62
  • feamatar
    #62
    és hogy miért lassab ablakos módban MINDEN grafikával rendelkező program: link
  • feamatar
    #61
    hirtelen guglizva voi'la(bár nem erre a lapra gondoltam): link
  • feamatar
    #60
    valamit nagyon félreértettek OGLel és DXel kapcsolatban... a DX tulajdonképp egyfajta játék SDK felvértezve rengeteg, főleg játékok írásához szükséges funkcióval, könnyítéssel... a DX célja kezdetektől ez volt, ennek egy része a D3D, az OGL kezdetektől fogva a professzionális cgre tervezték, a Glide azt pedig 3dfx hozta létre, saját kártyái számára, és igencsak low-level volt nehezen programozható, korai kártyáknál ez előny volt, mert nagyon mélyen bele lehetett túrni a rendszerbe, idővel azonban nem érte meg a körülményesebb fejlesztés.
    Az OGL APIja sokkal kényelmesebb volt DX8ig a D3Dnél. Teljesítményre mindkettő ugyanolyan jó, és mindkettő ugyanannyira naprakész. Bár néha kicsit ez a jobb, néha kicsit az. AZ előnye a DXnek abból származik ,hogy már alig kell hozzá használni segédkönyvtárakat. De senkit nem köteleznek a D3D használatára, lehet OGL alapú grafikát DInputtal összekötni. Az OGL tartalmaz olyan dolgokat is ellenben amire a játékoknak nincs szüksége(nem tom pontosan miket, mert OGLt nem ismerem valami mélyen, DXet is tanulom még). És mindkettő hihetetlenül jól optimalizált tud lenni.
    Az MS nem akarta megszüntetni az OGL támogatást, tekintve, hogy a tudományos alkalamazások és a grafikai programok OGLt használnak, mert olyanok az igényeik!!!! A videókártya gyártó feladata a megfelelő OGL támogatás létrehozása. Emellett az MS valamelyik belső fejlesztője mondta hogy teljes támogatása van az OGLnek, csak nem az MStől, nem tom most pontosan hogy van, a megfelelő MSDN blogon utánna lehet olvasni, elnézést a hosszú kommentért
  • Kaadi
    #59
    ha a kijelentesed igaz lenne, akkor mindig mindenki masik allambol vasarolna. csak sajna az ado mindig rakerul a termekre, mivel az allam soha nem veszithet. az EU-ban is hasonlo a helyzet: vasarolhatsz nemetorszagbol vagy angliabol is, csak akkor az o AFA-jukat fizeted meg.
  • formatuq
    #58
    "...Online boltokban is a kiirt arak egysegesek es csak a vasarlas vegso fazisaban (fizeteskor) teszik ra az AFA-t ..."

    Tevedes, csak abban az esetben teszik ra a sales tax-t (AFA) ha ugyan abbol az allambol ugyan abba az allamba vasarolsz. Amugy NINCS AFA!!!

    pl, New Jersey-bol rendelsz valamit, es Mahnhattanbe (NY) laksz (mondjuk 6km-re a folyo masik oldalan), akkor nincs AFA mert masik allam.

  • Kaadi
    #57
    Vegyetek figyelembe, hogy az amerikai arak nem tartalmazzak az ottani AFA-t (sales tax) ami allamonkent valtozik (pont ezert a gyartok nem szamitjak be a listas araikba, mert az felrevezetes lenne). Online boltokban is a kiirt arak egysegesek es csak a vasarlas vegso fazisaban (fizeteskor) teszik ra az AFA-t es a szallitas/csomagolas koltseget attol fuggoen hogy a vasarlo milyen allambol/varosbol vasarol. Az objektiv osszehasonlitashoz az is hozzatartozik, hogy amerikaban majd mindenki online vasarol, mig europaban az uzletek relativ magas koltsegei sokat tesznek ra az egyes termekekre. Ha mindenki nagykerekbol vasarolna bankkartyaval errefele is olcsobbak lennenek a cuccok.
  • formatuq
    #56
    "Az új GTS 400-450 dollár közötti áron érkezik október végén"

    baromsag, mint sok minden az sg-n.

