Napi Online
Az e-mail szerepe a bűnüldözésben
Komoly fejtörést okozhat a vállalatoknak az a helyzet, hogy az elektronikus leveket egyre gyakrabban a használják fel bírósági eljárásokban bizonyítékként, sőt bizonyos - a vállalatok gazdálkodásának átláthatóságát, illetve a bűnözők kiszűrését célzó - törvények elő is írják archiválásukat.
Ez derül ki Nick Mehtának, a Symantec termékmenedzselési főigazgatójának cikkéből. A fő gondot az jelenti, hogy a cégek hagyományosan szalagra mentik az e-maileket. Ezek kiválóan használhatók katasztrófa utáni helyreállításkor, amikor a teljes levelezést kell gyorsan újjáteremteni, azonban nem az információ visszakeresésére készültek, ahol egy adott e-mailt és csatolmányait a kért információ összefüggései (dátum, feladó, címzett) és tartalma (kulcsszavak, a levél tárgysora vagy csatolmányok) alapján kell megtalálni. A rendezetlen e-mailek másik forrását az alkalmazottak által használt hordozható gépek jelentik, amelyeken nagyon könnyen megsérülhetnek az információk (ha például leejtik a gépet). Ezek esetén a visszakeresés az összes hordozható gépen levő valamennyi üzleti feljegyzés lemásolásából, majd ezek átkutatásából áll.
A szakértő úgy véli, mindezek tükrében három alapszabályt kell betartaniuk vállalatoknak ahhoz, hogy elkerüljék a büntetést, amelyet azért kaphatnak, mert nem tudják a bíróság elé tárni e-mailjeit.
1. Meg kell határozni, melyik e-mailt és mennyi időre kell megőriznie az alkalmazottak egyes csoportjainak. Ezt szakmai szabályzók és az ide vonatkozó törvények befolyásolhatják.
2. Olyan e-mail-archiváló rendszert kell létrehozni, amely az e-mail-rendszeren áthaladó összes üzenetet azonnal archiválja és indexeli, eredeti formájában (e-mail és csatolmány), egy megállapított megőrzési időtartamra központi tárban tárolja és biztosítja, hogy helytelen módon ne változtathassák meg vagy törölhessék azokat.
3. Olyan szoftveres rendszert kell telepíteni, amellyel a jogosult felülvizsgáló gyorsan fellelheti a peres ügyekben kért e-maileket.
Ez derül ki Nick Mehtának, a Symantec termékmenedzselési főigazgatójának cikkéből. A fő gondot az jelenti, hogy a cégek hagyományosan szalagra mentik az e-maileket. Ezek kiválóan használhatók katasztrófa utáni helyreállításkor, amikor a teljes levelezést kell gyorsan újjáteremteni, azonban nem az információ visszakeresésére készültek, ahol egy adott e-mailt és csatolmányait a kért információ összefüggései (dátum, feladó, címzett) és tartalma (kulcsszavak, a levél tárgysora vagy csatolmányok) alapján kell megtalálni. A rendezetlen e-mailek másik forrását az alkalmazottak által használt hordozható gépek jelentik, amelyeken nagyon könnyen megsérülhetnek az információk (ha például leejtik a gépet). Ezek esetén a visszakeresés az összes hordozható gépen levő valamennyi üzleti feljegyzés lemásolásából, majd ezek átkutatásából áll.
A szakértő úgy véli, mindezek tükrében három alapszabályt kell betartaniuk vállalatoknak ahhoz, hogy elkerüljék a büntetést, amelyet azért kaphatnak, mert nem tudják a bíróság elé tárni e-mailjeit.
1. Meg kell határozni, melyik e-mailt és mennyi időre kell megőriznie az alkalmazottak egyes csoportjainak. Ezt szakmai szabályzók és az ide vonatkozó törvények befolyásolhatják.
2. Olyan e-mail-archiváló rendszert kell létrehozni, amely az e-mail-rendszeren áthaladó összes üzenetet azonnal archiválja és indexeli, eredeti formájában (e-mail és csatolmány), egy megállapított megőrzési időtartamra központi tárban tárolja és biztosítja, hogy helytelen módon ne változtathassák meg vagy törölhessék azokat.
3. Olyan szoftveres rendszert kell telepíteni, amellyel a jogosult felülvizsgáló gyorsan fellelheti a peres ügyekben kért e-maileket.