SG.hu
A zárt csoportokat bővítik a mobilcégek
Az üzleti szegmensben is lelassult a mobilellátottság növekedésének üteme, így az operátorok az egy vállalaton belüli előfizetések számát igyekeznek bővíteni, és ezáltal újabb bevételeket generálni. A belső mobilpenetráció növelésének hatékony eszköze a zárt felhasználói csoportok kialakítása és növelése.
A BellResearch adatai szerint a hazai, legalább egy főt foglalkoztató társas vállalkozások körében a mobilpenetráció mértéke alig 12 százalékkal bővült az elmúlt egy év során, ami önmagában nem túl impresszív eredmény a mobilpiac szereplőinek. Az azonban már sokkal inkább bizakodásra ad okot, hogy a 2006-2007es terminusban az összes mobiltelefon-előfizetés számának növekedési üteme kétszámjegyű volt - derül ki a cég által készített elemzésből.
Az ellátottsági szint lassú növekedése érthető, hiszen a cégek háromnegyede már 2006-ban is rendelkezett mobil-előfizetéssel, míg idén a kutatók az előző évinél alig magasabb, 78 százalékos penetrációt mértek. Az utóbbi időben a szolgáltatók erőfeszítései láthatóan nem is elsősorban a teljes ellátottság elérésére irányultak/irányulnak, hanem sokkal inkább további simkártyák értékesítésére a már megszerzett cégeknél.
Az ügyfélállomány bővítése érdekében az operátorok mind kedvezőbb szolgáltatás-konstrukciókkal léptek elő, és egyre több vállalatnak, egyre szélesebb körben tették lehetővé zárt felhasználói csoport kialakítását. Ennek megfelelően míg 2006-ban a mobil-elő-fizetéssel rendelkező vállalatok kevesebb mint egynegyedénél hívhatták az - előfizetéssel rendelkező - munkatársak 0 forintos percdíjjal egymást, addig idén ez az arány elérte a 37 százalékot. Ma már nem csupán a legalább ötvenfős cégek kiváltsága a zárt felhasználói csoport kialakítása: a legnagyobb ütemű növekedés a kisebb létszámú szervezetek esetében figyelhető meg; a legalább egy főt foglalkoztató és mobillal rendelkező mikrovállalkozások harmadánál már igénybe veszik ezt a szolgáltatást.
Tavaly év elején még "alig" 40 ezer cég élt szolgáltatójánál a zárt felhasználói csoport kialakításának lehetőségével, ebben az évben azonban számuk már meghaladta a 70 ezret. E rendkívül dinamikus bővülés ellenére - melynek motorját a kisebb cégek megrendelései jelentették - nem tapasztalható jelentős csökkenés az e szolgáltatásba bevont előfizetések egy cégre eső számában: a zárt felhasználói csoportot már használó cégek fokozatosan egyre több alkalmazottat vonnak be a mobilflottába. Ez utóbbi folyamatot jól mutatja, hogy míg egy nagyvállalat tavaly átlagosan körülbelül 145 dolgozójának tette elérhetővé a 0 forintos "belső" percdíjakat, addig idén ez a szám 167 főre emelkedett. A szolgáltatás előretörését az is jelzi, hogy a zárt felhasználói csoportba bevont előfizetések összesített száma egy év alatt a másfélszeresére nőtt, és 2007-ben már meghaladja a 700 ezer darabot.
A használatban lévő SIM-kártyák számának növekedését tehát a csoportok méretének növekedése is elősegítette. A vállalati mobil-előfizetések száma az üzleti mobilpiacnak azonban csupán az egyik aspektusa. A jelenség velejárója, hogy az operátorok bevételi struktúrája folyamatosan átalakul, hiszen a munkatársak közötti beszédforgalomból származó kieső bevételeket a szolgáltatóknak más forrásokból kell kompenzálniuk.
A BellResearch adatai szerint a hazai, legalább egy főt foglalkoztató társas vállalkozások körében a mobilpenetráció mértéke alig 12 százalékkal bővült az elmúlt egy év során, ami önmagában nem túl impresszív eredmény a mobilpiac szereplőinek. Az azonban már sokkal inkább bizakodásra ad okot, hogy a 2006-2007es terminusban az összes mobiltelefon-előfizetés számának növekedési üteme kétszámjegyű volt - derül ki a cég által készített elemzésből.
Az ellátottsági szint lassú növekedése érthető, hiszen a cégek háromnegyede már 2006-ban is rendelkezett mobil-előfizetéssel, míg idén a kutatók az előző évinél alig magasabb, 78 százalékos penetrációt mértek. Az utóbbi időben a szolgáltatók erőfeszítései láthatóan nem is elsősorban a teljes ellátottság elérésére irányultak/irányulnak, hanem sokkal inkább további simkártyák értékesítésére a már megszerzett cégeknél.
Az ügyfélállomány bővítése érdekében az operátorok mind kedvezőbb szolgáltatás-konstrukciókkal léptek elő, és egyre több vállalatnak, egyre szélesebb körben tették lehetővé zárt felhasználói csoport kialakítását. Ennek megfelelően míg 2006-ban a mobil-elő-fizetéssel rendelkező vállalatok kevesebb mint egynegyedénél hívhatták az - előfizetéssel rendelkező - munkatársak 0 forintos percdíjjal egymást, addig idén ez az arány elérte a 37 százalékot. Ma már nem csupán a legalább ötvenfős cégek kiváltsága a zárt felhasználói csoport kialakítása: a legnagyobb ütemű növekedés a kisebb létszámú szervezetek esetében figyelhető meg; a legalább egy főt foglalkoztató és mobillal rendelkező mikrovállalkozások harmadánál már igénybe veszik ezt a szolgáltatást.
Tavaly év elején még "alig" 40 ezer cég élt szolgáltatójánál a zárt felhasználói csoport kialakításának lehetőségével, ebben az évben azonban számuk már meghaladta a 70 ezret. E rendkívül dinamikus bővülés ellenére - melynek motorját a kisebb cégek megrendelései jelentették - nem tapasztalható jelentős csökkenés az e szolgáltatásba bevont előfizetések egy cégre eső számában: a zárt felhasználói csoportot már használó cégek fokozatosan egyre több alkalmazottat vonnak be a mobilflottába. Ez utóbbi folyamatot jól mutatja, hogy míg egy nagyvállalat tavaly átlagosan körülbelül 145 dolgozójának tette elérhetővé a 0 forintos "belső" percdíjakat, addig idén ez a szám 167 főre emelkedett. A szolgáltatás előretörését az is jelzi, hogy a zárt felhasználói csoportba bevont előfizetések összesített száma egy év alatt a másfélszeresére nőtt, és 2007-ben már meghaladja a 700 ezer darabot.
A használatban lévő SIM-kártyák számának növekedését tehát a csoportok méretének növekedése is elősegítette. A vállalati mobil-előfizetések száma az üzleti mobilpiacnak azonban csupán az egyik aspektusa. A jelenség velejárója, hogy az operátorok bevételi struktúrája folyamatosan átalakul, hiszen a munkatársak közötti beszédforgalomból származó kieső bevételeket a szolgáltatóknak más forrásokból kell kompenzálniuk.