Gyurkity Péter
A tripla SLI-re koncentrál az nVidia
A cég büszke a napokban piacra dobott GeForce 8800 GT kártyákra, ám egyes nyilatkozatok arra engednek következtetni, hogy a teljesítmény növelése céljából az SLI-re kell majd támaszkodnunk.
Kitűnő példa erre Jen-Hsun Huang vezérigazgató válasza, amely egy elemzői találkozón hangzott el. A rendezvényen az esetleges további fejlesztésekre kérdeztek rá, amelyek még az év vége előtt megjelennének, ám Huang erre úgy reagált, hogy az SLI révén kellőképp növelhetjük majd a rendelkezésünkre álló teljesítményt, vagyis nem számíthatunk arra, hogy rövid időn belül drasztikus módon igyekeznek majd felturbózni a különálló grafikus kártyák erejét.
Ezt a szakértők úgy értelmezik, hogy a közeljövőben nem várható a GeForce 8800 GTX-nél erősebb chip megjelenése, és a következő generáció felbukkanásáig az SLI lesz az egyetlen mód a teljesítmény növelésére a fanatikusok számára. Itt a vezérigazgató külön kiemelte a háromutas SLI-t, amely nevének megfelelően lehetővé teszi majd három grafikus kártya összekötését és egyidejű használatát. Ettől még jobb eredményeket várnak és bár az SLI maga eddig nem tudott meghódítani széles csoportokat, a cég - legalábbis rövid távon - erre helyezi a hangsúlyt.
A tripla SLI-ről már szeptemberben hírt adtunk, az nVidia akkor szellőztette meg, hogy az AMD után ők is ilyen megoldást szeretnének piacra dobni. Ez egyaránt alkalmazhat PCI Express 1 és 2 illesztőket, első körben pedig természetesen a GeForce 8800 kártyákat hivatott közös munkára fogni. Azt még ugyan nem tudni, hogy pontosan mikor jelennek meg az első ilyen alaplapok, ám az egyértelmű, hogy a cégnek jól jönne egy esetleges kedvező fogadtatás, hiszen két-három kártya értékesítése esetén már szép összegről van szó.
Igaz, a cégnek a meglévő kártyákat illetően sincs miért szégyenkeznie, hiszen a 8800 GT meglehetősen jól összeállított és tűrhető árú chipnek tűnik. Azt is tudjuk, hogy bár a közeljövőben nagy változások nem várhatók, a DirectX 10.1 támogatását és a 65 nanométeres gyártástechnológia bevezetését azért nem hagyják ki.
Kitűnő példa erre Jen-Hsun Huang vezérigazgató válasza, amely egy elemzői találkozón hangzott el. A rendezvényen az esetleges további fejlesztésekre kérdeztek rá, amelyek még az év vége előtt megjelennének, ám Huang erre úgy reagált, hogy az SLI révén kellőképp növelhetjük majd a rendelkezésünkre álló teljesítményt, vagyis nem számíthatunk arra, hogy rövid időn belül drasztikus módon igyekeznek majd felturbózni a különálló grafikus kártyák erejét.
Ezt a szakértők úgy értelmezik, hogy a közeljövőben nem várható a GeForce 8800 GTX-nél erősebb chip megjelenése, és a következő generáció felbukkanásáig az SLI lesz az egyetlen mód a teljesítmény növelésére a fanatikusok számára. Itt a vezérigazgató külön kiemelte a háromutas SLI-t, amely nevének megfelelően lehetővé teszi majd három grafikus kártya összekötését és egyidejű használatát. Ettől még jobb eredményeket várnak és bár az SLI maga eddig nem tudott meghódítani széles csoportokat, a cég - legalábbis rövid távon - erre helyezi a hangsúlyt.
A tripla SLI-ről már szeptemberben hírt adtunk, az nVidia akkor szellőztette meg, hogy az AMD után ők is ilyen megoldást szeretnének piacra dobni. Ez egyaránt alkalmazhat PCI Express 1 és 2 illesztőket, első körben pedig természetesen a GeForce 8800 kártyákat hivatott közös munkára fogni. Azt még ugyan nem tudni, hogy pontosan mikor jelennek meg az első ilyen alaplapok, ám az egyértelmű, hogy a cégnek jól jönne egy esetleges kedvező fogadtatás, hiszen két-három kártya értékesítése esetén már szép összegről van szó.
Igaz, a cégnek a meglévő kártyákat illetően sincs miért szégyenkeznie, hiszen a 8800 GT meglehetősen jól összeállított és tűrhető árú chipnek tűnik. Azt is tudjuk, hogy bár a közeljövőben nagy változások nem várhatók, a DirectX 10.1 támogatását és a 65 nanométeres gyártástechnológia bevezetését azért nem hagyják ki.