Gyurkity Péter

nVidia - novemberben jön az új generáció

Az nVidia egy közép-felsőkategóriás grafikus chippel indítja útjára novemberben a GeForce 9000-es családot, amely első körben a 8800 GTS kártyákat lesz hivatott leváltani. Az S3 szintén készül saját megoldásával.

Tajvani értesülések szerint a gyártó legújabb sorozatából elsőként a G92 kódnevű vezérlő jelenik meg, amely ugyan elméletileg egy középkategóriás, azaz mainstream fejlesztés, ám teljesítményével már a csúcskategória alsó határait verdesi. Éppen ezért feladata a jelenlegi GeForce 8800 GTS kártyák leváltása lesz, megfelelő ajánlatot kínálva azon vásárlóknak, akik máris váltani szeretnének, vagy csak egyszerűen szeretnék átugorni az elsőgenerációs DirectX 10-es sorozatot.

A chip jellemzőiről nem sokat tudni, csak nagy általánosságban beszélhetünk a támogatott technológiákról. Ezek közé tartozik természetesen a PCI Express 2.0, a HDMI, a PureVideo 3, valamint a Displayport csatolók, maga a chip pedig 65 nanométeren készül a TSMC üzemében. A belépő szintért a G98 lesz felelős, amely kellő mértékben lebutított változat lesz, leváltva a meglévő GeForce 8500 kártyákat. Érdekes, hogy a különböző hírportálokon némi zavar mutatkozik az itt említett grafikus chipek besorolását illetően, némelyek azt állítják, hogy a G98 is középkategóriás változat lesz, ugyanúgy mint a G92. Erről még tart a vita, a gyártó pedig természetesen ezúttal is hallgat.

Fontos megjegyezni, hogy a G92 és a G98 által képviselt új generáció gyakorlatilag a 8000-es sorozat tökéletesítése, mivel semmilyen egetverő újdonságot nem hoznak magukkal. Várható azonban a teljesítmény növekedése, valamint a jobb teljesítmény-ár mutatók megvalósítása, amely beindíthatja a DirectX 10-es sorozatok elterjedését. Szintén ilyen fontos, hogy a hírekből egyelőre hiányzik a csúcskategóriás fejlesztés, erről továbbra sem tudni semmit.

Eközben az S3 Graphics, a harmadik gyártó, amely nemrég kapcsolódott be újra a versenybe, jelezte, hogy az év végéig piacra dobja saját DirectX 10-es fejlesztéseit. Egészen pontosan négy változatról van itt szó, amelyek két chipre épülnek. A Chrome 460 90 nanométeren készül és teljes DirectX 10 támogatást nyújt, míg a Chrome 430 már a DirectX 10.1-et is kezeli és 65 nanométeren készül. Mindkét chip támogatja a HDMI csatolókat, a HDCP másolásvédelmet, de csak a PCI Express első generációját kezeli.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #52
    Csak rá kellett néznem a tévére, épp most ment le az IHM (mirigyék) 3 testőrös műsorának ajánlója. A többi adja magát... De ha túl nehéz lenne: pl. egy FPS (hogy most ne ugorjunk túl nagyot), amiben a választható fegyverek: egy hosszabb tőr és egy rövidebb. Story: lásd a 3 testőrös filmek bármelyik részét. :)
    Hogy ez kasszasiker lenne? Na azt nem hiszem (szellemileg "kihívás"...). És a kiadók sem hinnék...
  • Dany007 #51
    Héjhéjhéj :) Azért én el tudnám képzelni hogy más játékkal küdjem mint eddig :)
    Nem lenne rossz hogyha ráállnának. És talán épp az újdonság miatt lenne befutó a dolog. Az FPS-eket én is hamar megunom. Hiába szép, jó a story, de a Stalker is annyi volt hogy mentem küldetésről küldetésre és kinyírtam mindenkit. Csak az hajtott hogy minnél szebb terek felé menjek mert az látványos volt :) Maga a lövöldözés meg hamar unalmassá válik.
    De speciell én kiváncsi lennék egy ötletre. Amit teljessen új stílus lenne. De tényleg. Nekem egy se jut eszembe, igaz nem is agyaltam rajta. Biztos hogy van még mit kitalálni, de mondjatok már egy példát, csak kiváncsiságból! És nem kötekedésből kérdezem.
  • dez #50
    Nalátod, a Bioshock is alig tér el a többitől, mégis féltek tőle.
    És mivel mindennel így van, ami eltér az ismert kliséktől, amikre az emberek rá vannak állva, nem is lehet mindent kipróbálni.

