MTI
Érdekvédelem IP telefonszolgáltatóknak
Megalakult az IP Telefon Szolgáltatók Érdekvédelmi Szövetsége (ITÉSZ) szerdán Budapesten, a hét alapító társaság sajtótájékoztató keretében írta alá az alapító okiratot.
A 3C Kft., az Actel Zrt., az Externet Kft., a Designer Team Kft., a Mikroháló Kft., a MyPhone Kft. és az Opennetworks Kft. azért alapította meg a szervezetet, mert úgy vélik, hogy az internetes telefónia robbanásszerű fejlődésével egyre több jogi és műszaki kérdést kell megoldani, s ennek során szeretnék minél jobban érvényesíteni érdekeiket. Az ITÉSZ egyebek mellett szeretné a hatóságokkal, így a Nemzeti Hírközlési Hatósággal (NHH) együttműködve kialakítani az internetes telefon (VoIP) piac etikai és üzleti szabályait, megszüntetni a még meglévő piaci korlátokat, valamint előírni a technikai minimum követelményeket a szolgáltatók számára.
Az alapítók szerint azért is szükséges az egységes szabályozás, mert a VoIP nyújtásához gyakorlatilag elegendő egy jó minőségű széles sávú internetes hálózat, ami viszonylag könnyűvé teszi a piacra lépést.
Magyarországon 2004 elején jelentek meg az első magyar VoIP-szolgáltatók, s azóta a széles sávú internet terjedésével egyenes arányban nő a VoIP-felhasználók száma. A hagyományosnál jóval olcsóbb VoIP-ot a magyar szolgáltatóknál több tízezren fizetik elő. A szakemberek a szolgáltatásban akkor várnak áttörést, amikor a széles sávú internet előfizetőknek legalább a 20 százaléka használja majd a VoIP-ot. Magyarországon jelenleg 500.000 széles sávú előfizető van. Az eseményen elhangzott, a szövetség nyitott, más szervezetek, vállalatok is csatlakozhatnak hozzá.
Bánhidi Ferenc, az NHH képviseletében elmondta: a hatóság, hatáskörének és lehetőségének megfelelően támogatja és segíti a szövetség munkáját. Hozzátette: az NHH megkezdte a VoIP-piac felmérését a megfelelő minőségű szolgáltatások nyújtása, s az IP-alapú hálózatok összekapcsolása érdekében.
A 3C Kft., az Actel Zrt., az Externet Kft., a Designer Team Kft., a Mikroháló Kft., a MyPhone Kft. és az Opennetworks Kft. azért alapította meg a szervezetet, mert úgy vélik, hogy az internetes telefónia robbanásszerű fejlődésével egyre több jogi és műszaki kérdést kell megoldani, s ennek során szeretnék minél jobban érvényesíteni érdekeiket. Az ITÉSZ egyebek mellett szeretné a hatóságokkal, így a Nemzeti Hírközlési Hatósággal (NHH) együttműködve kialakítani az internetes telefon (VoIP) piac etikai és üzleti szabályait, megszüntetni a még meglévő piaci korlátokat, valamint előírni a technikai minimum követelményeket a szolgáltatók számára.
Az alapítók szerint azért is szükséges az egységes szabályozás, mert a VoIP nyújtásához gyakorlatilag elegendő egy jó minőségű széles sávú internetes hálózat, ami viszonylag könnyűvé teszi a piacra lépést.
Magyarországon 2004 elején jelentek meg az első magyar VoIP-szolgáltatók, s azóta a széles sávú internet terjedésével egyenes arányban nő a VoIP-felhasználók száma. A hagyományosnál jóval olcsóbb VoIP-ot a magyar szolgáltatóknál több tízezren fizetik elő. A szakemberek a szolgáltatásban akkor várnak áttörést, amikor a széles sávú internet előfizetőknek legalább a 20 százaléka használja majd a VoIP-ot. Magyarországon jelenleg 500.000 széles sávú előfizető van. Az eseményen elhangzott, a szövetség nyitott, más szervezetek, vállalatok is csatlakozhatnak hozzá.
Bánhidi Ferenc, az NHH képviseletében elmondta: a hatóság, hatáskörének és lehetőségének megfelelően támogatja és segíti a szövetség munkáját. Hozzátette: az NHH megkezdte a VoIP-piac felmérését a megfelelő minőségű szolgáltatások nyújtása, s az IP-alapú hálózatok összekapcsolása érdekében.