    www.newegg.com ami nem nagyker, nem a legolcsobb, de igen megbizhato ceg:

    GeForce 8800Ultra 768MB ($564.99 after $30.00 Mail-In Rebate)
    GeForce 8800GTX 768MB ($469.99 after $30.00 Mail-In Rebate)
    GeForce 8800GTS 320MB ($259.99 after $20.00 Mail-In Rebate)
    GeForce 8800GTS 640MB ($334.99 after $30.00 Mail-In Rebate)

    Ebbol siman latszik, az uj GTS nem fer bele abba a 400-450$ arfekvesbe, foleg hogy kozeleg az uj nvidia piacra dobasa.


  • asysoft
    #55
    Glide nem amiatt ment tönkre, mert az MS "elnyomta", hanem amiatt, mert csak 3Dfx kártyákkal volt használható (csak később lett nyílt forrású). Egyébként ahogy emlékszem, 32 bitet nem is támogatott (bár lehet a VSA-100hoz való már igen).
    NKing: OpenGL hamarabb volt, mint 3Dfx...
  • NKing
    #54
    Frayer: Az a baj, hogy a Glide nem most van elnyomva, hanem évekkel ezelőtt volt. Ennek pedig az volt az oka, hogy belefogtak az OpenGLbe, ami sokkal részletesebb volt. A Glide egyszerűen elavult, kevés volt és nem érte meg tovább bővíteni. Ezért újrakezdték, és így lett az OpenGL. Azt pedig nem kell félteni, amíg olyan emberek állnak mögötte, mint John Carmack.
    Mindazonálltal a D3D sokkal elterjedtebb, ennek pedig az az oka, hogy igenis fontos a fejlesztőknek, hogy "meg legyen kötve a kezük". Minden támogatást megkapnak, plusz egy keretrendszert, ami lehetővé teszi, hogy létrehozzák azt, amit elképzelnek. A mai játékok ürességét a fantázia hiánya, a tömeggyártás és a 0 innováció eredményezi...
  • Frayer
    #53
    Emlékeztek még a régi szép időkre amikor még a woodoo 4 , 8 vagy 16 megás kártyái voltak az ászok? Meg mindenki a Carmageddonnal 1 el nyomult :DD
    Akkor még nagyon sok játékot nem fertőzött meg az ms.
    Én biztos vagyok benne,hogy ha nem lenne elnyomva a Glide, akkor sokkal szebbek lennének ma a játékok, mint egy hd video film kb.
    Hogy miért?, mert ha valamit gyakorlatilag egy egész világ fejleszt akár több tíz ezer ember akkor az egyszerűen jobb, mintha egy szeparált csapat tenné azt akiknek meg van kötve a kezük és egy kevés ember elképzelése után kell menniük, ha rossz ha nem.
    Ha ez úg lenne mint ahogy én képzelelm, gyakorlatilag mindenki akit érdekel a 3d világ és tud kicsit programozni " ezekből sok van" be segítene a glide projectbe ha csak ötletekkel is, mert nyílt forrása van, bárki tehet hozzá ha hasznosat tud adni bele.
  • Sanyix
    #52
    Nemannyira van lemaradva, sőt. A directx lehetőséget ad, hogy béna programozók könnyen és gyorsan, osszerakjanak egy 3d motort, a csöpp hátránya a felhasználóra nézve (mert a fejlesztő leszarja, lásd a modernt bughalmaz, paksigényes, 0 játékélményű játékok) hogy optimalizálatlan, lassú, és bugos. És az is m$ mindent megtesz azért, hogy az opengl-t ellehetetlenítse, sőt ezért is hozta létre a directx-et, hogy a pc-s játékipar ne tudjon elszakadni a vindóztól és az m$-től.
  • dez
    #51
    Hát igen, a MS jópár projektet szponzorál, és persze csak akkor, ha DX-es. Korábban a Vistából is ki akarták gyakorlatilag túrni az OpenGL-t, de végül csak ablakos módban sikerült igazán alaposan lelassítani.
  • dez
    #50
    És a geomerty shaderek a main ramba/-ból dolgoznak, vagy mi?
  • dez
    #49
    Neki gyak. igen (bár a csuklóján érezheti a bilincs hűvösségét, hála a BSA reklámjainak), de cégeknek nem éppen.
  • dez
    #48
    Hát ez az, hogy mások is átállhatnának OpenGL-re, de mégsem teszik. Mert valószínűleg az OpenGL csak utólag, lemaradással követi a változásokat. Bár állítólag most rá fognak gyúrni, és gyort egymásutánban jelenik meg a 2.0 és a 3.0.
  • 00 Blue 00
    #47
    Marketing!!!!
  • sgember
    #46
    8800GTS azért még a felsőkat.-ba tartozik. Mi lenne más? Meg elég hihető, amit írnak többen is, hogy azért van ekkora szakadék a felső- és középkat. között hogy tereljék az vásárlót a drágább, felső vga-khoz. Míg ezek dx10-es vga-k bivalyerősek dx9c-ben, addig dx10 -ben inyonyúan le tudnak lassulni. Gondolom nem a dx10 hw felépítéssel van a baj (persze a két gyártó más utón jár), hanem valami ottt programozói szinten van valami bibi (dx10-nél). Vegy az eddigi dx10-nek mondott játékok nem is igazi dx10-esek?
    OpenGL -ről meg annyit, hogy sajnos a pénz beszél, MS meg nyomul. PS3 konzolok OpenGL/ES apit használnak, ami az opengl egy kiterjesztése. (ennél többet nem is tudok)
  • irkab1rka
    #45
    Mikor lesz már olyan kártya, amibe nem csak textúrákat, de modelleket és map-okat is feltölthetek?
    sötét középkor... az....
  • Marko001
    #44
    Én nem írtam olyat, hogy a HD2600 vagy a GF8600 az közép felső. 8800gts már inkább az.
  • Godefroy
    #43
    "az ingyen op rendszer helyett a drága ms alternatívát választja, még jó hogy én sose fizettem ms cuccér"

