében nem elterjedt ez a megoldás, viszont a kisebb cégek gyakran folyamodnak a költségcsökkentés ezen módjához, még az Egyesült Államokban is. Ők hosszabb távon bánhatják meg a döntést, miután növekednek a karbantartásai, javítási és fejlesztési költségek. A Gartner adatai szerint igen nagy a különbség, hiszen az asztali, fogyasztóknak szánt hardver 50 százalékkal gyakrabban hibásodik meg - ez sokat elmond általában a hardverekről és a piac jelenlegi helyzetéről. Azt sem szabad elfelejteni azonban, hogy a vállalatok a jobb minőséget súlyos összegekért vásárolják meg - már amelyik hajlandó kiadni ezt az összeget.
A cég szerint lehet próbálkozni az alkalmazottak tulajdonában lévő számítógépekkel is, ám egy ilyen megoldás alkalmazása során nem szabad szem elől téveszteni a cég üzleti céljait és igényeit.