Berta Sándor
Mobil osztállyal rukkolt ki az Apple
Az eddig a számítástechnikai és a szórakoztatóelektronikai piac egyik meghatározó szereplőjeként ismert amerikai vállalat vezetői úgy döntöttek, hogy ezúttal egy teljesen új területen, az oktatásban mutatkoznak be.
A számítástechnikai konszern részt vesz a kölni Didacta oktatási kiállításon, hogy így népszerűsítse az iskolák számára kifejlesztett mobil osztályát. Az Apple korántsem számít új résztvevőnek az oktatásban, hiszen a cégnek csak Németországban 22,5 százalékos részesedése van az oktatási piacon és ezzel piacvezető. Jelenleg több mint 100 német iskolákban használják a diákok a vállalat programjait és eszközeit.
"Számunkra a tartalom és nem a technológia az első. Azt szeretnénk, hogy az emberek kreatívak, és ne csak szimpla vásárlók vagy fogyasztók legyenek" - hangsúlyozta Herve Marchet, az Apple Europa képzési részlegének vezetője.
Az Apple mobil osztályában a tanárnak lehetősége van az összes tevékenység megfigyelésére, ellenőrzésére. A számítógépek össze vannak kötve egymással, a tanár így minden számítógéphez hozzáférhet. A képzési programban a cég segít a tanároknak és a szülőknek abban, hogy miként taníthatják meg a gyerekek számára a számítógépek kezelését. Mindez azonban nemcsak azt jelenti, hogy a fiatalok hogyan férjenek hozzá a tartalmakhoz, hanem azt is, hogy akár ők maguk is készítsenek el új anyagokat.
Persze a képzési háttér megteremtése nem olcsó mulatság. Jelenleg egy közepes felszereltségű, 16 MacBook-ot tartalmazó mobil osztály ára kereken 14 000 euró. A vállalat nem hanyagolja el az egyetemeket és a főiskolákat sem. Jó példa erre az Apple on Campus program, amelyben minden osztrák egyetem részt vesz és a cég szakemberei ezenkívül számos előadást is tartanak a hallgatók számára. A témák között van a tartalomkészítés, ezen belül például a podcasting is. Az Apple a svájci oktatási piacon is jelen van, itt a részesedése 45,1 százalék, míg Ausztriában ez az érték 23,5 százalék.
A számítástechnikai konszern részt vesz a kölni Didacta oktatási kiállításon, hogy így népszerűsítse az iskolák számára kifejlesztett mobil osztályát. Az Apple korántsem számít új résztvevőnek az oktatásban, hiszen a cégnek csak Németországban 22,5 százalékos részesedése van az oktatási piacon és ezzel piacvezető. Jelenleg több mint 100 német iskolákban használják a diákok a vállalat programjait és eszközeit.
"Számunkra a tartalom és nem a technológia az első. Azt szeretnénk, hogy az emberek kreatívak, és ne csak szimpla vásárlók vagy fogyasztók legyenek" - hangsúlyozta Herve Marchet, az Apple Europa képzési részlegének vezetője.
Az Apple mobil osztályában a tanárnak lehetősége van az összes tevékenység megfigyelésére, ellenőrzésére. A számítógépek össze vannak kötve egymással, a tanár így minden számítógéphez hozzáférhet. A képzési programban a cég segít a tanároknak és a szülőknek abban, hogy miként taníthatják meg a gyerekek számára a számítógépek kezelését. Mindez azonban nemcsak azt jelenti, hogy a fiatalok hogyan férjenek hozzá a tartalmakhoz, hanem azt is, hogy akár ők maguk is készítsenek el új anyagokat.
Persze a képzési háttér megteremtése nem olcsó mulatság. Jelenleg egy közepes felszereltségű, 16 MacBook-ot tartalmazó mobil osztály ára kereken 14 000 euró. A vállalat nem hanyagolja el az egyetemeket és a főiskolákat sem. Jó példa erre az Apple on Campus program, amelyben minden osztrák egyetem részt vesz és a cég szakemberei ezenkívül számos előadást is tartanak a hallgatók számára. A témák között van a tartalomkészítés, ezen belül például a podcasting is. Az Apple a svájci oktatási piacon is jelen van, itt a részesedése 45,1 százalék, míg Ausztriában ez az érték 23,5 százalék.