Gyurkity Péter
Egy éve tud a Sony a hibás akkumulátorokról
Japán lapértesülés szerint a gyártó a Dell révén már tavaly tudomást szerzett az első öngyulladásos esetről, de elmulasztotta megvizsgálni az egyéb partnereknek leszállított példányokat, ezért szükséges a globális visszahívási akció.
A Yomiuri Shimbun ma számolt be egy érdekes részletről, amely szerint a Sony már decemberben értesült a hibás akkumulátorok miatt bekövetkezett balesetről. A Dell cég ugyanis novemberben szembesült először a problémával, és rögtön tájékoztatta a japán gyártót, amely meg is kezdte a vizsgálatot. Ennek során azonban elmulasztották bevonni a többi vállalatnak leszállított sorozatokat.
A lap szerint a vizsgálat már akkor megállapította, hogy a szóban forgó akkumulátoroknál túlmelegedés állhat elő, ezt pedig a gyártási folyamat során nem megfelelő helyre kerülő, egyéb komponenseket beszennyező fémrészecskék okozzák. A Sony megtette a szükségesnek ítélt lépéseket a probléma elhárítása érdekében, azonban egyedül a Dellnek leszállított példányokat vizsgálták meg, mondván, hogy a többi gyártó nem jelzett hasonló gondokat. Mint később kiderült, ez óriási hiba volt, hiszen a Dellhez a nyáron még öt gyártó sorakozott fel, hasonló visszahívási akciókat kezdeményezve.
Pedig ekkor még aránylag elviselhető példányszámról volt szó, a Sony a Dell 36 modelljében cserélte ki az akkumulátort, a lépés összesen 35 ezer darab laptopot érintett. Hibaként említik, hogy elmulasztották megvizsgálni a gyártó által felhasznált hardvert, és nem számítottak arra, hogy egyéb gyártók is hasonló helyzetbe kerülhetnek. Ráadásul a Dell akkor még mélyen hallgatott az akkumulátorok származási helyéről, vállalati titokként kezelve, hogy a Sony a ludas az ügyben.
Az a Sony, amely most globális visszahívásokra készül, mivel összesen mintegy 7 millió akkumulátor lehet érintett a problémában. Helyzetét ugyanakkor továbbra is stabilnak ítélik meg, mindennek ellenére továbbra is az egyik legfontosabb beszállító maradhat.
A Yomiuri Shimbun ma számolt be egy érdekes részletről, amely szerint a Sony már decemberben értesült a hibás akkumulátorok miatt bekövetkezett balesetről. A Dell cég ugyanis novemberben szembesült először a problémával, és rögtön tájékoztatta a japán gyártót, amely meg is kezdte a vizsgálatot. Ennek során azonban elmulasztották bevonni a többi vállalatnak leszállított sorozatokat.
A lap szerint a vizsgálat már akkor megállapította, hogy a szóban forgó akkumulátoroknál túlmelegedés állhat elő, ezt pedig a gyártási folyamat során nem megfelelő helyre kerülő, egyéb komponenseket beszennyező fémrészecskék okozzák. A Sony megtette a szükségesnek ítélt lépéseket a probléma elhárítása érdekében, azonban egyedül a Dellnek leszállított példányokat vizsgálták meg, mondván, hogy a többi gyártó nem jelzett hasonló gondokat. Mint később kiderült, ez óriási hiba volt, hiszen a Dellhez a nyáron még öt gyártó sorakozott fel, hasonló visszahívási akciókat kezdeményezve.
Pedig ekkor még aránylag elviselhető példányszámról volt szó, a Sony a Dell 36 modelljében cserélte ki az akkumulátort, a lépés összesen 35 ezer darab laptopot érintett. Hibaként említik, hogy elmulasztották megvizsgálni a gyártó által felhasznált hardvert, és nem számítottak arra, hogy egyéb gyártók is hasonló helyzetbe kerülhetnek. Ráadásul a Dell akkor még mélyen hallgatott az akkumulátorok származási helyéről, vállalati titokként kezelve, hogy a Sony a ludas az ügyben.
Az a Sony, amely most globális visszahívásokra készül, mivel összesen mintegy 7 millió akkumulátor lehet érintett a problémában. Helyzetét ugyanakkor továbbra is stabilnak ítélik meg, mindennek ellenére továbbra is az egyik legfontosabb beszállító maradhat.