Napi Online
Csúcsot dönt a PC-piac
Az idén majdnem 260 millió hordozható és asztali személyi számítógépet adnak el a gyártók a világpiacon, ami minden idők legnagyobb mennyiségének számít - derül ki az IDC IT-piackutató adataiból.
Az értékesítés bővülésének üteme ugyan a kilencvenes évek tempójának felére esett, de még így is 12 százalék, és ami talán még ennél is fontosabb változás: az elmúlt években már nem a vállalatok vásárlásai, hanem a magánfelhasználók és a kisvállalkozások kereslete mozgatta az eladásokat. Közismert, hogy az elmúlt években egyre nagyobb teret nyernek a laptopok a hagyományos asztali pc-kkel szemben, az azonban talán újdonságnak számít, hogy Japánban az előbbi forgalma már meghaladta az utóbbiét és az idén az USA-ban is bekövetkezik ez a fordulat. India és Kína középosztályosodó rétegei felfedezték a számítógépet - az ő keresletük még sok boldog percet fog hozni a gyártók cégvezetőinek és részvényeseinek.
Két évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy a Hewlett-Packard stabilan első lesz a gyártók rangsorában, ám ma ez a helyzet. Ebben két tényező játszott szerepet. Az egyik, hogy a kínai kézbe került IBM-gépek, azaz a Lenovo-komputerek nem megbízhatók az USA közintézményei számára - attól tartanak, hogy kémprogramok is kerülhetnek rájuk -, ezért ez a nagy fogyasztói kör más jelentős szállítót keresett és talált, főként a HP személyében.
A másik, hogy a jól tervezett, erős értékesítési háttérrel forgalmazott HP-gépek népszerűek a magánfogyasztók körében. A Dell éppen azért csúszott le a második helyre, mert az átlagos privát vásárló nem az interneten, hanem szakboltban vagy áruházban szeret műszaki cikket vásárolni, amit a Dell esetében csak az elmúlt év óta tehet meg. A dél-koreai Acer, amely az amerikai Gateway megvásárlásával feljött a 3. helyre, igencsak komolyan veendő játékosa lett a piacnak, különösen ha megszerzi a Lenovo orra elől a holland Packard Bellt is. A Lenovo hazai piacán verhetetlen, ám a világ más részein komoly értékesítési gondjai vannak - derül ki a The Economist összefoglalójából.
Az értékesítés bővülésének üteme ugyan a kilencvenes évek tempójának felére esett, de még így is 12 százalék, és ami talán még ennél is fontosabb változás: az elmúlt években már nem a vállalatok vásárlásai, hanem a magánfelhasználók és a kisvállalkozások kereslete mozgatta az eladásokat. Közismert, hogy az elmúlt években egyre nagyobb teret nyernek a laptopok a hagyományos asztali pc-kkel szemben, az azonban talán újdonságnak számít, hogy Japánban az előbbi forgalma már meghaladta az utóbbiét és az idén az USA-ban is bekövetkezik ez a fordulat. India és Kína középosztályosodó rétegei felfedezték a számítógépet - az ő keresletük még sok boldog percet fog hozni a gyártók cégvezetőinek és részvényeseinek.
Két évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy a Hewlett-Packard stabilan első lesz a gyártók rangsorában, ám ma ez a helyzet. Ebben két tényező játszott szerepet. Az egyik, hogy a kínai kézbe került IBM-gépek, azaz a Lenovo-komputerek nem megbízhatók az USA közintézményei számára - attól tartanak, hogy kémprogramok is kerülhetnek rájuk -, ezért ez a nagy fogyasztói kör más jelentős szállítót keresett és talált, főként a HP személyében.
A másik, hogy a jól tervezett, erős értékesítési háttérrel forgalmazott HP-gépek népszerűek a magánfogyasztók körében. A Dell éppen azért csúszott le a második helyre, mert az átlagos privát vásárló nem az interneten, hanem szakboltban vagy áruházban szeret műszaki cikket vásárolni, amit a Dell esetében csak az elmúlt év óta tehet meg. A dél-koreai Acer, amely az amerikai Gateway megvásárlásával feljött a 3. helyre, igencsak komolyan veendő játékosa lett a piacnak, különösen ha megszerzi a Lenovo orra elől a holland Packard Bellt is. A Lenovo hazai piacán verhetetlen, ám a világ más részein komoly értékesítési gondjai vannak - derül ki a The Economist összefoglalójából.