Berta Sándor
Amerikai elnökválasztási kampány a MySpace-en
A politika immár végérvényesen beférkőzött az internetre is. A legjobb bizonyíték erre, hogy az amerikai elnökválasztási kampányban minden jelölt igyekszik barátokat, támogatókat gyűjteni már a világhálón is.
A MySpace-en, az egyik legnépszerűbb közösségi oldalon vasárnap óta elérhető az úgynevezett Impact Channel, ahol bárki információkhoz, részletekhez juthat a jelöltekről, az elnökválasztásról és itt található a tíz jelölt profilja is. A demokrata jelöltek között van Hillary Clinton, John Edwards, Dennis Kucinich, Joe Biden és Barack Obama, míg a republikánus tábort John McCain, Rudolph Giuliani, Duncan Hunter, Mitt Romney és Ron Paul erősíti. A támogatógyűjtésben jelenleg 66 000 pártolóval, támogatóval Barack Obama vezet, de a helyzet akár percről percre változik. Az akció célja, hogy a MySpace regisztrált tagjai és látogatói közelebbről is megismerjék az egyes jelölteket fotójuk, videóik, blogjuk és persze gondolataik alapján.
A két tábor közül különösen a demokraták igyekeznek kihasználni az internet nyújtotta lehetőségeket és megpróbálnak a világháló segítségével egy modern, fiatalos összképet kialakítani magukról. Jó példa erre, hogy Hillary Clinton például online jelentette be, hogy indul az elnökválasztási kampányon. Ezzel szemben Rudolph Rudy Giuliani, egykori New York-i polgármester privát jelöléssel látta el a profilját. Ez azt jelenti, hogy az csak akkor tekinthető meg, ha valakit felvesz a barátai közé.
A következő hetekben a tervek szerint tovább bővítik majd az oldalt, elérhetők lesznek szavazatregisztráló eszközök és aki szeretne, anyagilag is támogathatja az egyes jelölteket. "Az ország leglátogatottabb weboldalaként a MySpace komoly szerepet fog játszani a következő választásokon" - jelentette ki Chris DeWolfe, a MySpace vezetője.
Az online választási kampányból a többi portál sem akar kimaradni, így a közösségi oldal példáját már követte a YouTube is, ahol szintén saját oldalt hoztak létre az elnökjelölteknek.
A MySpace-en, az egyik legnépszerűbb közösségi oldalon vasárnap óta elérhető az úgynevezett Impact Channel, ahol bárki információkhoz, részletekhez juthat a jelöltekről, az elnökválasztásról és itt található a tíz jelölt profilja is. A demokrata jelöltek között van Hillary Clinton, John Edwards, Dennis Kucinich, Joe Biden és Barack Obama, míg a republikánus tábort John McCain, Rudolph Giuliani, Duncan Hunter, Mitt Romney és Ron Paul erősíti. A támogatógyűjtésben jelenleg 66 000 pártolóval, támogatóval Barack Obama vezet, de a helyzet akár percről percre változik. Az akció célja, hogy a MySpace regisztrált tagjai és látogatói közelebbről is megismerjék az egyes jelölteket fotójuk, videóik, blogjuk és persze gondolataik alapján.
A két tábor közül különösen a demokraták igyekeznek kihasználni az internet nyújtotta lehetőségeket és megpróbálnak a világháló segítségével egy modern, fiatalos összképet kialakítani magukról. Jó példa erre, hogy Hillary Clinton például online jelentette be, hogy indul az elnökválasztási kampányon. Ezzel szemben Rudolph Rudy Giuliani, egykori New York-i polgármester privát jelöléssel látta el a profilját. Ez azt jelenti, hogy az csak akkor tekinthető meg, ha valakit felvesz a barátai közé.
A következő hetekben a tervek szerint tovább bővítik majd az oldalt, elérhetők lesznek szavazatregisztráló eszközök és aki szeretne, anyagilag is támogathatja az egyes jelölteket. "Az ország leglátogatottabb weboldalaként a MySpace komoly szerepet fog játszani a következő választásokon" - jelentette ki Chris DeWolfe, a MySpace vezetője.
Az online választási kampányból a többi portál sem akar kimaradni, így a közösségi oldal példáját már követte a YouTube is, ahol szintén saját oldalt hoztak létre az elnökjelölteknek.