Gyurkity Péter
Újabb öngyulladást vizsgál a Sony
A több gyártó laptopjainál ismertté vált túlmelegedési és öngyulladási problémák miatt az akkumulátorok gyártója újabb vizsgálatot indított. A veszélyes termékeket a légitársaságok betiltották.
A Sony a hétvégén jelezte, hogy újabb esetet igyekszik kivizsgálni, mégpedig ezúttal egy Lenovo laptop esete miatt. Történt ugyanis, hogy a Los Angeles-i nemzetközi repülőtéren kigyulladt egy, a kínai gyártótól származó laptop, amely a hírek szerint a Sony akkumulátorával volt felszerelve. Ez már sorrendben az ötödik laptopgyártó, amelynek a japán óriástól származó komponensek miatt gyűlik meg a baja a hordozható számítógépekkel, így nem csoda, hogy a cég igyekszik gyorsan a végére járni az ügynek.
A Sony szóvivője pontosan ennyit árult el a sajtó érdeklődésére, a részletekről ezúttal is hallgatnak. Arról ugyanakkor nincs hivatalos információjuk, hogy valóban saját akkumulátoruk felelős az esetért, a vizsgálatban többek között erre is szeretnének választ kapni – ez nem lenne túl meglepő, hiszen az elmúlt egy hónapban számos hasonló balesetre derült fény, amelyben négy gyártó is érintett volt. A sort a Dell nyitotta meg, amely minden eddigi rekordot megdöntve négymillió akkumulátort hívott vissza, őt követte az Apple újabb 1,8 millió darabbal. A japán cég már ekkor igyekezett leszögezni, hogy mindössze ez a két gyártó kapott a problémás példányokból.
Erre az állításra azonban hamarosan rácáfoltak az újabb bejelentések. A Panasonic 6 ezer, a Toshiba 340 ezer akksit hívott vissza, igaz, utóbbi némileg eltérő tünetekre hivatkozva. A gond ezúttal nem a túlmelegedés, hanem az áramellátás ingadozása volt, ám ez sem volt túl kellemes hír a Sony számára. A jelek szerint a Lenovo sem marad ki a balhéból, így immár ötre ugrott az érintettek száma.
Az eseményekre természetesen a légitársaságok is reagáltak, hiszen őket különösen érzékenyen érintik ezek a problémák. Számos társaság betiltotta az említett gyártók laptopjainak használatát, mások pedig korlátozták az akkumulátorok használatát. A Virgin Atlantic most enyhített a szigorú feltételeken és kimondta, hogy csak a visszahívási akciókban érintett akkumulátorokat tilos felvinni a repülőgépekre, és a laptopok használatáról csak abban az esetben kell lemondanunk, ha nem áll rendelkezésre pótlólagos energiaforrás.
A Sony a hétvégén jelezte, hogy újabb esetet igyekszik kivizsgálni, mégpedig ezúttal egy Lenovo laptop esete miatt. Történt ugyanis, hogy a Los Angeles-i nemzetközi repülőtéren kigyulladt egy, a kínai gyártótól származó laptop, amely a hírek szerint a Sony akkumulátorával volt felszerelve. Ez már sorrendben az ötödik laptopgyártó, amelynek a japán óriástól származó komponensek miatt gyűlik meg a baja a hordozható számítógépekkel, így nem csoda, hogy a cég igyekszik gyorsan a végére járni az ügynek.
A Sony szóvivője pontosan ennyit árult el a sajtó érdeklődésére, a részletekről ezúttal is hallgatnak. Arról ugyanakkor nincs hivatalos információjuk, hogy valóban saját akkumulátoruk felelős az esetért, a vizsgálatban többek között erre is szeretnének választ kapni – ez nem lenne túl meglepő, hiszen az elmúlt egy hónapban számos hasonló balesetre derült fény, amelyben négy gyártó is érintett volt. A sort a Dell nyitotta meg, amely minden eddigi rekordot megdöntve négymillió akkumulátort hívott vissza, őt követte az Apple újabb 1,8 millió darabbal. A japán cég már ekkor igyekezett leszögezni, hogy mindössze ez a két gyártó kapott a problémás példányokból.
Erre az állításra azonban hamarosan rácáfoltak az újabb bejelentések. A Panasonic 6 ezer, a Toshiba 340 ezer akksit hívott vissza, igaz, utóbbi némileg eltérő tünetekre hivatkozva. A gond ezúttal nem a túlmelegedés, hanem az áramellátás ingadozása volt, ám ez sem volt túl kellemes hír a Sony számára. A jelek szerint a Lenovo sem marad ki a balhéból, így immár ötre ugrott az érintettek száma.
Az eseményekre természetesen a légitársaságok is reagáltak, hiszen őket különösen érzékenyen érintik ezek a problémák. Számos társaság betiltotta az említett gyártók laptopjainak használatát, mások pedig korlátozták az akkumulátorok használatát. A Virgin Atlantic most enyhített a szigorú feltételeken és kimondta, hogy csak a visszahívási akciókban érintett akkumulátorokat tilos felvinni a repülőgépekre, és a laptopok használatáról csak abban az esetben kell lemondanunk, ha nem áll rendelkezésre pótlólagos energiaforrás.