Berta Sándor
Bájtok brilliánsokkal körítve
Napjainkban egyre több luxusterméket dobnak piacra a gyártók. Ennek oka egyszerű: fokozatosan nő a különböző egyedi, drága készülékekre vágyók tábora.
A luxustermékeknél a használhatóság a második helyre szorul. Fontosabb az, hogy milyen különlegességeket, díszeket, gyémántokat vagy nyersanyagokat tartalmaz az adott eszköz. A gyorsaság helyett fontosabb például, hogy egy mobiltelefon háza aranyból készüljön és gyémántok díszítsék. Az Otazu Ego Diamond nevű laptop a luxustermékek táborát gyarapítja. Amennyiben valaki kézbe fogja, vigyázni kell arra, nehogy elvakítsa a díszítéshez felhasznált 470 brilliáns.
A fekete lakkozott borítású ház, a kijelző alatti drágakövek, a 18 karátos gyémántokból kirakott "Creativity is a gift to keep" felirat mind azt bizonyítják, ez az árucikk nem az átlagos vásárló számára készült. Az egész notebookból árad az igényesség és a luxus érzete. A beépített markolat krómból és titánból készült, a külső bőrborításon egy gyémántokból kirakott tulipán látható, ami a gyártó Ego Lifestyle holland cég logója.
Az új laptop is azt bizonyítja: egyre többen vágynak egyedi készítésű számítógépekre, mobiltelefonokra, laptopokra, amelyeknél nemcsak a belbecs, a technikai tudás számít, hanem legalább ugyanennyire, ha nem jobban, a kinézet is. "A legtöbb notebook szürke és szögletes. A mi készülékünk viszont egy ékszer. Itt nem a bitekről és a bájtokról van szó, hanem egy életérzésről. A mi vásárlóink egy olyan laptopot akarnak, ami után mások megfordulnak, ha meglátják" - nyilatkozta Diderik van de Biggelaar, az Ego Lifestyle németországi megrendelésekért felelős vezetője. Az Otazu Ego Diamond ára - felszereltségtől, díszítéstől függően - elérheti akár az 50 000 eurót is. A hagyományos, szürke változat csupán 3950 euróba kerül.
A dizájn azonban napjainkban nemcsak a luxustermékek gyártóinak egyre fontosabb, hanem a Sonynak, a Toshibának, az Asusnak vagy éppen a Samsungnak is. Ma már egy árucikktől elvárják az emberek, hogy ne csak nagytudású legyen, de jól is nézzen ki. A dizájn a korábbi években megszokottnál fontosabb szempont lett. Az emberek szeretnek leülni a laptopjukkal a kávézókban vagy használni őket egy tárgyaláson és egyáltalán nem mindegy, hogy egy üzletember egy ütött-kopott, jellegtelen notebookkal, vagy egy csillogó készülékkel jelenik-e meg.
Persze vannak olyanok is, akik az egész számítógépet megújítanák. Hartmut Esslinger, a Forg Design cég tulajdonosa szerint például tíz éven belül eltűnhetnek az életünkből a mai átlagos PC-k és laptopok. "Ki akar egy több kilós készüléket magával cipelni, amikor csak néhány funkcióra van szüksége? Miért ne lehetne használni például egy akár a nyakban is hordható készüléket?" - tette fel a kérdést a szakember.
A luxustermékeknél a használhatóság a második helyre szorul. Fontosabb az, hogy milyen különlegességeket, díszeket, gyémántokat vagy nyersanyagokat tartalmaz az adott eszköz. A gyorsaság helyett fontosabb például, hogy egy mobiltelefon háza aranyból készüljön és gyémántok díszítsék. Az Otazu Ego Diamond nevű laptop a luxustermékek táborát gyarapítja. Amennyiben valaki kézbe fogja, vigyázni kell arra, nehogy elvakítsa a díszítéshez felhasznált 470 brilliáns.
A fekete lakkozott borítású ház, a kijelző alatti drágakövek, a 18 karátos gyémántokból kirakott "Creativity is a gift to keep" felirat mind azt bizonyítják, ez az árucikk nem az átlagos vásárló számára készült. Az egész notebookból árad az igényesség és a luxus érzete. A beépített markolat krómból és titánból készült, a külső bőrborításon egy gyémántokból kirakott tulipán látható, ami a gyártó Ego Lifestyle holland cég logója.
Az új laptop is azt bizonyítja: egyre többen vágynak egyedi készítésű számítógépekre, mobiltelefonokra, laptopokra, amelyeknél nemcsak a belbecs, a technikai tudás számít, hanem legalább ugyanennyire, ha nem jobban, a kinézet is. "A legtöbb notebook szürke és szögletes. A mi készülékünk viszont egy ékszer. Itt nem a bitekről és a bájtokról van szó, hanem egy életérzésről. A mi vásárlóink egy olyan laptopot akarnak, ami után mások megfordulnak, ha meglátják" - nyilatkozta Diderik van de Biggelaar, az Ego Lifestyle németországi megrendelésekért felelős vezetője. Az Otazu Ego Diamond ára - felszereltségtől, díszítéstől függően - elérheti akár az 50 000 eurót is. A hagyományos, szürke változat csupán 3950 euróba kerül.
A dizájn azonban napjainkban nemcsak a luxustermékek gyártóinak egyre fontosabb, hanem a Sonynak, a Toshibának, az Asusnak vagy éppen a Samsungnak is. Ma már egy árucikktől elvárják az emberek, hogy ne csak nagytudású legyen, de jól is nézzen ki. A dizájn a korábbi években megszokottnál fontosabb szempont lett. Az emberek szeretnek leülni a laptopjukkal a kávézókban vagy használni őket egy tárgyaláson és egyáltalán nem mindegy, hogy egy üzletember egy ütött-kopott, jellegtelen notebookkal, vagy egy csillogó készülékkel jelenik-e meg.
Persze vannak olyanok is, akik az egész számítógépet megújítanák. Hartmut Esslinger, a Forg Design cég tulajdonosa szerint például tíz éven belül eltűnhetnek az életünkből a mai átlagos PC-k és laptopok. "Ki akar egy több kilós készüléket magával cipelni, amikor csak néhány funkcióra van szüksége? Miért ne lehetne használni például egy akár a nyakban is hordható készüléket?" - tette fel a kérdést a szakember.