    Hát ez szép volt... tehát az egyik inygen van a másik ingyen van neked.

    de azért szidod...
  • Frayer
    #42
    Jah tudom, csak rossz a helyes írásom, de leszarom.
    Azt akartam mondani,hogy mennyivel szebb lenne a világ ha játékok egy nyitot rendszerre támaszkodnának a dx helyett, mondjuk az openGl-re. :D
    Ha valami nyitott, sokkal többen fejlesztenek rá, és sokkal jobb lesz a végtermék is. A directX felületet, sokkal nehezebb programozni is, ezt carmack is megmondta, és a nagy játék-programozó guru is úgy van vele,hogy jobb lenne a Gl.
    Meg nem lehetne zsarolni a népet, mint a Dx-el. :(((
    Rohadjon meg mindenki ott redmondba.
    Az emberek meg mikor kezdenek már el fejleszteni komolyan linuxra is?? mindenhól a fos win api-ra épülő alkalmazások, még jó hogy nagyon jön felfelé a java platform. Kellene csinálni linux programozói interfész leírásokat is, egy csomó suliban is a win apikat erőltetik, meg könyvek is azt nyomják, hát hól itt a demokrácia, ms lobbi elnyomja a kisembereket, a tömeg meg beveszi a cumit és gyakorlatilag az ingyen op rendszer helyett a drága ms alternatívát választja, még jó hogy én sose fizettem ms cuccért, crack az életem, meg az hogy térítem a népet, serial minden mennyiségben, a baud csodálatos vilgában, ahól mi csak egy apró kis jelentéktelen bitek vagyunk, nehogymá billi fiú mondja meg a frankót.
  • dez
    #41
    Illetve inkább csak a 2800, mert a 2700 egy kevesebb SP-t tartalmazó változat lehetne inkább (remélhetőleg lesz olyan is). De ahogy mondtam, talán kiderült, hogy pl. több TMU és ROP (legalábbis remélhetőleg több van benne) és a magasabb órajel, amit a kisebb vonalszélesség lehetővé tesz fontosabb, mint a memóriaelérés extrém nagysága. De akkor meg minek oda a V. Azért a 256 bit sem kevés. Szóval ez így nehezen áll össze.
  • dez
    #40
    Igen, csak ugye állítólag 2950-es számmal akarják illetni, amikor inkább a 2700 v. 2800 illene rá.
  • k9duli
    #39
    Egy HD2900pro rendel!
  • Inquisitor
    #38
    Ára alapján (ha nem csak pletyi) inkább felső középkategória akar lenni, az RV570 helyét átvéve. Teljesítményben meg nem sokkal lesz a 2900XT alatt várhatóan, ennek fényében kíváncsian várom mit fog tudni a 2900XT utódja, feltéve ha nem csúsznak annak is a megjelenésével sokat ... (2008Q1?)

