Napi Online
Le akarja győzni az Intelt az AMD
Több mint két és félszeresére növelte világpiaci részesedését az AMD az Intel rovására az elmúlt időszakban - és a cég vezetése nem éri be ennyivel.
Stephen DiFranco, az AMD mikroprocesszor-gyártó kisfogyasztói értékesítésért felelős, két éve kinevezett elnökhelyettese azzal kezdte tevékenységét, hogy megkérdezte számos értékesítési lánc szakértőit: miért mennek jobban az Intel chipjeivel ellátott gépek, mint az AMD-pc-k. Mint kiderült, a vetélytárs megbízható, ismert márkanevet ajánl, többet költ marketingre és erősebb értékesítési támogatást nyújt. Ennek tudatában úgy vélte, bármilyen nehéznek tűnik is, az áruházakban kell felvenniük a versenyt a világ vezető processzorgyártójával, ahelyett hogy pusztán megnyerhetetlen hirdetési háborúba bonyolódnának vele. Meggyőzte igazáról az AMD vezetését, és főként a kisfogyasztói eladások bővülésének bő egy éve alatt 5,7 százalékról 15,3-ra ugrott az AMD világpiaci részesedése - derül ki a Business Week cikkéből.
A harcot több fronton vívják. Először is erősebb processzorokat szállítanak a Hewlett-Packardnak, a Toshibának és a Gatewaynek asztali és szerverszámítógépeikbe, mint amilyeneket ezek nagy pc-piaci versenytársa, a Dell kap az Inteltől. Ennek eredményeként - különösen az USA-n kívüli piacokon, ahol a Dell rendelésre összeszerelt megoldása kevésbé népszerű, azaz inkább "dobozban" veszik a gépeket a vásárlók - az említett AMD-partner pc-forgalmazók jelentősen erősödtek az Intel-chipeket beépítő texasi cég rovására. A Dell ennek hatására bejelentette, hogy már az idén AMD-termékeket is fel fog kínálni vevőinek szervereihez, és tárgyalásokat folytat azok felhasználásáról asztali és hordozható berendezéseihez.
További előnye az AMD-nek, hogy ki tudja használni az Intel gyengeségeit, nevezetesen, hogy a kissé elkényelmesedett chipóriás termékei nem teljesítik a fogyasztók azon elvárását, hogy viszonylag kis áramfogyasztás mellett nyújtsanak nagy teljesítményt. Az Intel megkezdte ugyan erős, de kis fogyasztású termékei fejlesztését, ám néhány komoly vevő - például a DreamWorks Animation SKG Inc. vagy a Philadelphia Stock Exchange Inc. - már opteronos gépekre cserélte korábbi inteles rendszereit.
A harmadik front, amelyen felveszik a versenyt az Intellel: a drágább, de erősebb berendezések piaca. Itt az a titkuk, hogy míg a versenytársuk saját grafikus chipeket fejleszt, addig az AMD ezen a területen együttműködik az ATI Technologies-szal és a NVIDIA-val, amelyek örülnek, mert ez javítja termékeik értékesítési esélyeit. Végül a harc negyedik frontja a marketing és a támogatás, például az eladók képzése: az AMD ezen a téren is felvette a versenyt a piacvezető processzorgyártóval.
Bár az Intel hamarosan több új terméket is bejelent az új veszéllyel való szembenézés jegyében, az AMD is több újdonság bevezetésére készül, és vezetői nem sajnálják az időt arra, hogy végigjárják az Egyesült Államok legnagyobb vállalatait, igyekezve meggyőzni őket termékeik nagyszerűségéről.
Az AMD nagyobb részesedést szerzett a chippiac több hasznot hozó szegmenseiben, mint amivel átlagosan rendelkezik. Az Egyesült Államok szerverprocesszor-piacából 26 százalékot, az úgynevezett többprocesszoros termékekéből - olyan chipekről van szó, amelyek több processzort tartalmaznak egybeépítve - 48-at birtokol. Három éve a piacnak ez a high-end vége teljes egészében az Intel kezében volt.
