MTI

Mobilszolgáltatás a New York-i metróban

A New York-i metróhálózat 227 állomásán mobilszolgáltatást és vezetéknélküli internet-hozzáférési lehetőséget építenek ki a következő hat évben.

A tervet még az illetékes közlekedési hatóság vezetőségének jóvá kell hagynia, de az ötlet azért merült fel, mert jelentős az igény a mobiltelefonálásra az utasok részéről.

Augusztus 8-án például felhőszakadás miatt elöntötte a víz a metró bizonyos szakaszait, s a föld alá szorult utasok nem tudták se a családtagjaikat értesíteni, se információt nem tudtak szerezni a fennakadásról.

Egy átlagos hétköznapon csaknem 5 millió amerikai utazik a New York-i metró járatain. Az egész hálózat összesen 1062 kilométer hosszú, és 468 állomással rendelkezik a föld alatt és a felszínen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Filiic #10
    Amelyik oda visz, ahova indultam:c)
  • BlackRose #9
    Na most képzeld el ha a metró(k) magánkézben lennének... és nem csak egy, hanem mondjuk van 6 metró cég, és versenyeznek, hogy az utasok őket válasszák... ugye a helyzet egésszen más lenne. Most te melyikkel utaznál amelyben van mobíl, wifi, puha üllések, tisztaság stb. vagy abban amelyik olyan mint ez a jelenlegi?
  • BlackRose #8
    Mondtam, hogy a szocializmus cifra dolog :) Azt mondják az amcsik... "You can't beat the city hall...", két nagyokosokos bürokrata azt mondja, ááááá... nem kell a mobil a metróban, a harmadik közbelép, hogy kell... de várjuk meg míg 5 cég kéri és akkor majd sokkal több pénzt kérhetünk az engedélyért...
  • Filiic #7
    Az, hogy nagyobb a metróhálózat, nem ok arra, hogy el se kezdték. Alakosok száma is enyhén nagyobb, a gazdaságról nem is beszélve.
  • BlackRose #6
    És vice versa... énekelnél ha 10% dolog ami NY-ban akár 100 éve is meg van oldva Budapesten csak a hírekben szerepelne. Persze az 50x-es nagyságkülönbség a két metró között is szerepet játszik, de szerintem a legnagyobb baj, hogy NY-ban nagy a szocializmus, ha nem kellett volna a várost kérdezni, már 10 cég beszerelte volna a szolgáltatását még ha 100x nagyobb lenne a metró akkor is. A taxi-val is pl. ugyanez a helyzet, korlátozott számuk van, egy taxi "engedély" ma 100000 dollár felett van a piacon (lehet eladni) de a legtöbb taxis bérbe veszi. Aztán egy csomó ember szépen megél seggenülve, csak úgy, hogy bérbe adja az évtizedekkel ezelőtt kibocsájtott taxi engedélyt, mert újakat már évtizedek óta nem lehet kapni. Szóval NY nagyon nem "amcsi város".
  • Ronny #5
    a budapesti metróvonalak hossza 31.7km,a viszont new yorki 1062! Lehet, hogy ehhez is van köze.
  • stinkydiver73 #4
    A föld felett is később kezdték.
  • fourgee #3
    Meg itt a KöKi és a Határ út között amikor lemegy az alagútba a metró, akkor pár méteren nincs térerő, és az bőven elég ahhoz, hogy fél percig keresgéljen a telefon hálózat után. Már az alagút bejáratától kezdve meg kellett volna csinálni a hálózatot. :) Ammeg egyébként érdekes, hogy New Yorkban még csak most kezdik el...
  • quentit #2
    Jó-jó, 3G még nincs de tuti az is lesz idővel...
  • quentit #1
    Tök jó, MO-n ez már évek óta megoldott... Na ennyit az USA-ról...