Specker Balázs
Best Buy-SanDisk-Real szövetség az iPod ellen
Amerika vezető szórakoztatóelektronikai kiskereskedelmi hálózata közös zeneletöltő szolgáltatást indított a MP3-lejátszó-gyártó Sandiskkel és a zenei szoftverfejlesztő RealNetworksszel. Céljuk nem kisebb, mint megdönteni az iPod hatalmát.
A Best Buy tájékoztatása szerint a rendszerbe bevonnák a Real Rhapsody előfizetős szolgáltatását, amely - az iPod-iTunes pároshoz hasonlóan - a Sandisk új Sansa e200R Rhapsody lejátszóival működne együtt. A trió tagja bíznak abban, hogy lemásolhatják az Apple sikerének zálogát, az eszköz és szolgáltatás közötti tökéletes harmóniát.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
"A vásárlók azt várják, hogy minden együttműködjön" - ismertette az elvárásokat Jennifer Schaidler, a Best Buy zenei részlegének alelnöke. Az áruházlánc igyekszik promóciós erejét latba vetni az új szolgáltatás felfuttatásához. A hírek szerint üzleteiben a SanDisk Sansa lejátszókhoz kéthónapos, ingyenes előfizetést is kapnak majd a vásárlók, akik ezidő alatt dalok millióihoz juthatnak hozzá korlátlanul. Ám a próbaidő lejárta után már csak akkor tudják meghallgatni kedvenc nótáikat, ha feliratkoznak a szolgáltatásra. A havi előfizetési díj 14,99 dollár (körülbelül 3300 forint) lesz, de a dalok darabonként 99 centért is megvásárolhatóak lesznek.
A Sansa 2 GB-os lejátszó 10 dollárral lesz olcsóbb az Apple ugyanakkora tárhelyű iPod Nanójánál. A SanDisk nagyobb modellje a 8 GB-os iPod Nanóval küzd majd meg a piacon. A szolgáltatás és a lejátszó október 15-én indul hódító útjára. Persze közel sem ez lesz az első kísérlet az Apple hatalmának megingatására, hiszen elég csak a Microsoft hamarosan megjelenő Zune-jára, vagy a letöltőszolgáltatást indító Nokiára gondolnunk.
Az iTunes az Egyesült Államok legális letöltéseinek mintegy 88%-át uralja, míg a tengerentúlon értékesített digitális zenelátszók több mint fele volt Apple-termék. A SanDisk pillanatnyilag tisztes távolból, jócskán lemaradva kullog a második helyen - írja a CNet.
A Best Buy tájékoztatása szerint a rendszerbe bevonnák a Real Rhapsody előfizetős szolgáltatását, amely - az iPod-iTunes pároshoz hasonlóan - a Sandisk új Sansa e200R Rhapsody lejátszóival működne együtt. A trió tagja bíznak abban, hogy lemásolhatják az Apple sikerének zálogát, az eszköz és szolgáltatás közötti tökéletes harmóniát.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
"A vásárlók azt várják, hogy minden együttműködjön" - ismertette az elvárásokat Jennifer Schaidler, a Best Buy zenei részlegének alelnöke. Az áruházlánc igyekszik promóciós erejét latba vetni az új szolgáltatás felfuttatásához. A hírek szerint üzleteiben a SanDisk Sansa lejátszókhoz kéthónapos, ingyenes előfizetést is kapnak majd a vásárlók, akik ezidő alatt dalok millióihoz juthatnak hozzá korlátlanul. Ám a próbaidő lejárta után már csak akkor tudják meghallgatni kedvenc nótáikat, ha feliratkoznak a szolgáltatásra. A havi előfizetési díj 14,99 dollár (körülbelül 3300 forint) lesz, de a dalok darabonként 99 centért is megvásárolhatóak lesznek.
A Sansa 2 GB-os lejátszó 10 dollárral lesz olcsóbb az Apple ugyanakkora tárhelyű iPod Nanójánál. A SanDisk nagyobb modellje a 8 GB-os iPod Nanóval küzd majd meg a piacon. A szolgáltatás és a lejátszó október 15-én indul hódító útjára. Persze közel sem ez lesz az első kísérlet az Apple hatalmának megingatására, hiszen elég csak a Microsoft hamarosan megjelenő Zune-jára, vagy a letöltőszolgáltatást indító Nokiára gondolnunk.
Az iTunes az Egyesült Államok legális letöltéseinek mintegy 88%-át uralja, míg a tengerentúlon értékesített digitális zenelátszók több mint fele volt Apple-termék. A SanDisk pillanatnyilag tisztes távolból, jócskán lemaradva kullog a második helyen - írja a CNet.