SG.hu

A HTCC felvásárolta az Invitelt

Magyarország két vezető alternatív távközlési szolgáltatójának egyesítésével egy lényegesen szélesebb szolgáltatási alap és a Magyar Telekom még erősebb kihívója jöhet létre.

A Hungarian Telephone and Cable Corp. a mai napon bejelentette Magyarország második legnagyobb vezetékes távközlési szolgáltatója, az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. felvásárlásáról szóló megállapodás megkötését. A megállapodás értelmében a HTCC megvásárolja a Matel NV 100%-át (és ezáltal közvetett úton az Invitel részvényeinek 99,98%-át szerzi meg) a záráskori hitelállomány átvállalása beszámításával összesen 470 millió eurós vételárért (611 millió USD ).

A készpénzes ügylet a szokásos zárási feltételek - ide tartozik a magyar és a román hatóságok engedélye - függvényében jön létre, és a zárásra várhatóan 2007 első felében kerül sor. A mai bejelentéssel kapcsolatban a HTCC Elnök-vezérigazgatója, Torben V. Holm a következőket mondta:

"Ez az ügylet a Magyar Telekom két legerősebb versenytársa erőinek egyesítéséről szól. Ezáltal az egyesített vállalkozás számára lehetővé válik, hogy méltó részesedést szerezzen mind a magyar, mind a közép-kelet-európai távközlési piacokon. Arra számítunk, hogy sikerül gyorsan kiaknáznunk a közös működés minden előnyét, és az egyesülés eredményeképpen jobb termék- és szolgáltatáskínálattal tudjuk megkeresni az ügyfeleinket, akik hamarosan élvezni is fogják kibővített tevékenységünk előnyeit. Várakozással tekintünk a HTCC történetének ezen új fejezete elé."

Az Invitel vezérigazgatója, Martin Lea a mai bejelentésre reagálva így nyilatkozott: "Az Invitel vezetése és tulajdonosai egyaránt üdvözlik a tranzakció bejelentését. E két vállalat egyesítése valóban ésszerű lépés a magyar piacon. A vállalatok együttesen nagyobb üzemi méretre tesznek szert, ami eredményesebb és gazdaságosabb beruházásokat tesz lehetővé, továbbá kiterjedtebb és versenyképesebb szolgáltatások nyújtását a lakossági és üzleti ügyfeleink részére. A jövőben továbbra is központi törekvésünk marad a folyamatos növekedés a hagyományos koncessziós területeinken kívül csakúgy, mint a minél nagyobb érték kínálata és a színvonalasabb ügyfélkiszolgálás."

A közös fellépés haszna

A távközlési piac nyitását követően megjelent, a szerves növekedést elősegítő lehetőségeket tovább erősítheti az olyan új szolgáltatások gyorsított ütemű országos kiépítése, mint amilyen a szélessávú Internet, a IP alapú hangátvitel vagy az ún. "triple play" szolgáltatások. Az új, közös szolgáltató országos piaci részesedése várhatóan megközelíti a 20%-ot, és a kijelölt 54 magyarországi szolgáltatási körzet közül 14-ben meghatározó szolgáltatóként fog működni.

A kedvezőbb növekedési feltételek mellett a társaság azzal számol, hogy a működési költségeken éves szinten 14 millió eurót (19 millió USA dollárt ) takaríthat meg és - mivel a most kibővült csoport egyetlen országos ügyfélkiszolgáló hálózatra támaszkodhat - további megtakarításokra számíthat a beruházások terén is. A működési költség-megtakarítások a közös hálózat-üzemeltetés optimalizálásából, a bővített termékkínálat valamint az értékesítési, marketing és disztribúciós tevékenységek egységesítéséből, továbbá a műszaki, informatikai és ügyféltámogató funkciók áramvonalasításából erednek. A vállalat-integráció folyamata a várakozások alapján akár 12 hónapot is igénybe vehet, a szinergiás célok többségét az ügylet létrejöttét követő két éven belül valósíthatja meg a vállalat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kagemusha #8
    "bármelyik szolgáltatóval köthetsz szerződést"
    ...aki a lakhelyeden szolgáltat
    Ugyhogy Szegeden megb...od a PanTel-edet...!
  • shabba #7
    Bizony ahogy kicsoz írja Posta hálózat azért nem ért el mindekihez és nem volt leányálom és modern. 1990-ben nem volt 1 millió telefonvonal. 2000 körül majd 4 millión tetőzött, azóta a mobil miatt csökken. A kettő közötti különbséget pedig nem a gólya hozta. És az új tulaj nem csak új előfizetőket kötött be új hálózatot építve, hanem modernizált is és azért ma már nem kell 20 évet várni telefonra sem.

