SG.hu

Félmillió magyar ADSL!

Júliusban 500 ezer fölé nőtt az ADSL-hozzáférések száma, a telefonvonalaké tovább csökkent.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentése szerint júliusban 8,5 ezerrel, 3,38 millióra csökkent a bekapcsolt vezetékes telefonvonalak száma, így a hónap végén a 100 főre jutó vonalszám a június végi 33,69-ről 33,61-re csökkent, jelentette be az NHH kedden. Az öt egykori monopolszolgáltató, az Emitel, a Hungarotel, az Invitel, a Magyar Telekom és a Monortel mellett a vezető alternatív szolgáltatók (PanTel, Tele2, GTS Datanet, eTel) és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok (UPC, T-Kábel, Fibernet, EMKTV) adatközlésére épülő jelentés szerint a háztartások vezetékestelefon-ellátottságának aránya egy hónap alatt 67,30 százalékról 67,09 százalékra csökkent.


A kezdeményezett hívások időtartama júliusban 690 millió perc volt (júniusban 737 millió). Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama júliusban a júniusi 217,3 percről 203,8 percre, a kezdeményezett hívások átlagos hossza pedig 3,20 percről 3,15 percre csökkent. Júliusban a kezdeményezett hívások 14,97 százalékánál vették igénybe az előfizetők a közvetítőválasztást és közel 90 millió percet telefonáltak ilyen módon. Egy hónappal korábban a közvetítőválasztásos hívások hossza 98 millió perc volt, ami az összes hívás 13,32 százalékát tette ki.


A közvetítőválasztást júliusban 824 ezren vették igénybe, míg júniusban 837 ezren. Az ADSL-hozzáférések száma júliusban 3,05 százalékkal, 485 ezerről 500 ezer fölé emelkedett. Júliusban az előfizetők 4359 földrajzi számot hordoztak, így a hónap végére, a 2004 januárja óta összesen hordozott vezetékes számok száma 152 034-re nőtt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • shabba #6
    Logikusan csak annak a hálózatában fordulhatnak elő meghibásodások, akinek egyáltalán van hálózata. ADSL hálózata pedig a Tíkomnak van, a szerződéses kiskereskedelmi partner ISP-k csak viszontértékesítik a Tíkom szolgáltatását.

    A Tíkom hálózat meg kicsi, országos méretű és sok száz ezer végpontot szolgál ki. Ehhez mérten nincs olyan sok hiba a rendszerükben, tömeges hálózat kiesésről nem igazán szóltak hírek. Lokális hibák minden hálózatban előfordulnak. Lehet nálad a telefonkábel minőségéhez mérten túl nagy sebességű ADSL csomag van megrendelve és azért rendetlenkedik annyit.
  • drizzt1666 #5
    Hát hallod nincs is miért panaszkodni: Szeptember 1-től 3 megabit fölé vitték a letöltést ezzel párhuzamosan pedig levitték a havidíjat 8900 hufra. Amúgy a szolgáltatás minőségére sem lehet nagyon panasz, néha itt-ott megszakad, kb félévente, és ennyi...
  • pbanfa #4
    Nekem Enternet-es ADSL-em van. Eddig egyszer fordult elő, hogy az ő hibájukból szünetelt a szolgáltatás. A többi kiesés (sajnos volt bőven), az mind t-com-os hiba miatt volt.
    Nekem a szolgáltatómmal semmi gondom, ha hívom őket, készségesek, segítőkészek, és a díjazás is nagyon jó.
    Szóval első sorban nem a szolgáltatótak kellene szidni a rossz minőségért, hanem a t-com-ot. Én még chello-s ismerőst nem hallottam panaszkodni, de ha van itt chello-s netező, akkor ő most megcáfolhat vagy megerősíthet ebben!
  • dondore #3
    ebbol 410e T-Com ;)
  • crx #2
    Ámen
  • BiG G #1
    aha, csak azt felejtik el, hogy itthon siralmas az ADSL szolgáltatás minőségben, sebességben és árban is :C