Napi Online
Meddig tart a twitter-mánia?
A szakmabeliek éles vitát folytatnak arról meddig tarthat az internetezők egy részének legújabb mániája, a twitter.
A szó nem jelent mást, mint a blogírás új formáját, amelyben a szerző állandóan, percre készen vezeti internetes naplóját, azaz folyamatosan feljegyzi, éppen mit csinál, mi jár az eszében vagy milyen benyomások érik. A közlések célpontjai általában egy az instant messagingra jellemző csoport, azaz családtagok, barátok, ismerősök, de lehet ez a nagyközönség is.
A folyamatos internetes diskurzushoz az Obvious Corp. kezdő vállalkozás biztosít háttérszolgáltatást, például olyan technológiát, amellyel mobiltelefonokra is elküldhetők az üzenetek. A twitter akkor robbant be az internetes közösség köztudatába, amikor az Ovious egy a digitális médiáról tartott texasi konferencián képernyőket helyezett el a tanácskozás, a panelbeszélgetések helyszínein, amelyeken azonnal megjelentek a résztvevők észrevételei, akik mobiltelefonjukba pötyögték be, mit gondolnak az éppen folyó előadásokról, vitákról. Emellett a kávé- és ebédszünetekben a környék kocsmáit, éttermeit jellemezte a tanácskozás hallgatósága.
A twitter bizonyítottan a legforróbb hírforrás, hiszen a twitterezők az események bekövetkeztének pillanatában tudósíthatnak azokról, legyen szó a legváratlanabb dologról, például egy balesetről vagy valamilyen várt eseményről. Az újdonság azonban sokak szerint múló divat lesz, hiszen ki kíváncsi olyan információkra - amelyek az állandó blog legfőbb tartalmát adják -, miszerint most felveszem a zoknimat, most elmegyek edzésre és így tovább. A dolog hívei szerint azonban néhány éve senki sem gondolta volna, az SMS vagy a blogírás a mindennapi élet részévé válik, s így lesz ez a twitterrel is - derül ki a Business Week cikkéből.
A szó nem jelent mást, mint a blogírás új formáját, amelyben a szerző állandóan, percre készen vezeti internetes naplóját, azaz folyamatosan feljegyzi, éppen mit csinál, mi jár az eszében vagy milyen benyomások érik. A közlések célpontjai általában egy az instant messagingra jellemző csoport, azaz családtagok, barátok, ismerősök, de lehet ez a nagyközönség is.
A folyamatos internetes diskurzushoz az Obvious Corp. kezdő vállalkozás biztosít háttérszolgáltatást, például olyan technológiát, amellyel mobiltelefonokra is elküldhetők az üzenetek. A twitter akkor robbant be az internetes közösség köztudatába, amikor az Ovious egy a digitális médiáról tartott texasi konferencián képernyőket helyezett el a tanácskozás, a panelbeszélgetések helyszínein, amelyeken azonnal megjelentek a résztvevők észrevételei, akik mobiltelefonjukba pötyögték be, mit gondolnak az éppen folyó előadásokról, vitákról. Emellett a kávé- és ebédszünetekben a környék kocsmáit, éttermeit jellemezte a tanácskozás hallgatósága.
A twitter bizonyítottan a legforróbb hírforrás, hiszen a twitterezők az események bekövetkeztének pillanatában tudósíthatnak azokról, legyen szó a legváratlanabb dologról, például egy balesetről vagy valamilyen várt eseményről. Az újdonság azonban sokak szerint múló divat lesz, hiszen ki kíváncsi olyan információkra - amelyek az állandó blog legfőbb tartalmát adják -, miszerint most felveszem a zoknimat, most elmegyek edzésre és így tovább. A dolog hívei szerint azonban néhány éve senki sem gondolta volna, az SMS vagy a blogírás a mindennapi élet részévé válik, s így lesz ez a twitterrel is - derül ki a Business Week cikkéből.