Napi Online

Legfeljebb fél év lesz a hűségnyilatkozat?

A távközlési, internetszolgáltató és kábeltelevíziós társaságok a jövőben csak hat hónapig köthetnék magukhoz hűségnyilatkozattal ügyfeleiket - ezt szeretné elérni öt MSZP-s képviselő, akik hétfőn módosító indítványt nyújtottak be az elektronikus hírközlésről szóló törvényhez.

A változtatás, amelyre a parlament őszi ülésszakáig várni kell, sok ügyfelet érintene: a beterjesztők szerint az elektronikus hírközlési szolgáltatók előfizetői szerződéseinek 70-95 százaléka "hűségnyilatkozatos". A jelenlegi szabályozás nem rendelkezik a hűségnyilatkozatok időtartamáról, ezt a cégek üzletpolitikájuk szerint alakítják ki és általában egy-két évre szólnak. A Magyar Telekom egyelőre nem akarta kommentálni a beadványt. Szűcs László, az UPC Magyarország szóvivője viszont közölte: a kölcsönös rizikókon és előnyökön alapuló hűségnyilatkozat idejének korlátozásával mindkét fél kevesebb előnyhöz juthat, a szolgáltató ugyanis a rövidebb biztos előfizetésért kisebb kedvezményt ad.

Megfigyelők szerint még a változás után sem szűnik meg az a gyakorlat, amikor szinte észrevétlenül magukhoz láncolják ügyfeleiket a szolgáltatók, a hűségnyilatkozatok ugyanis az esetek többségében automatikusan megújulnak - kivéve, ha az előfizető jelzi ellentétes szándékát.

A képviselők változtatnának azon is, hogy hogyan számolják el a cégek a hűségnyilatkozathoz kapcsolt kedvezményeket, amikor a szolgáltató az előfizető számára előnytelenül módosítja a kettőjük közötti szerződést.

Jelenleg az előfizető nem mondhatja fel a szerződést, ha vállalta, hogy meghatározott ideig igénybe veszi a szolgáltatást, amelyhez kedvezményeket kapott és amelyeket a szerződés módosítása nem érint. Ha viszont ez érinti a kedvezményeket, akkor is csak a felmondás és a szerződés lejárta közti időszakra engedi el a törvény a kedvezmény visszafizetését.

A módosítás elfogadása esetén visszamenőlegesen sem kellene visszafizetni a kapott kedvezményeket. Ilyen, az előfizetőre hátrányos a képviselők szerint az a helyzet, amikor például egy kábeltévés társaság egyoldalúan megváltoztatja a csatorna összeállítását. A kedvezményeknél pedig a - szerződéskötéskor a szolgáltató által egyébként tipikusan nem igényelt - belépti díjat, kedvezményes havidíjat és készülékvásárlási díjat említi a módosító javaslat.

A módosítás célja a fogyasztók pozíciójának javítása - mondta Alexa György, az egyik benyújtó, aki egyben a március óta működő fogyasztóvédelmi eseti bizottság elnöke is. Megítélése szerint a hűségnyilatkozat érvényességének hat hónapra korlátozását a technológiai fejlődés is indokolja, ma már nem szerencsés, ha két évre szerződik az ügyfél.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #48
    Izé, honnan vetted, hogy elfogadták? Más akit kérdeztem, és képben van, nem tud róla.
  • dez #47
    A fogyasztóvédelmiseket kellene megkérdezni..
  • Raszkál #46
    Igen ez engem is érdekelne ,hogy miért van még mindíg 2 év hűségny. mikor már csak 6 hónap lehetne!!!
    2007 őszén a parlament elfogadta a törvényjavaslatot.
    :-(
  • Hegyikecske #45
    Ja és sztem itt Mo-n egy olyan (net) szolgáltató nincsen, akivel elégedettek lennének az ügyfelek, pedig belőlük élnek, és ha már úgyis ki kell fizetni x ftot nem mindegy hogy azt milyen kedvvel teszik az emberek: hogy muszáj, vagy mert támogatni akarják a céget, mert olyan jó szolgáltaltást nyújt...
    Itt a hegedűnél az a vicces h nem volt hajlandó kisebb csomagba tenni engem is a netnél, csak arra lennék kivi h mi lenne ha nekem professional lenne (20Mbit) és annál már nincsen nagyobb ugye... mer kedvezmény csak felfelé módosításnál jár.. aztán nagy nehezére kiderülh vmi külön díj elllenében lehetne lefele módosítani, csak nem érné meg... ennyit erről
  • Hegyikecske #44
    kissé zavarosan fogalmaztál, de a UPC üzletpolitikáját illetően sajnos igazat kell adnom neked, mert én konkrétan azt tapasztaltam h rosszabbul járok MEGLÉVŐ előfizetőként, mintha újonnan belépő lennék...
    Cikkhez: pont emiatt támogatom, mert miután lejárt a hűségszerződés ugye nem azt az árat számlázzák mint eddig, hanem egy magasabbat ergo ugyanúgy hűségszerződást kell aláírnod, mintha új belépő lennél csak épp kedvezmények (pl volt hordozható dvd lejátszó is) nélkül...
    De igazság szerint előtte még axeleros adsl volt ott se volt jobb az ügyintézés, mostmeg h Ttttré lett még rosszabb, szóval itt legalább a szolgáltatás jó, de az ahogy kezelik az ügyfeleket az már kevésbé, ezen kellene változtatni!!!
  • bomlat #43
    franica állpot: luxemburfi határtol 30 km egy kis falú, 4 cég szolgáltat netet, korlátlan 6mbit 7500 Ft/hó, három szolgálató kér 1 éves nem megujuló hűségnyilatkozatot, a lemondási díj fix 25000 Ft.
    A negyedik nem kér hűséget,melesleg ez a legolcsobb az összes közül.
  • kernerster #42
    oké nem olvastam végig az összes hsz-t szal lehet hogy volt már ilyen valahol:

    Történt egyszer nagyon régen, hogy mélyen tisztelt t-com felhív aztat mondja:
    -Jónapot kívánok! Két nagyszerű ajánlatom van az ön számára! Ha most előfizet csevegő díjcsomagra akkor belépési díj nélkül válthat tarifát(ezt most is megtehetném ha meglenne még a vezetékes teló-szal nem a pillanatnyi akción állt vagy bukott) aztán elmondta azt is, hogy ettől meg eddig ingyen beszélek.Mondtam hogy jó akkor szeretném ha átírna.Megtette. Mondtam neki hogy két ajánlattal keresett fel,szal mi a második.
    -Ó, mindjárt kapcsolom a t-online-os kollégát, tőle meegtudhassa aztat amit meg kő. Oké mondom tegye. Bejelentkezik a kolléga. Neki meg olyan szélessávinternete van ami percdíjas(6 Ft/perc, 512kbps/256kbps) mivel akkoriban (2006 eleje) még semmilyen szélessávam nem volt, gondoltam érdemes kipróbálni. Rábólintottam.
    2 hónappal később kiderült hogy mindkettő hűségnyilatkozatos(12 hónap).Sem az elsőt sem a másodikat nem tudtuk lemondatni.Erről a telefonban senkit nem tájékoztattak/tájékoztatnak.Az éves díj felét kellett perkálni ami 42e volt + az internetnél ha nem kábelnetem lenne még most is mérnék az áthaladó adatforgalmat 3GB korláttal.(MIvel az első három hónapban nem használtam igy hozzáadtak +2 évet)
    Tanulság? TELEFONBAN NE INTÉZZ EL VELÜK SEMMIT
    AZ IS SZERZŐDÉSNEK SZÁMÍT MINDEGY MIT MONDANAK EL NEKED
    ELŐSZÖR NÉZD MEG A HELYI SZOLGÁLTATÓKAT->MINDIG OLCSÓBBAK
  • kernerster #41
    Molnibalage: nekünk is detto
  • Molnibalage #40
    Hűségnyilatkozat kell a halálnak, undorító. Nekem hűségnyilatkozatom volt, a szolgáltató baszott többször is normális netet adni, szépen el is küldük őket a büdös francba. Még lett volna hátra egy év, de szépen felbontottuk a szerződést és nem történt semmi.
  • Cobra. #39
    Nem a T-Online növelte az elérhető maximum sávszélességet, hanem a T-Com. Ráadásul ezt úgy tette, hogy az előfizetőknek jó, ha az 50%-a tudja elérni a beígért sávszélesség legalább 90%-át. Arról nem is beszélve, hogy sok helyen túlterheltek a központok és van hogy még a régi sávszélességet is alig éri el vagy egyáltalán nincs netelérés többször egy nap. Szerencsére nálam csak 1-2 havonta egyszer megy el a (2mbiten maradt) net.
    Hűségszerződés korlátozása nem olyan rossz, de inkább úgy kellene, hogy legyen 1 éves hűség alacsony árakkal, esetleg valami ajándékkal és legyen rövidebb időre szóló kicsit magasabb árakkal. És persze az előfizető felmondhassa a szolgáltatást 1 hónapon belül, ha nagyon nincs vele megelégedve.