    Marko001 - A 8300? Miért a HD2600 vagy a GF8600 az közép felső? Még középalsónak se nevezném őket.
  • Inquisitor
    #37
    "Az már biztosnak tűnik, hogy az első újdonság a jelenleg is kapható GeForce 8800 GTS feltupírozása lesz, a vezérlő ugyanis egészen pontosan 16 stream processzorral többet kap majd, így ezek száma a mostani 96-ról 112-re ugrik."

    Szerintem ez sokkal inkább pletyka, mint az utáma lévő 8800GT leírása. Több fórumon is kifejtette pár ember, hogy programozási oldalról kb. semmivel se lenne gyorsabb, bár ettől még lehet elköveti a gyártó.
  • fawcet
    #36
    Sokszor gondolkodtam a vidkarikon: dx10 és vista sehol se áll, se patch se driver.
    Laptop vonalon milyen fejlődés van a játék szempontból? Ott milyen laptop vidkarik vannak amikkel érdemes venni?
  • Jacek
    #35
    Azt irta hogy lassan egy eve! es pl nekem november masodik heteben volt! szoval nem tudom milyen februar:)
  • dez
    #34
    DirectX

    Amúgy az is furi, hogy egy RV-s chip "akar" most új highend lenni, amikor a V itt mindig is Value-t jelentett, azaz belépő+középkatot. Bár lehet, túl jól sikerült. :P
  • dez
    #33
    Lehet, rejöttek, hogy felesleges az 512 bites memóriavezérlő. Főleg ha amúgy is kevés a TMU és a ROP - vagy talán arra is "rájöttek" (nem volt nehéz), hogy ezek számát hasznosabb növelni, mint az extra-széles buszt fenntartani.
  • dez
    #32
    "vagy ami még jobb lenne a játékok mind open GL ben lennének."
    XP-s DX10 nélkül is lehetnének OpenGL-ben, mert a kettő független egymástól, de mégsincsenek abban, mert a motorok többsége, amit a cégek félkészen megvesznek, DirecX-es, sajnos.
  • who am I 7
    #31
    Szerintem az, h kevesebbet fogyaszt + halkabb, kisebb elő állítási költséggel.Ez szerintem épp elég ahhoz, h sokkal jobb választás legyen....Kiváncsian várom mikor jönnek már ki :)
  • Frayer
    #30
    Az az igazi nagy oka annak, hogy így befagytak a DX v.10 es videokártyák árai, hogy ez dx10 es támogatás csak a vistákban érhető el, ami jelen esetben nem kell a kutyának sem, nagyon kevés még a vista piaci aránya, nem nagyon akar megtérni senki sem, ez meg egyenesen zsarolás,hogy az M$ rálényszeríti a játékosokra a termékét, aztmondva ha játszani akarsz akkor vista, vagy ne játsz.
    Ezek a graf karik amik befagytak mind Dx10 esek, megvan bennük a támogatás, de csak vista alatt, az emberek meg nem szeretik ha zsarolják őket, ez van.
    Lehet megint Micro suxot hibáztatni.
    Én biztos vagyok benne ha az Xp is támogatná a dx10 et akkor már régen 40 alatt lennének a kártyák, vagy ami még jobb lenne a játékok mind open GL ben lennének.
    Ez a jelenség annak ellenére van,hogy a dx10 es játékokat lehet dx9 el is játszani most, de mi lesz a jövőben?
  • sgember
    #29
    HD 2950Pro/XT nem biztos hogy gyorsabb lesz a 2900XT -nél, a gpu picit gyorsabb lesz és memória is, eddig 256 bites memvezérlőről írtak (512 helyett) és a stream procik száma is marad 320. Az újdonság dx10.1 és a 55nm, kevesebb fogyasztás. Most az Nvidia vagy tart az új Radeon-októl, vagy minden eszköze meg van ahhoz, hogy jó választ adjon a 8800GT -vel és az újabb 8800GTS 640mb -vel (112 s.p.) a 2950-re.
