Napi Online
Az internet hajtja az Invitelt
Az Invitel Rt. lakossági hangszolgáltatásokból származó bevétele 22,1 milliárd forintra csökkent tavaly a 2004. évi 24,5 milliárd forinthoz képest.
A cég szerint a mérséklődés a volt koncessziós területeken megnövekedett versenynek és a mobiltelefonnal történő helyettesítésnek tudható be. A lakossági internetszolgáltatásokból származó bevételek 5 milliárd forintot tettek ki 2005-ben szemben a megelőző évi 3,6 milliárddal, ami éves szinten forintban 38 százalékos növekedést jelent, s ez a széles sávú internetes ügyfelek számának bővülése miatt következett be.
A vállalati ügyfelektől származó bevételek 11,1 milliárd forintot tettek ki tavaly a 2004. évi 12,7 milliárd forinthoz képest. Ez a változás a volt koncessziós területeken nyújtott üzleti hang- és adatszolgáltatásokban bekövetkezett csökkenésnek tudható be, amit a volt koncessziós körzeteken kívüli új ügyfelek megszerzéséből származó megnövekedett bevételek, valamint az üzleti internetszolgáltatások emelkedése részben ellensúlyoztak. A nagykereskedelmi forgalom 3,1 milliárdról 6,8 milliárd forintra nőtt. Ennek hajtóereje a nagykereskedelmi hangszolgáltatások forgalmának harmadik negyedévben tapasztalt fejlődése volt.
A beruházások nagysága az éves árbevételhez viszonyítva 13 százalék volt 2005-ben. "Összességében a 2005. évi eredmények kielégítőek, mivel a szokásos tevékenységből származó EBITDA az előző év szintjén maradt annak ellenére, hogy ez az év kihívást jelentett az Invitel számára a versenytársak aktivitásában bekövetkezett jelentős növekedés miatt" - kommentálta Martin Lea, az Invitel vezérigazgatója a cég éves teljesítményét.
A cég szerint a mérséklődés a volt koncessziós területeken megnövekedett versenynek és a mobiltelefonnal történő helyettesítésnek tudható be. A lakossági internetszolgáltatásokból származó bevételek 5 milliárd forintot tettek ki 2005-ben szemben a megelőző évi 3,6 milliárddal, ami éves szinten forintban 38 százalékos növekedést jelent, s ez a széles sávú internetes ügyfelek számának bővülése miatt következett be.
A vállalati ügyfelektől származó bevételek 11,1 milliárd forintot tettek ki tavaly a 2004. évi 12,7 milliárd forinthoz képest. Ez a változás a volt koncessziós területeken nyújtott üzleti hang- és adatszolgáltatásokban bekövetkezett csökkenésnek tudható be, amit a volt koncessziós körzeteken kívüli új ügyfelek megszerzéséből származó megnövekedett bevételek, valamint az üzleti internetszolgáltatások emelkedése részben ellensúlyoztak. A nagykereskedelmi forgalom 3,1 milliárdról 6,8 milliárd forintra nőtt. Ennek hajtóereje a nagykereskedelmi hangszolgáltatások forgalmának harmadik negyedévben tapasztalt fejlődése volt.
A beruházások nagysága az éves árbevételhez viszonyítva 13 százalék volt 2005-ben. "Összességében a 2005. évi eredmények kielégítőek, mivel a szokásos tevékenységből származó EBITDA az előző év szintjén maradt annak ellenére, hogy ez az év kihívást jelentett az Invitel számára a versenytársak aktivitásában bekövetkezett jelentős növekedés miatt" - kommentálta Martin Lea, az Invitel vezérigazgatója a cég éves teljesítményét.