Stephen DiFranco, az AMD mikroprocesszor-gyártó kisfogyasztói értékesítésért felelős, két éve kinevezett elnökhelyettese azzal kezdte tevékenységét, hogy megkérdezte számos értékesítési lánc szakértőit: miért mennek jobban az Intel chipjeivel ellátott gépek, mint az AMD-pc-k. Mint kiderült, a vetélytárs megbízható, ismert márkanevet ajánl, többet költ marketingre és erősebb értékesítési támogatást nyújt. Ennek tudatában úgy vélte, bármilyen nehéznek tűnik is, az áruházakban kell felvenniük a versenyt a világ vezető processzorgyártójával, ahelyett hogy pusztán megnyerhetetlen hirdetési háborúba bonyolódnának vele. Meggyőzte igazáról az AMD vezetését, és főként a kisfogyasztói eladások bővülésének bő egy éve alatt 5,7 százalékról 15,3-ra ugrott az AMD világpiaci részesedése - derül ki a Business Week cikkéből.
A harcot több fronton vívják. Először is erősebb processzorokat szállítanak a Hewlett-Packardnak, a Toshibának és a Gatewaynek asztali és szerverszámítógépeikbe, mint amilyeneket ezek nagy pc-piaci versenytársa, a Dell kap az Inteltől. Ennek eredményeként - különösen az USA-n kívüli piacokon, ahol a Dell rendelésre összeszerelt megoldása kevésbé népszerű, azaz inkább "dobozban" veszik a gépeket a vásárlók - az említett AMD-partner pc-forgalmazók jelentősen erősödtek az Intel-chipeket beépítő texasi cég rovására. A Dell ennek hatására bejelentette, hogy már az idén AMD-termékeket is fel fog kínálni vevőinek szervereihez, és tárgyalásokat folytat azok felhasználásáról asztali és hordozható berendezéseihez.
További előnye az AMD-nek, hogy ki tudja használni az Intel gyengeségeit, nevezetesen, hogy a kissé elkényelmesedett chipóriás termékei nem teljesítik a fogyasztók azon elvárását, hogy viszonylag kis áramfogyasztás mellett nyújtsanak nagy teljesítményt. Az Intel megkezdte ugyan erős, de kis fogyasztású termékei fejlesztését, ám néhány komoly vevő - például a DreamWorks Animation SKG Inc. vagy a Philadelphia Stock Exchange Inc. - már opteronos gépekre cserélte korábbi inteles rendszereit.
A harmadik front, amelyen felveszik a versenyt az Intellel: a drágább, de erősebb berendezések piaca. Itt az a titkuk, hogy míg a versenytársuk saját grafikus chipeket fejleszt, addig az AMD ezen a területen együttműködik az ATI Technologies-szal és a NVIDIA-val, amelyek örülnek, mert ez javítja termékeik értékesítési esélyeit. Végül a harc negyedik frontja a marketing és a támogatás, például az eladók képzése: az AMD ezen a téren is felvette a versenyt a piacvezető processzorgyártóval.
Bár az Intel hamarosan több új terméket is bejelent az új veszéllyel való szembenézés jegyében, az AMD is több újdonság bevezetésére készül, és vezetői nem sajnálják az időt arra, hogy végigjárják az Egyesült Államok legnagyobb vállalatait, igyekezve meggyőzni őket termékeik nagyszerűségéről.
Az AMD nagyobb részesedést szerzett a chippiac több hasznot hozó szegmenseiben, mint amivel átlagosan rendelkezik. Az Egyesült Államok szerverprocesszor-piacából 26 százalékot, az úgynevezett többprocesszoros termékekéből - olyan chipekről van szó, amelyek több processzort tartalmaznak egybeépítve - 48-at birtokol. Három éve a piacnak ez a high-end vége teljes egészében az Intel kezében volt.