Gyurkity Péter
Európában hódítanak az indiai cégek
Az erőforrás-kihelyezésre szakosodott indiai szolgáltatók egyre nagyobb figyelmet fordítanak az európai kontinensre, ahol befolyásuk is megnövekedett - az európai partnerek azonban erről szégyenlősen hallgatnak.
A Gartner az elmúlt hat hónapban figyelemmel követte a legnagyobb indiai szolgáltatókat, olyan nagy cégeket, mint a CS, az Infosys, vagy a Satyam. Ezen vállalatok azzal érdemelték ki a kutatócég figyelmét, hogy a 2006-os pénzügyi évben kivétel nélkül 16 milliárd dollár feletti bevételt produkáltak. Az adatok alapján a Gartner arra a következtetésre jutott, hogy az indiai cégek egyre vonzóbb partnernek bizonyultak az európai vállalatok számára, ám az erőforrás-kihelyezésről kötött megállapodásokat egyelőre nem hirdetik túl büszkén az öreg kontinensen.
"Az európai partnerek egyre ritkábban számolnak be a nyilvánosság előtt az indiai szolgáltatókkal kötött megállapodásokról" - jelentette ki Claudio Da Rold, a kutatócég elemzője. Véleményük szerint ennek az a legfőbb oka, hogy az európai vezetők a munkaerő moráljára, illetve a cég imázsára nézve aggodalmasnak tartják az ilyen szövetségeket. A régió piacát tehát nem lesz olyan könnyű meghódítani, mint Észak-Amerikát, vagy akár Nagy-Britanniát, ahol a kontinens országaitól némileg eltérő módon gondolkodnak a kérdésről.
Az európai cégek tehát jelenleg többnyire arcuk megőrzése végett hallgatnak a partneri kapcsolatokról, jóllehet a terjeszkedés maga egyre gyorsul. A kutatás szerint az indiai félnek két fő akadályra kell megfelelő figyelmet fordítania: egyrészt a legtöbb esetben biztosítania kell egy kihelyezett európai egységet, amely jelzi, hogy nem számolják fel teljesen az itteni munkaerőt és érdekeltségeket, másrészt meg kell birkóznia az olyan multinacionális óriásokkal, mint a Cap Gemini, az IBM, vagy az Atos Origin.
Ezen óriások ugyanis nem szorulnak rá a külső partnerekre, miközben Indiában is növelik jelenlétüket - méretüknél fogva azonban óriási lehetőséget nyújthatnak a további terjeszkedéshez.
A Gartner az elmúlt hat hónapban figyelemmel követte a legnagyobb indiai szolgáltatókat, olyan nagy cégeket, mint a CS, az Infosys, vagy a Satyam. Ezen vállalatok azzal érdemelték ki a kutatócég figyelmét, hogy a 2006-os pénzügyi évben kivétel nélkül 16 milliárd dollár feletti bevételt produkáltak. Az adatok alapján a Gartner arra a következtetésre jutott, hogy az indiai cégek egyre vonzóbb partnernek bizonyultak az európai vállalatok számára, ám az erőforrás-kihelyezésről kötött megállapodásokat egyelőre nem hirdetik túl büszkén az öreg kontinensen.
"Az európai partnerek egyre ritkábban számolnak be a nyilvánosság előtt az indiai szolgáltatókkal kötött megállapodásokról" - jelentette ki Claudio Da Rold, a kutatócég elemzője. Véleményük szerint ennek az a legfőbb oka, hogy az európai vezetők a munkaerő moráljára, illetve a cég imázsára nézve aggodalmasnak tartják az ilyen szövetségeket. A régió piacát tehát nem lesz olyan könnyű meghódítani, mint Észak-Amerikát, vagy akár Nagy-Britanniát, ahol a kontinens országaitól némileg eltérő módon gondolkodnak a kérdésről.
Az európai cégek tehát jelenleg többnyire arcuk megőrzése végett hallgatnak a partneri kapcsolatokról, jóllehet a terjeszkedés maga egyre gyorsul. A kutatás szerint az indiai félnek két fő akadályra kell megfelelő figyelmet fordítania: egyrészt a legtöbb esetben biztosítania kell egy kihelyezett európai egységet, amely jelzi, hogy nem számolják fel teljesen az itteni munkaerőt és érdekeltségeket, másrészt meg kell birkóznia az olyan multinacionális óriásokkal, mint a Cap Gemini, az IBM, vagy az Atos Origin.
Ezen óriások ugyanis nem szorulnak rá a külső partnerekre, miközben Indiában is növelik jelenlétüket - méretüknél fogva azonban óriási lehetőséget nyújthatnak a további terjeszkedéshez.