SG.hu
A HTCC felvásárolta az Invitelt
Magyarország két vezető alternatív távközlési szolgáltatójának egyesítésével egy lényegesen szélesebb szolgáltatási alap és a Magyar Telekom még erősebb kihívója jöhet létre.
A Hungarian Telephone and Cable Corp. a mai napon bejelentette Magyarország második legnagyobb vezetékes távközlési szolgáltatója, az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. felvásárlásáról szóló megállapodás megkötését. A megállapodás értelmében a HTCC megvásárolja a Matel NV 100%-át (és ezáltal közvetett úton az Invitel részvényeinek 99,98%-át szerzi meg) a záráskori hitelállomány átvállalása beszámításával összesen 470 millió eurós vételárért (611 millió USD ).
A készpénzes ügylet a szokásos zárási feltételek - ide tartozik a magyar és a román hatóságok engedélye - függvényében jön létre, és a zárásra várhatóan 2007 első felében kerül sor. A mai bejelentéssel kapcsolatban a HTCC Elnök-vezérigazgatója, Torben V. Holm a következőket mondta:
"Ez az ügylet a Magyar Telekom két legerősebb versenytársa erőinek egyesítéséről szól. Ezáltal az egyesített vállalkozás számára lehetővé válik, hogy méltó részesedést szerezzen mind a magyar, mind a közép-kelet-európai távközlési piacokon. Arra számítunk, hogy sikerül gyorsan kiaknáznunk a közös működés minden előnyét, és az egyesülés eredményeképpen jobb termék- és szolgáltatáskínálattal tudjuk megkeresni az ügyfeleinket, akik hamarosan élvezni is fogják kibővített tevékenységünk előnyeit. Várakozással tekintünk a HTCC történetének ezen új fejezete elé."
Az Invitel vezérigazgatója, Martin Lea a mai bejelentésre reagálva így nyilatkozott: "Az Invitel vezetése és tulajdonosai egyaránt üdvözlik a tranzakció bejelentését. E két vállalat egyesítése valóban ésszerű lépés a magyar piacon. A vállalatok együttesen nagyobb üzemi méretre tesznek szert, ami eredményesebb és gazdaságosabb beruházásokat tesz lehetővé, továbbá kiterjedtebb és versenyképesebb szolgáltatások nyújtását a lakossági és üzleti ügyfeleink részére. A jövőben továbbra is központi törekvésünk marad a folyamatos növekedés a hagyományos koncessziós területeinken kívül csakúgy, mint a minél nagyobb érték kínálata és a színvonalasabb ügyfélkiszolgálás."
A közös fellépés haszna
A távközlési piac nyitását követően megjelent, a szerves növekedést elősegítő lehetőségeket tovább erősítheti az olyan új szolgáltatások gyorsított ütemű országos kiépítése, mint amilyen a szélessávú Internet, a IP alapú hangátvitel vagy az ún. "triple play" szolgáltatások. Az új, közös szolgáltató országos piaci részesedése várhatóan megközelíti a 20%-ot, és a kijelölt 54 magyarországi szolgáltatási körzet közül 14-ben meghatározó szolgáltatóként fog működni.
A kedvezőbb növekedési feltételek mellett a társaság azzal számol, hogy a működési költségeken éves szinten 14 millió eurót (19 millió USA dollárt ) takaríthat meg és - mivel a most kibővült csoport egyetlen országos ügyfélkiszolgáló hálózatra támaszkodhat - további megtakarításokra számíthat a beruházások terén is. A működési költség-megtakarítások a közös hálózat-üzemeltetés optimalizálásából, a bővített termékkínálat valamint az értékesítési, marketing és disztribúciós tevékenységek egységesítéséből, továbbá a műszaki, informatikai és ügyféltámogató funkciók áramvonalasításából erednek. A vállalat-integráció folyamata a várakozások alapján akár 12 hónapot is igénybe vehet, a szinergiás célok többségét az ügylet létrejöttét követő két éven belül valósíthatja meg a vállalat.
A Hungarian Telephone and Cable Corp. a mai napon bejelentette Magyarország második legnagyobb vezetékes távközlési szolgáltatója, az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. felvásárlásáról szóló megállapodás megkötését. A megállapodás értelmében a HTCC megvásárolja a Matel NV 100%-át (és ezáltal közvetett úton az Invitel részvényeinek 99,98%-át szerzi meg) a záráskori hitelállomány átvállalása beszámításával összesen 470 millió eurós vételárért (611 millió USD ).
A készpénzes ügylet a szokásos zárási feltételek - ide tartozik a magyar és a román hatóságok engedélye - függvényében jön létre, és a zárásra várhatóan 2007 első felében kerül sor. A mai bejelentéssel kapcsolatban a HTCC Elnök-vezérigazgatója, Torben V. Holm a következőket mondta:
"Ez az ügylet a Magyar Telekom két legerősebb versenytársa erőinek egyesítéséről szól. Ezáltal az egyesített vállalkozás számára lehetővé válik, hogy méltó részesedést szerezzen mind a magyar, mind a közép-kelet-európai távközlési piacokon. Arra számítunk, hogy sikerül gyorsan kiaknáznunk a közös működés minden előnyét, és az egyesülés eredményeképpen jobb termék- és szolgáltatáskínálattal tudjuk megkeresni az ügyfeleinket, akik hamarosan élvezni is fogják kibővített tevékenységünk előnyeit. Várakozással tekintünk a HTCC történetének ezen új fejezete elé."
Az Invitel vezérigazgatója, Martin Lea a mai bejelentésre reagálva így nyilatkozott: "Az Invitel vezetése és tulajdonosai egyaránt üdvözlik a tranzakció bejelentését. E két vállalat egyesítése valóban ésszerű lépés a magyar piacon. A vállalatok együttesen nagyobb üzemi méretre tesznek szert, ami eredményesebb és gazdaságosabb beruházásokat tesz lehetővé, továbbá kiterjedtebb és versenyképesebb szolgáltatások nyújtását a lakossági és üzleti ügyfeleink részére. A jövőben továbbra is központi törekvésünk marad a folyamatos növekedés a hagyományos koncessziós területeinken kívül csakúgy, mint a minél nagyobb érték kínálata és a színvonalasabb ügyfélkiszolgálás."
A közös fellépés haszna
A távközlési piac nyitását követően megjelent, a szerves növekedést elősegítő lehetőségeket tovább erősítheti az olyan új szolgáltatások gyorsított ütemű országos kiépítése, mint amilyen a szélessávú Internet, a IP alapú hangátvitel vagy az ún. "triple play" szolgáltatások. Az új, közös szolgáltató országos piaci részesedése várhatóan megközelíti a 20%-ot, és a kijelölt 54 magyarországi szolgáltatási körzet közül 14-ben meghatározó szolgáltatóként fog működni.
A kedvezőbb növekedési feltételek mellett a társaság azzal számol, hogy a működési költségeken éves szinten 14 millió eurót (19 millió USA dollárt ) takaríthat meg és - mivel a most kibővült csoport egyetlen országos ügyfélkiszolgáló hálózatra támaszkodhat - további megtakarításokra számíthat a beruházások terén is. A működési költség-megtakarítások a közös hálózat-üzemeltetés optimalizálásából, a bővített termékkínálat valamint az értékesítési, marketing és disztribúciós tevékenységek egységesítéséből, továbbá a műszaki, informatikai és ügyféltámogató funkciók áramvonalasításából erednek. A vállalat-integráció folyamata a várakozások alapján akár 12 hónapot is igénybe vehet, a szinergiás célok többségét az ügylet létrejöttét követő két éven belül valósíthatja meg a vállalat.