    Az állam persze megcsinálhatta volna maga is, ha lett volna ezer milliárdja amit beleöl fejlesztésekbe. Csak épp nem volt pénze, sőt inkább kellett neki ezért adták el két részletben 875 és 852 millió dollárért 93 és 95-ös árfolyamon.
  • kicsizoz #6
    Ha jók az emlékeim a privatizáció utáni időkben (jó pár évig) évi 100milliárdot fektettek fejlesztésbe (ez csak a T-com, a többi koncessziós társaságot is ide lehetne írni), mert amit eladtunk nekik, az nem volt az az álom hálózat...

    De inkább vegyük sorra:
    "Telán élénkül egy kicsit a verseny"
    1) bármelyik szolgáltatóval köthetsz szerződést:
    - vagy csak bizonyos hívás irányokra
    - teljes forgalomra
    - akár az egész vonaladat is elviheted másik szolgáltatóhoz
    - vagy valamelyik kábelTV szolgáltatótól veszed a telefont
    - vagy valamelyik internetszolgáltatótól veszed a telefont.
    - mobiltelefont veszel
    - valailyen teljesen net-es VoIP szolgáltatást veszel (pl skype)
    (pantel pl kb 3eFT-ért teljesen ingyenes belföldön minden vezetékes irányban)
    Nem tudom ennél milyen nagyobb választék és verseny az ami téged kielégít.

    Másik:
    "Nem értem miért a T-COM tulajdona az, amit az állam felépített "
    (mert nem építette fel, de ezt már írtam)
    Mert pályázatot írtak ki minden körzetre, és van amit a T-com, van amit más cégek nyertek meg, és hát mível kifizették, nekik kellett adni... sajnos ez így megy, mondjuk ha csinálunk egy cocialista forradalmat, akkor visszaálamosíthatjuk, majd egy demokratikus fordulattal újra eladhatjuk :)
  • kicsizoz #5
    Csak azt felejted ki, hogy nem volt hálózat amikor eladtuk az amerikaiaknak és a németeknek... Azért kellett eladni, mert nem volt pénz kiépíteni a hálózatot, lévén az akkori Posta/Matáv erősen veszteséges cég volt, kb 20 éves várakozási idővel lehetett telefont kapni. Tehát a kérdés jó lenne, ha most akaránk privatizálni, vagyis úgy lenne jó a kérdés, hogy miért nem az álam hozta rendbe a céget? viszont az álamnak sohasem a nyereség és a fejlődés az érdeke, hanem, hogy a pártközeli érdekeltségek minnél többet kaszáljanak, és ebben nincs benne a nyereségesség és az ügyfél érdek. Így viszont úgy gondolom a legjobb megoldás volt az eladás.
  • AranyKéz #4
    Privatizáció magyar módra.
  • dondore #3
    A tcom nem a nemeteke, hanem a reszvenytulajdonosoke. Vegyel te is ;)
  • dondore #2
    Szamomra az a szomoru h ezek a ceo-k, cfo-k, cto-k meg egyebek mind-mind kulfoldrol ideszalasztott emberkek. Magyarok keptelenek vezetoi retegbe kerulni, elenyeszo kiveteltol eltekintve. Egyaltalan nem vagyok nacionalista, de ez megis nagyon zavar. (Vagy akkor megis nacionalista vagyok? :)
    Beszelgettem errol kulfoldiekkel es az volt a meglatasuk, hogy a hosszu elnyomasok kovetkezteben hozzaszoktunk a parancsra cselekveshez es ez az igazi ok... Hat nem tudom, de szamomra ketsegbeejto.
  • Chriss745 #1
    Telán élénkül egy kicsit a verseny. Mondjuk itt akkor lenne igazi verseny, hogyha az államtól (önkormányzattól) bérelnék a réz érpárat, és bármelyik szolgáltatónál köthetnél szerződést. Nem értem miért a T-COM tulajdona az, amit az állam felépített az adófiezők pénzéből, és eladták a németeknek...