    Nos, számomra végtelenül unalmasak az FPS-ek, de pl. a stratégiák sem tudnak lekötni. Számtalan mást is el tudnék képzelni, de úgy látszik, túl kevesen vannak így vele, nem éri meg nekünk fejleszteni.
  • Inquisitor #49
    Nins ezzel semmi baj, a DX10 a Vistával debütált 2006 novemberében. Jah a fejlesztők késnek? Az nem fontos. Mire a Dx10.1 kijön, addigra a Dx10.0 lesz vagy 1,5 éves. Mire pedig tényleges fejlesztések lesznek rá, még több.
  • Inquisitor #48
    "Fontos megjegyezni, hogy a G92 és a G98 által képviselt új generáció gyakorlatilag a 8000-es sorozat tökéletesítése, mivel semmilyen egetverő újdonságot nem hoznak magukkal."

    Hát ha a pletykáknak csak a fele igaz, akkor pont nem, mert elmennek abba az irányba, amibe az R600, vagyis a brutális rész nem a textúrázó egységeknél, hanem a shadereknél lesz. Ha ez igaz, akkor hosszútávon fűrészeltek a GF8 szériának, ha még is csak kis tupír lesz, akkor viszont az ATI elképzelése bukta, vagy a fejlesztőknek kell megint kétfelé fejleszteni, ami meg a Dx10 létjogosultságát kérdőjelezi majd meg. Én kíváncsian várom.
  • Dany007 #47
    Persze én se csak a pálya nagyságát értettem :) Az csak egy egyszerű példa. Sok másikat lehetne keresni. Amúgy meg ezzel is kicsit a valóságot akarják jobban visszaadni. Ha téged is letennének egy nagyváros közepén, térkép nélkül te se tudnál eltalálni sehova.
  • Dany007 #46
    Hát tényleg nemtom milyen lehetőség van amit még nem aknáztak ki. Úgyértem az FPS az Fps. Elég sok variációját láthattuk már.És így tovább a többi stílusnál is.
    Teljessen új stílust kéne kitalálni. Az tény hogy mindenki fosik kockáztatni.De egyszer muszáj lesz. Meg milyen fajta játék lenne az ami teljessen új stílust hozna? Miről szólna meg hogyan? Tényleg nem jut eszembe egy olyan se amit még ne próbáltak volna. (persze biztos hogy van olyan!)
    Amúgy a Bioshock demoját végig küdtem 2x is mert teccett, de semmi olyan újdonságot nem láttam amitől hanyatt vágtam volna magam. Tipikus horror fps.Persze jobb storyja van mint az átlagnak, meg a grafika stb, de akkoris ugyan az mint a többi Fps, nagy vonalakban mész azt lősz :).
  • archkoven #45
    Egy játék színvonalát nem lehet pályamérettel meghatározni, szerintem nem igaz, hogy a nagyobb jobb. Elég csak a Vice City - San Andreas-ra gondolni, szerintem a SA-ban odaveszett azzal játék gördülékenysége, hogy túl nagyot akartak alkotni. Nekem pl folyton alt+taboznom kellett a térképre mert azokban a kanyonokban már képtelenség volt térkép nélkül bárhova odatalálni. Szerintem a városok közötti kisebb távolsággal inkább nyert volna a játék, tele volt totál felesleges területekkel. Én a VC-t egyébként is sokkal jobban élveztem, bár igazán a liberty cititől dobtam el magam -ugye, az újdonság varázsa:)
  • dez #44
    A BioShock alig talált kiadót magának
  • dez #43
    Szegényes a fantáziád, ha azt hiszed, nem lehetne mindenféle újdonságot kitalálni. Nem ezért nincsenek! Hanem azért (és ezt bármelyik feljesztő meg tudja neked mondani), mert a kiadók nem mernek kockáztatni semmivel, ami kicsit is más, mint a "jól bevált" sémák, mivel túl drága a fejlesztés, és nem akarnak bukni vele. Itt van a Bioshock példája, némileg újszerű, és máris alig találtak kiadót! (Lásd ide vonatkozó cikkek.)