Berta Sándor
Német gyerekek: előnyben a számítógép és a mobil
Egyre több német fiatalnak van mobiltelefonja, számítógépe és internethozzáférése - derült ki az Egmont-Ehapa Kiadó legfrissebb felmérésből. A piackutatók összesen 1588 gyereket kérdeztek meg szokásaikról.
A 6 és 9 év közötti korosztály tagjai még szeretik a klasszikus játékokat, azonban emellett Gameboyt a gyerekek 38 százaléka használ rendszeresen, ugyanez az arány a videojátékoknál 24, a PC-s programoknál pedig 23 százalék. A 10 és 13 év közötti fiataloknál a PC-s játékok vezetnek 51 százalékkal, a második legnépszerűbbek a mobil készülékek 49 százalékos adatukkal, a harmadik helyen pedig a videojátékok találhatók 42 százalékkal.
Jelenleg Németországban már 3,7 millió gyermeknek van legalább egy otthoni számítógépe. Ez 300 000-rel több, mint a két évvel ezelőtt mért adat. A 6-9 évesek 46, a 10-13 évesek több mint 80 százaléka büszkélkedhet legalább egy otthoni PC-vel. A tinédzserek 93 százaléka leginkább játszani szeret, de 64 százalékuk rendszeresen internetezik is. Ezenkívül 56 százalékuk használja a szövegszerkesztőt és 52 százalékuk dolgozik valamilyen nyelvi, lexikon- vagy beszédszoftverrel.
Jelenleg a 3,3 millió német gyermek szörföl rendszeresen a világhálón. Érdekes, hogy az internet elsősorban a 10-13 évesek figyelmét köti le, a 6-9 évesekét nem annyira. A legnépszerűbb online tevékenység az információkeresés (77 százalék), a szabadidős programok (58 százalék), az e-mailezés (57 százalék), az online játékok (55 százalék) és a chat (50 százalék). Mindemellett a felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy mennyire igaz az a megállapítás, hogy a gyermekek többsége a monitor előtt ül egész nap? Nos, 1,81 millióan rendszeresen futballoznak az utcán vagy amatőr és profi csapatokban. Emellett népszerű az úszás, a skate- és snowboardozás is.
A válaszadók 29 százaléka hallgat zenét a CD-lejátszója vagy a discmanje segítségével, de egyre keresettebbek az MP3-lejátszók is. Ezenkívül 2,1 millió német fiatalnak van már legalább egy mobiltelefonja. A 10-13 éveseknél ez az arány 62, a 6-9 éveseknél azonban csupán 11 százalék. Utóbbi korosztály tagjainak 48 százaléka azonban mindenképpen szeretne a közeljövőben saját mobil készüléket.
A többségnek, 82 százaléknak kártyás előfizetése van és egy német tinédzser átlagosan havonta 26 eurót költ havonta mobiltelefonálásra. AZ összeget vagy egyedül fizeti a zsebpénzéből vagy a szüleivel közösen állja.
A 6 és 9 év közötti korosztály tagjai még szeretik a klasszikus játékokat, azonban emellett Gameboyt a gyerekek 38 százaléka használ rendszeresen, ugyanez az arány a videojátékoknál 24, a PC-s programoknál pedig 23 százalék. A 10 és 13 év közötti fiataloknál a PC-s játékok vezetnek 51 százalékkal, a második legnépszerűbbek a mobil készülékek 49 százalékos adatukkal, a harmadik helyen pedig a videojátékok találhatók 42 százalékkal.
Jelenleg Németországban már 3,7 millió gyermeknek van legalább egy otthoni számítógépe. Ez 300 000-rel több, mint a két évvel ezelőtt mért adat. A 6-9 évesek 46, a 10-13 évesek több mint 80 százaléka büszkélkedhet legalább egy otthoni PC-vel. A tinédzserek 93 százaléka leginkább játszani szeret, de 64 százalékuk rendszeresen internetezik is. Ezenkívül 56 százalékuk használja a szövegszerkesztőt és 52 százalékuk dolgozik valamilyen nyelvi, lexikon- vagy beszédszoftverrel.
Jelenleg a 3,3 millió német gyermek szörföl rendszeresen a világhálón. Érdekes, hogy az internet elsősorban a 10-13 évesek figyelmét köti le, a 6-9 évesekét nem annyira. A legnépszerűbb online tevékenység az információkeresés (77 százalék), a szabadidős programok (58 százalék), az e-mailezés (57 százalék), az online játékok (55 százalék) és a chat (50 százalék). Mindemellett a felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy mennyire igaz az a megállapítás, hogy a gyermekek többsége a monitor előtt ül egész nap? Nos, 1,81 millióan rendszeresen futballoznak az utcán vagy amatőr és profi csapatokban. Emellett népszerű az úszás, a skate- és snowboardozás is.
A válaszadók 29 százaléka hallgat zenét a CD-lejátszója vagy a discmanje segítségével, de egyre keresettebbek az MP3-lejátszók is. Ezenkívül 2,1 millió német fiatalnak van már legalább egy mobiltelefonja. A 10-13 éveseknél ez az arány 62, a 6-9 éveseknél azonban csupán 11 százalék. Utóbbi korosztály tagjainak 48 százaléka azonban mindenképpen szeretne a közeljövőben saját mobil készüléket.
A többségnek, 82 százaléknak kártyás előfizetése van és egy német tinédzser átlagosan havonta 26 eurót költ havonta mobiltelefonálásra. AZ összeget vagy egyedül fizeti a zsebpénzéből vagy a szüleivel közösen állja.