Napi Online
Leáldozóban az outsourcing kora?
Néhány évvel ezelőtt az USA-ban sokan megkongatták a vészharangot az erőforrás-kihelyezés kapcsán, mondván ennek nyomán elvándorolnak a munkahelyeket Indiába és más olyan országokba, amelyekben olcsóbb a munkaerő, mint az Államokban. Úgy tűnik, nem lesz igazuk.
Az outsourcing-üzletek értékének növekedése egy számjegyű üteműre szelídült, és kezd a minőség éppoly fontos lenni, mint a nagy költségmegtakarítás. A TPI piackutató szerint mind az új szerződések mennyisége, mind az értéke a 2001-es szintre csökkent az idei évben. Még a szakszavak is változtak, munkaerőelőny helyett intellektuális előnyökről beszélnek és egyesek elhagynák az outsourcing kifejezést is, mert az olyan képzetet kelt, mintha valamit áthajítottak volna a palánkon.
Vannak azonban olyanok is, akik vitatják az erőforrás-kihelyezés jelentőségének csökkenését: felhívják a figyelmet arra, hogy TPI nem vette figyelembe az 50 millió dollárosnál kisebb üzleteket, illetve azokat a megállapodásokat, amelyek tanácsadók igénybevétele nélkül köttettek, továbbá kihagyta összesítéséből a szerződéshosszabbításokat, pedig utóbbiak egyre nagyobb részét képezik az ágazat tevékenységének.
Tény, hogy a minőségnek egyre nagyobb a szerepe az outsourcingban is. A még olcsóbb, például afrikai munkaerő elérése sokszor lehetetlen, mert a kihelyezendő munka elvégzéséhez megfelelő képzettség kell. Ezért az érintett cégek igyekeznek a minőség és az olcsóság keveredését biztosító, megfelelő palettát felállítani az erőforrás-kihelyezést fogadó országokból. Ennek része, hogy a legnagyobb indiai oursourcer cégek, például a Wipro az Egyesült Államokban készülnek központokat nyitni a magasabban képzett, a nyelvet helyi szinten beszélő munkaerőt igénylő megbízások elvállalására - derül ki a The Economist cikkéből.
Az outsourcing-üzletek értékének növekedése egy számjegyű üteműre szelídült, és kezd a minőség éppoly fontos lenni, mint a nagy költségmegtakarítás. A TPI piackutató szerint mind az új szerződések mennyisége, mind az értéke a 2001-es szintre csökkent az idei évben. Még a szakszavak is változtak, munkaerőelőny helyett intellektuális előnyökről beszélnek és egyesek elhagynák az outsourcing kifejezést is, mert az olyan képzetet kelt, mintha valamit áthajítottak volna a palánkon.
Vannak azonban olyanok is, akik vitatják az erőforrás-kihelyezés jelentőségének csökkenését: felhívják a figyelmet arra, hogy TPI nem vette figyelembe az 50 millió dollárosnál kisebb üzleteket, illetve azokat a megállapodásokat, amelyek tanácsadók igénybevétele nélkül köttettek, továbbá kihagyta összesítéséből a szerződéshosszabbításokat, pedig utóbbiak egyre nagyobb részét képezik az ágazat tevékenységének.
Tény, hogy a minőségnek egyre nagyobb a szerepe az outsourcingban is. A még olcsóbb, például afrikai munkaerő elérése sokszor lehetetlen, mert a kihelyezendő munka elvégzéséhez megfelelő képzettség kell. Ezért az érintett cégek igyekeznek a minőség és az olcsóság keveredését biztosító, megfelelő palettát felállítani az erőforrás-kihelyezést fogadó országokból. Ennek része, hogy a legnagyobb indiai oursourcer cégek, például a Wipro az Egyesült Államokban készülnek központokat nyitni a magasabban képzett, a nyelvet helyi szinten beszélő munkaerőt igénylő megbízások elvállalására - derül ki a The Economist cikkéből.