Gyurkity Péter
Google - 2006-os magyar kedvencek
A nemzetközi toplista mellett a hazai felhasználók körében legdinamikusabban terjedő kifejezések rangsorát is elkészítette a keresőcég, ám az itthoni összesített adatokat nem ismerhetjük meg.
A Google Zeitgeist oldalán számos egyéb ország mellett a hazánkban leggyorsabb ütemben teret hódító kifejezések listáját is szemügyre vehetjük a legfrissebb novemberi összegzés mellett. Az ünnepek közeledtével egyre inkább előtérbe kerülnek a karácsonnyal kapcsolatos keresések, de a legnépszerűbbek között televíziós sorozatok, hírességek, közösségi oldalak és különböző szoftverek is helyet kaptak.
A legdinamikusabban növekvő kifejezések között az iwiw vezet, amely a nemzetközi trend követését jelenti, hiszen a nemrég ismertetett globális eredmények szerint idén a közösségi oldalak minden korábbinál nagyobb érdeklődést váltottak ki az internetezők részéről. A portál népszerűsége tehát folyamatosan emelkedik, dacára a botrányoknak. A regisztrált felhasználók száma már júliusban meghaladta az egymilliót, úgy tűnik, itthon sem lehetetlen egy jó ötletből üzletet csinálni. Számokban kifejezve ez 100 milliós bevételt jelent, az év közepén legalábbis ennyire számítottak a cégen belül.
A dobogó alsóbb fokait a szórakoztatóipar hódította el, olyan szavakkal, mint ingyenfilmek, Tokio Hotel, illetve az immár internetes hősnek és viccfigurának is számító Chuck Norris révén. Az ötödik helyre az egyik legnépszerűbb torrent kliens, az utorrent verekedte fel magát, amely nemrég állapodott meg a BitTorrent céggel a fejlesztés felvásárlásáról. Hatodik a gyorsan terjeszkedő DigiTV, hetedik helyen a "választás" található, nyolcadik a "hotdog", míg az utolsó két helyezett a Prison Break, illetve Karsai Zita.
A novemberi listán már előtérbe kerültek az ünnepekkel kapcsolatos kifejezések, úgy mint karácsony, mikulás, advent, de a már említett személyek mellett felkerült ide a Need for Speed Carbon, a Lovebox, a South Park, és a Csacska Angyal is. Az idei összesített hazai adatokat azonban nem adják ki, a korlátozásra indoklást nem találtunk.
A Google Zeitgeist oldalán számos egyéb ország mellett a hazánkban leggyorsabb ütemben teret hódító kifejezések listáját is szemügyre vehetjük a legfrissebb novemberi összegzés mellett. Az ünnepek közeledtével egyre inkább előtérbe kerülnek a karácsonnyal kapcsolatos keresések, de a legnépszerűbbek között televíziós sorozatok, hírességek, közösségi oldalak és különböző szoftverek is helyet kaptak.
A legdinamikusabban növekvő kifejezések között az iwiw vezet, amely a nemzetközi trend követését jelenti, hiszen a nemrég ismertetett globális eredmények szerint idén a közösségi oldalak minden korábbinál nagyobb érdeklődést váltottak ki az internetezők részéről. A portál népszerűsége tehát folyamatosan emelkedik, dacára a botrányoknak. A regisztrált felhasználók száma már júliusban meghaladta az egymilliót, úgy tűnik, itthon sem lehetetlen egy jó ötletből üzletet csinálni. Számokban kifejezve ez 100 milliós bevételt jelent, az év közepén legalábbis ennyire számítottak a cégen belül.
A dobogó alsóbb fokait a szórakoztatóipar hódította el, olyan szavakkal, mint ingyenfilmek, Tokio Hotel, illetve az immár internetes hősnek és viccfigurának is számító Chuck Norris révén. Az ötödik helyre az egyik legnépszerűbb torrent kliens, az utorrent verekedte fel magát, amely nemrég állapodott meg a BitTorrent céggel a fejlesztés felvásárlásáról. Hatodik a gyorsan terjeszkedő DigiTV, hetedik helyen a "választás" található, nyolcadik a "hotdog", míg az utolsó két helyezett a Prison Break, illetve Karsai Zita.
A novemberi listán már előtérbe kerültek az ünnepekkel kapcsolatos kifejezések, úgy mint karácsony, mikulás, advent, de a már említett személyek mellett felkerült ide a Need for Speed Carbon, a Lovebox, a South Park, és a Csacska Angyal is. Az idei összesített hazai adatokat azonban nem adják ki, a korlátozásra indoklást nem találtunk.