SG.hu
CES: Nokia elképzelések a jövőről
A Nokia a CES 2007-en beszámolt a konvergenciáról alkotott, az új internetes együttműködő partnereivel közös elképzeléséről és új termékeiről.
A 2007-es nemzetközi fogyasztói elektronikai eseményen (CES) a Nokia elnök-vezérigazgatója, Olli-Pekka Kallasvuo arról beszélt, hogy az internetre kapcsolt multimédiás készülékekkel és az internet segítségével, hogyan hozhatjuk létre, élhetjük át és oszthatjuk meg másokkal bárhol és bármikor élményeinket.
"Az internet fejlődésének középpontjában a mobilitás áll majd, a felhasználók pedig bárhol elérhetik majd azokat az embereket, tartalmakat és információkat, akikre és amelyekre szükségük van. A fejlődő piacokon azt tapasztaljuk, hogy egyre többen személyi számítógép helyett most elsőször inkább mobiltelefonjukról férnek hozzá az internethez. A célkitűzésünk az, hogy élen járjunk a trend elterjesztésében" - tette hozzá Olli-Pekka Kallasvuo.
"Az egyfunkciós készülékek kiszorulóban vannak" - folytatta Kallasvuo. "A helyükbe lépő konvergáló készülékek egyre nagyobb teljesítményűek és egyre könnyebben használhatók." A konvergáló készülékek piaca 2006-ban elérte az 100 millió darabot, 2008-ra pedig várhatóan a 250 millió darabot is meghaladva a fogyasztói elektronika leggyorsabban bővülő területévé válik. Ezen a piacon a 2006-ban közel 40 millió konvergáló készüléket eladó Nokia a világ legnagyobb gyártója.
Kallasvuo egyes vezető internetes vállalatokkal kötött megállapodásokról is szólt. Közlése szerint ezeknek a Nokia abban segít, hogy e vállalatok márkái és tartalmai bejussanak a mobilvilágba. Például a Six Apart ingyenes személyes blogszolgáltatása, a Vox a most bemutatott Nokia N93i multimédiás számítógépen gyárilag telepített szolgáltatásként jelenik meg. A Nokia és a Skype nyilvánosságra hozta a két vállalat együttműködését, melynek keretében a vállalatok a Nokia N800 internet tablet segítségével a Skype-oló közösséget is mobilizálják.
Nokia N800
"A Nokia a mobilitás és a kapcsolat hozzáadott értékével járul hozzá a konvergenciához, az emberek pedig ennek köszönhetően magukkal vihetik tartalmaikat és internetes szolgáltatásaikat" - nyilatkozta Kallasvuo. A Nokia elnök-vezérigazgatója arról is beszélt, hogy milyen érdeklődéssel tekint a Nokia és a Sprint Nextel együttműködésére, melynek köszönhetően 2008-ra az amerikai vásárlók zsebébe WiMax-re és nyílt internet-alapú szolgáltatások biztosítására képes mobilkészülékek kerülhetnek.
Kallasvuo kiemelte cége szilárd piaci pozícióját és fogyasztói bázisát. "Több mint 850 millióan tartanak kezükben Nokia készüléket. Világszerte nincs még egy fogyasztói elektronikai vállalat, amelynek ekkora vásárlói bázisa lenne." 2006-ban közel 140 millió eladott fényképezőgéppel a Nokia lett a világ legnagyobb kameragyártója, csaknem 70 millió zenelejátszásra képes telefonjával pedig egyben a világ legnagyobb zenelejátszó-gyártójává is vált.
Nokia N76
A használhatóságnak és a termékek formatervezésének jelentőségéről szólva Kallasvuo kiemelte az elsőrangú anyagok és technológiák ultravékony ötvözeteként megalkotott N76 multimédiás számítógépet. "A konvergencia lényege végső soron a szinte megalkuvás nélküli kényelem. A Nokia N76-tal egy olyan gyönyörűen megtervezett készüléket kínálunk a vásárlók számára, melynek teljesítménye meghaladja a versenytársaiét, ugyanakkor használata egyszerű marad" - magyarázta Kallasvuo.
Kallasvuo emellett bemutatta a Nokia N800 internet tabletet és a Nokia 6131 NFC készüléket, amely a beépített NFC (Near Field Communications) technológiának köszönhetően és a készülék egyetlen érintésére lehetővé teszi az információk megosztását, a szolgáltatások igénybe vételét, és különböző fizetési és jegyvásárlási megoldásokat.
