Berta Sándor

Egyre rosszabb az IP-vonalak minősége

A Brix Networks nevű cég tesztoldalt üzemeltet, ahol bárki ellenőrizheti, milyen is az általa használt IP-telefonvonal minősége.

A vállalat nemrég összesítette az eddigi tapasztalatokat és az eredmények megdöbbentőek. Az információk alapján kijelenthető, hogy az elmúlt másfél évben öt százalékkal romlott az IP-vonalak minősége. Az 5 százalékos adatra ugyan még rá lehetne legyinteni, az azonban sokkal nagyobb gond, hogy a vonalak minősége folyamatosan és látszólag megállíthatatlanul romlik.

A Brix Networks az elmúlt másfél év alatt mintegy egymillió IP-vonalat tesztelt az oldalán. Ezeknek a húsz százalékánál a minőség nem érte el a minimálisan elvárt szintet.

Kaynam Hedayat, a cég műszaki vezetője szerint a vonalak minőségének romlásáért elsősorban az a felelős, hogy a hálózaton nemcsak telefonbeszélgetéseket bonyolítanak, hanem letöltéseket is és egyre népszerűbb az online műsorszórás is. Az internet alkalmas a VoIP-beszélgetések bonyolítására, igény is van ezekre a szolgáltatásokra, a gond csak az, hogy mindenki kifogástalan minőséget akar, lehetőleg egyszerre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • peba #2
    Talán megoldás lehet, igen.
  • RoLii #1
    QoS?