  • grebber
    #28
    Marhára várom mi a szar lesz már jöhetnének már konkrét adatok.
    Amugy nem értem most nvidiát ennyire bizik saját magában vagy mi?
    Mert ati a 2950pro és 2950xt elvileg dx10.1-es lesz és gyorsabb a jelenelgi 2900xt-nél.Erre az nvidia egy "sima 8800GT-vel és egy kissé feltuningolt de még ""csak dx10-es "" 8800gts-el.
    Epekedve várom a dx10es teszteket (Call of juarez,bioshock,company of heroes,world in conflict,lost planet)
  • Dany007
    #27
    Hát azért ennyire ne térjünk el a valóságtól :)
    Hivatalossan nincs is 8300-as :o én legalábbis még nem hallottam és az Nvidia honlapján sincs. Bár a Google adott rá találatot, de érdekes hogy az nvidia honlapon nincs :S
    Amúgyitt vannak a 8000-es séria darabjai a főbb tulajdonságaival együtt.
    Abban egyet értek hogy mostmár tényleg csak Dx10es kártyát érdemes venni, de azért nem mind1 hogy melyiket. A 8600 alatti kártyákkal kitörölheti az ember a seggét. Hiába tudja a dx10-et mondjuk a 8400as, de könyörgöm 64bites memória interfész 2007-ben? 6,4Gb memóriaátviteli sebesség ? LoL ez ma már semmi.
    Parasztvakítás, csakhogy szerencsétlen hozzá nem értő jujdejó megveszi a dx10es kártyát meg a 8400as vadiúj vga-t aztán majd csodálkozik ha minden most megjelent játék szarrá fogja akadni magát pedig neki vadiúj kártyája van...
  • Marko001
    #26
    Azért egy 8300gs elég messze van a felső-közép kategóriától.
  • magus4884
    #25
    Szerintem ezt a gyors fejlődést senki nem tudja követni,de aki most vesz uj gépet annak mindenkép érdemes dx10 támogatotságo videókártyát venni.Az nvidiának nagyon jó árai vannak,már egy 8300gs-tmár tök jó áron lehet venni,és ez a kártya is rendesen bene van még a felső közép kategoriába.Már az atinak is jó árai vannak És szerintem A HD-sorozatú Atik is novemberben biztos még jobban lemegy az áruk,valószinüleg én majd a karácsonyi leárazásokban fogok új kártyát és procit is venni,és valószinüleg nvidiát fogok venni:)Bár lehet hogy inkább ATIT mert Amd procit akarok venni:)de ez ugy is a jövö zenéje:)De az nvidiának jobban áll most a szénája a közép kategoriában és a felső kategoriában is:)De az ATI is jól küzd:)
  • Aspirin
    #24
    Húsvétra jön a 8900 GTX, Abban már 192 stream proci lesz 65 nm-en.
    A mostani gámék mellett nem nehéz kivárni.
  • Dany007
    #23
    Hát azért sz.tem ez nem akkora katasztrófa.
    Mármint ami az elmúlt években ment, hogy kis túlzással 2-3 generáció lement 1 éven belül, az kicsit túlzás.
    Sz.tem ha az ember kiad 90, de akár csak 50 ezret is egy kártyára, neki se teccene ha fél éven belül már 1/4 annyit se érne, mert azóta mondjuk piacra dobtak egy új szériát.
    Nem vagyok fejlődés ellenes, sőt! De sokszor már érződött a gyártókon, hogy csak azért adnak ki egy új kártyát mert a nép megveszi mert új és dől belőle a pénz.
    És ugye a Dx10 volt rá a legjobb példa hogy a játékfejlesztők se tudják mindig követi ezt az iramot. ( persze lehet nem így van, de nekem ez jött le )