Napi Online

Jöhet az elektronikus receptírás

Új tagsági igazolványt bocsát ki tagjai számára a Magyar Orvosi Kamara. Ez nem más, mint a jelenleg elérhető legkorszerűbb, chipet tartalmazó, elektronikus alkalmazásokra lehetőséget nyújtó plasztikkártya.

A kártya egyesíti magában egy igazolvány és egy modern személyi informatikai eszköz tulajdonságait. Emellett a T-Com és a T-Online által - a Dimenzió Egészségpénztár és a Medismart Kft. közreműködésével - elkészített chipkártyák különböző távközlési szolgáltatások igénybevételét is lehetővé teszik.

Még 2004-ben kezdődtek meg a tárgyalások Magyar Telekom-csoport (akkori nevén Matáv-csoport) és a Magyar Orvosi Kamara (MOK) között, amelyek eredménye egy igen jelentős, sok lehetőséget felölelő együttműködési megállapodás. Ennek komoly, kézzel fogható terméke az idén nyárra elkészült elektronikus chipkártya, amely eredendően az orvosi kamarai tagság igazolására hivatott. Az orvosokat már értesítették az igazolvány elkészültéről, és folyamatban van postai kézbesítésük.

Maczkó István, a Magyar Telekom marketingfejlesztési szakértője elmondta, hogy a kártyával a csoport számos szolgáltatása igénybe vehető. Ilyen például a távközlési cég "Hazaszámláló hívókártya" szolgáltatása, vagyis a későbbiekben azoknak az orvosoknak, akik a T-Com e szolgáltatását szeretnék igénybe venni, nem kell külön megrendelniük ezt, hisz elérhetik az új chipkártya használatával. A chipkártya tehát alkalmas erre, de a szolgáltatást meg kell rendelni - mondta Maczkó, aki hozzátette, hogy emellett a kártya mindkét elektronikus aláírás szint - fokozott, minősített - kezelésre alkalmas, de ezt is meg kell rendelni a szolgáltatónál.

Fontos megjegyezni, hogy Magyarországon az orvosi tevékenység kamarai tagsághoz kötött. Mivel a tagsági igazolványok kiadása a MOK nyilvántartására támaszkodik, az elektronikusan aláírt dokumentumok esetében egyszerűen ellenőrizhető, hogy az aláíró személy valóban jogosult-e orvosi tevékenység végzésére.

A kártya felhasználható az orvos azonosítására a társadalombiztosítás rendszereiben, alkalmas az orvos és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) közötti adatcsere hitelesítésére, így külön eszköz bevezetése, külön ráfordítás nélkül illeszthető az OEP valamennyi elektronikus adatszolgáltatási rendszeréhez. Így például a jövőben bevezethetővé válik az elektronikus receptírás is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!