Gyurkity Péter
Jönnek az illatozó e-könyvek
Egy e-könyvek terjesztésére szakosodott tengerentúli cég régi könyvek jellegzetes szagát kibocsátó matricát ajándékoz ügyfeleinek, miután egy felmérés rámutatott arra, hogy az egyetemi hallgatók körében ez fontos szempont.
A CafeScribe azután döntött az érdekes akció mellett, hogy a Zogby International nevű piackutató cég felmérése meglepő eredményeket hozott. Kiderült ugyanis, hogy az egyetemi és főiskolai hallgatók csaknem fele éppen a jellegzetes illatot értékeli a legtöbbre egy hagyományos kiadású műnél, legyen az egy regény vagy éppen egy használt tankönyv. Mivel ez alaposan fékezte az elektronikus utódok terjeszkedését, a cég most mellékeli a sokak által hiányolt illatot.
A felmérés szerint a megkérdezett hallgatók egészen pontosan 43 százaléka véli úgy, hogy az illat fogja meg őket a legjobban egy korosodó kiadványban. Tízből hat tanuló részesíti előnyben a használt tankönyveket, szintén a jellegzetes buké miatt, még akkor is, ha a digitális változathoz harmadannyi pénzért is hozzájuthatnának. Ez természetesen jelentős akadályt képez az elektronikus kiadványok elterjedése előtt, amit a cég szeretne minél gyorsabban és hatékonyabban leküzdeni.
Éppen ezért most vásárlóiknak ajándék matricát küldenek, amelyet a számítógépre, vagy a monitorra illesztve élvezhetik a régi könyvek jellemző szagát. Reményeik szerint ezzel sikerül fellendíteni az e-könyvek forgalmát és egyben megrendíteni a vásárlókban a régi kiadványok iránti vonzódást. Kérdés, hogy ez mennyiben sikerülhet, hiszen a fizikai formában megjelenő kiadványok nyilván nemcsak illatukkal, hanem formátumukkal is hódítanak - sokak számára megkönnyebbülést jelent, hogy nem kell naphosszat a monitor képernyőjét bámulni, még ha a világhálón manapság már minden könnyen és gyorsan elérhető.
A CafeScribe azután döntött az érdekes akció mellett, hogy a Zogby International nevű piackutató cég felmérése meglepő eredményeket hozott. Kiderült ugyanis, hogy az egyetemi és főiskolai hallgatók csaknem fele éppen a jellegzetes illatot értékeli a legtöbbre egy hagyományos kiadású műnél, legyen az egy regény vagy éppen egy használt tankönyv. Mivel ez alaposan fékezte az elektronikus utódok terjeszkedését, a cég most mellékeli a sokak által hiányolt illatot.
A felmérés szerint a megkérdezett hallgatók egészen pontosan 43 százaléka véli úgy, hogy az illat fogja meg őket a legjobban egy korosodó kiadványban. Tízből hat tanuló részesíti előnyben a használt tankönyveket, szintén a jellegzetes buké miatt, még akkor is, ha a digitális változathoz harmadannyi pénzért is hozzájuthatnának. Ez természetesen jelentős akadályt képez az elektronikus kiadványok elterjedése előtt, amit a cég szeretne minél gyorsabban és hatékonyabban leküzdeni.
Éppen ezért most vásárlóiknak ajándék matricát küldenek, amelyet a számítógépre, vagy a monitorra illesztve élvezhetik a régi könyvek jellemző szagát. Reményeik szerint ezzel sikerül fellendíteni az e-könyvek forgalmát és egyben megrendíteni a vásárlókban a régi kiadványok iránti vonzódást. Kérdés, hogy ez mennyiben sikerülhet, hiszen a fizikai formában megjelenő kiadványok nyilván nemcsak illatukkal, hanem formátumukkal is hódítanak - sokak számára megkönnyebbülést jelent, hogy nem kell naphosszat a monitor képernyőjét bámulni, még ha a világhálón manapság már minden könnyen és gyorsan elérhető.