Napi Online
Robban a nagy LCD-tévék piaca
Új gyártósort indít a Samsung a nagyképernyős LCD-tévék gyártására, mert ezek kereslete nagyon megnő a következő években.
A dél-koreai Samsung Electronics, a világ legnagyobb LCD-panel-gyártója azt tervezi, hogy új gyártósort épít a 11. generációs LCD-tévék előállítására. Az új technológia megkönnyíti az igazán nagy képernyős, azaz a 100-125 centiméter képátlójú készülékek gyártását. Arra egyelőre nem válaszolnak a cég vezetői, hogy mikortól indulhat meg a termelés az új futószalagon.
A bizonytalanság oka részben az lehet, hogy, hogy a vállalatnál még folyamatban van a jelenlegi 8. generációs technológiáról az átállás a 10.-re. Ez utóbbival akár 150 centi képátlójú készülékek is előállíthatók, ám mivel a nagyképernyős készülékek iránti kereslet gyorsan nő, az LCD-ipar nem tud elég sok tévét gyártani - ezért torlódik rá a 11. generációs gyártás a 10.-re. Várakozások szerint a 100 centis tévék piaci aránya 60, a 125 centiseké 20 százalék lesz, a maradékon osztoznak az előbbinél kisebb, illetve az utóbbinál nagyobb tévék.
Előrejelzések szerint a 125 centis LCD-tévék forgalma az idei 1,1 millió darabról 2011-re 5,9-re nő. Mivel ezek csak a piac ötödét adják, elképzelhető, hogy a többi mérethez tartozó termékekből mennyit fognak eladni a következő években.
A dél-koreai Samsung Electronics, a világ legnagyobb LCD-panel-gyártója azt tervezi, hogy új gyártósort épít a 11. generációs LCD-tévék előállítására. Az új technológia megkönnyíti az igazán nagy képernyős, azaz a 100-125 centiméter képátlójú készülékek gyártását. Arra egyelőre nem válaszolnak a cég vezetői, hogy mikortól indulhat meg a termelés az új futószalagon.
A bizonytalanság oka részben az lehet, hogy, hogy a vállalatnál még folyamatban van a jelenlegi 8. generációs technológiáról az átállás a 10.-re. Ez utóbbival akár 150 centi képátlójú készülékek is előállíthatók, ám mivel a nagyképernyős készülékek iránti kereslet gyorsan nő, az LCD-ipar nem tud elég sok tévét gyártani - ezért torlódik rá a 11. generációs gyártás a 10.-re. Várakozások szerint a 100 centis tévék piaci aránya 60, a 125 centiseké 20 százalék lesz, a maradékon osztoznak az előbbinél kisebb, illetve az utóbbinál nagyobb tévék.
Előrejelzések szerint a 125 centis LCD-tévék forgalma az idei 1,1 millió darabról 2011-re 5,9-re nő. Mivel ezek csak a piac ötödét adják, elképzelhető, hogy a többi mérethez tartozó termékekből mennyit fognak eladni a következő években.