A 2007-es nemzetközi fogyasztói elektronikai eseményen (CES) a Nokia elnök-vezérigazgatója, Olli-Pekka Kallasvuo arról beszélt, hogy az internetre kapcsolt multimédiás készülékekkel és az internet segítségével, hogyan hozhatjuk létre, élhetjük át és oszthatjuk meg másokkal bárhol és bármikor élményeinket.
"Az internet fejlődésének középpontjában a mobilitás áll majd, a felhasználók pedig bárhol elérhetik majd azokat az embereket, tartalmakat és információkat, akikre és amelyekre szükségük van. A fejlődő piacokon azt tapasztaljuk, hogy egyre többen személyi számítógép helyett most elsőször inkább mobiltelefonjukról férnek hozzá az internethez. A célkitűzésünk az, hogy élen járjunk a trend elterjesztésében" - tette hozzá Olli-Pekka Kallasvuo.
"Az egyfunkciós készülékek kiszorulóban vannak" - folytatta Kallasvuo. "A helyükbe lépő konvergáló készülékek egyre nagyobb teljesítményűek és egyre könnyebben használhatók." A konvergáló készülékek piaca 2006-ban elérte az 100 millió darabot, 2008-ra pedig várhatóan a 250 millió darabot is meghaladva a fogyasztói elektronika leggyorsabban bővülő területévé válik. Ezen a piacon a 2006-ban közel 40 millió konvergáló készüléket eladó Nokia a világ legnagyobb gyártója.
Kallasvuo egyes vezető internetes vállalatokkal kötött megállapodásokról is szólt. Közlése szerint ezeknek a Nokia abban segít, hogy e vállalatok márkái és tartalmai bejussanak a mobilvilágba. Például a Six Apart ingyenes személyes blogszolgáltatása, a Vox a most bemutatott Nokia N93i multimédiás számítógépen gyárilag telepített szolgáltatásként jelenik meg. A Nokia és a Skype nyilvánosságra hozta a két vállalat együttműködését, melynek keretében a vállalatok a Nokia N800 internet tablet segítségével a Skype-oló közösséget is mobilizálják.
Nokia N800
"A Nokia a mobilitás és a kapcsolat hozzáadott értékével járul hozzá a konvergenciához, az emberek pedig ennek köszönhetően magukkal vihetik tartalmaikat és internetes szolgáltatásaikat" - nyilatkozta Kallasvuo. A Nokia elnök-vezérigazgatója arról is beszélt, hogy milyen érdeklődéssel tekint a Nokia és a Sprint Nextel együttműködésére, melynek köszönhetően 2008-ra az amerikai vásárlók zsebébe WiMax-re és nyílt internet-alapú szolgáltatások biztosítására képes mobilkészülékek kerülhetnek.
Kallasvuo kiemelte cége szilárd piaci pozícióját és fogyasztói bázisát. "Több mint 850 millióan tartanak kezükben Nokia készüléket. Világszerte nincs még egy fogyasztói elektronikai vállalat, amelynek ekkora vásárlói bázisa lenne." 2006-ban közel 140 millió eladott fényképezőgéppel a Nokia lett a világ legnagyobb kameragyártója, csaknem 70 millió zenelejátszásra képes telefonjával pedig egyben a világ legnagyobb zenelejátszó-gyártójává is vált.
Nokia N76
A használhatóságnak és a termékek formatervezésének jelentőségéről szólva Kallasvuo kiemelte az elsőrangú anyagok és technológiák ultravékony ötvözeteként megalkotott N76 multimédiás számítógépet. "A konvergencia lényege végső soron a szinte megalkuvás nélküli kényelem. A Nokia N76-tal egy olyan gyönyörűen megtervezett készüléket kínálunk a vásárlók számára, melynek teljesítménye meghaladja a versenytársaiét, ugyanakkor használata egyszerű marad" - magyarázta Kallasvuo.
Kallasvuo emellett bemutatta a Nokia N800 internet tabletet és a Nokia 6131 NFC készüléket, amely a beépített NFC (Near Field Communications) technológiának köszönhetően és a készülék egyetlen érintésére lehetővé teszi az információk megosztását, a szolgáltatások igénybe vételét, és különböző fizetési és jegyvásárlási megoldásokat.