Gyurkity Péter

A Sony felhagy a Cell gyártásával?

A japán óriás kiadásainak leszorítását szeretné elérni, ezért felmerült az olcsóbb Cell változat fejlesztésének törlése, valamint a processzorok gyártásának kihelyezése más vállalatokhoz.

A vállalat terveiről és a lehetséges lépésekről Yutaka Nakagawa alelnök beszélt a Reutersnek adott interjúban. Megemlítette többek között, hogy a költségek leszorítása érdekében előfordulhat a teljes gyártási folyamat kihelyezése, annak ellenére, hogy korábban jelentős összegeket öltek az új gyártástechnológia kifejlesztésébe, és tervbe vették a speciális chipek egy olcsóbb változatának piacra dobását. A konkrétumokat későbbre ígérik, egyelőre tanulmányozzák a lehetőségeket.

A legfontosabb cél a kiadások csökkentése: az elmúlt három üzleti évben összesen 3,8 milliárd dollárt költöttek a projektre, amiben a fejlesztéstől és tervezéstől kezdve a sorozatgyártásig minden benne foglaltatik. A jelenleg 65 és 90 nanométeren készülő Cell chipek gyártását ezért kihelyeznék, nagyban csökkentve a processzorral kapcsolatos közvetlen kutatási és fejlesztési kiadásokat, beleértve az átállást az alacsonyabb csíkszélességre. A leginkább a PlayStation 3 konzolok szíveként terjedő Cell ugyanis a nyilatkozat szerint 2008 végéig, esetleg 2009 elejéig mindenképpen kiaknázza majd a 45 nanométerben rejlő előnyöket, hasonlóan az Intel és az AMD fejlesztéseihez.

A következő hónapokban fontos döntések születhetnek meg a Sony berkein belül, ekkor dőlhet el a gyártás kihelyezésének kérdése is. "Amikor először megjelentünk a PS2-vel, még nem volt olyan félvezetőgyártó, amely beszállhatott volna a folyamatba, így mi végeztük el a munkát. Napjainkban azonban több ilyen céget is találunk, amelyek agresszív befektetéseket eszközölnek a legújabb technológiák területén. Nem nehéz észrevennünk, hogy a következő generációs chipek esetében már nem leszünk egyedül" - magyarázta Nakagawa.

Januárban már a Cell utódjáról is szó esett, akkor a nagy hármas - a Sony, az IBM és a Toshiba - 6 GHz-es órajelet és javított memóriakezelést ígért, igaz még a jelenlegi 65 nanométeres gyártástechnológiával.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NKing #34
    Tévedsz Archcoven, az itt forumozó emberek kb 95%-ának halvány lila fingja nincs ezekről a témákról, ekkora marhaságtengert nehéz összehozni egy tudományosnak titulált oldal fórumán, de nekik sikerült.
    Úúúúgyhogy mindenki jöjjön vissza, amikor beletanulta magát a témába...
  • dez #33
    Látom, te is próbálod hasznossá tenni magad.
    Egyébként néha pihizni is kell a nagy világmegváltás közben. A fórum még mindig jobb, mint a cigi (bár előbbi is okoz némi függést).
  • arty #32
    és? a szerverszobában mégis kit zavart a hangja? ;)

    nálunk is voltak sunok(ultrasparcok), 5 év alatt a 7-8 szerverben egyetlen egy memoriahiba volt, teljesitményről nem nyilatkoznék, nem értek hozzá :D
  • archkoven #31
    Szerintem ha az sg.hu-fórum okosai nem itt basznák az idejüket akkor kétségtelenül valami nagyon komoly Intel-AMD alázó processzorral tudnák megörvendeztetni a kommunitit!! Legalábbis erre következtetek az ilyen témájú fórumokban látható nonstop okoskodásaikból:D
  • dez #30
    Persze fizikailag sram [illetve hamarosan a dram új változatai] a cache is, de a proci nem ramként látja, ellentétben az SPE-k "local storage"-ével.
  • dez #29
    "A cell dsp-k lokalis ram-ja pedig nagyon kicsi. (bar a 128Kb-os L1 cache az x86-osok 8 Kb-jahoz kepest meg sok) Ezen egy scatter/gather dma library segitsegevel lehetne segiteni, de ilyet meg nem irtak az ibm-nel."

    Kevered a dolgokat. Lokális ram =/= cache. A PPE-nek 512KB L2 + 32KB L1 cache-e van, ezen kívül az SPE-knek egyenként 256KB lokális ramja. (Összesen tehát 2.5MB memória van a chipen.) [Azt meg már írták, hogy nem minden x86-nak 8KB a L1-e.]
  • dez #28
    "ezek szerint azzal felhagynak"

    De mivel is? Mi lett volna ez az "olcsóbb Cell", mármint a Sony-éknál, ha nem a 65nm-es változat, amit ugyenezen cikk szerint már gyártanak is?
    Az egy másik dolog, hogy az IBM különféle egyéb Cell-verziókat is tervez (több/kevesebb SPE, több/kevesebb PPE).
  • tehen_m #27
    AMDnek 2x64kB L1 cache
  • Sanyix #26
    Hát persze hogy nem, a cellben nem anyag, hanem antianyag van, nem tranzisztorok, hanem az alkimisták által kifejlesztett számolóanyag működteti, amihez áram sem kell, mer a levegőbül veszi ki a zokszigént és azzal varázsolja a biteket
  • kvp #25
    "beépített vízhűtés. rá kell majd dugni a csapra mint a mosógépet..."

    Ezek voltak a water mips-ek, a tokozasba epitett vizcsovekkel. Becenevukon a rozsdas vasak...

    A sony gyartas kihelyezese meg reszben mar megtortent, most is az ibm gyartja a cell chipek jo reszet. A microsoft es a nintendo is toluk vasarol. Csak a sony akart maga gyartani mindent. Ha az ibm adja a procit es az asus rakja ossze a konzolt akkor vegre egy gyarban, egymas mellett keszulhetnek a ps3-ak es az xbox360-ak is.

    A tenyleges fejlodes a power6-os mag integralasa lenne a cell-be, tehat power6-os cpu, 8 vagy 16 cell dsp es egy kis on chip dram. Igy megoldodna a ram eleresi savszelesseg es a kihozatal problemaja is.

    A cell dsp-k lokalis ram-ja pedig nagyon kicsi. (bar a 128Kb-os L1 cache az x86-osok 8 Kb-jahoz kepest meg sok) Ezen egy scatter/gather dma library segitsegevel lehetne segiteni, de ilyet meg nem irtak az ibm-nel.