Menedzsmentfórum

Harc egymilliárd nemlétező mobilosért

Új marketingstratégiával kívánja megnyerni a vásárlókat a Nokia. A finn óriáscég terveit Greig Williams, a magyar leányvállalat új ügyvezető igazgatója ismertette egy keddi sajtóeseményen, amelyen elhangzott: a gyártók azon egymilliárd emberért harcolnak, akiknek ma még nincs mobiljuk, 2 év múlva viszont már lesz.

Új termékkategóriák köré csoportosítja mobiltelefonjait a Nokia, és ezentúl ennek szellemében szólítja meg ügyfeleit. Greig Williams szerint a stratégia újragondolását egy fogyasztói felmérés előzte meg, amelyben 16 ország 42 ezer állampolgárának kérték ki a véleményét. "Ahhoz, hogy pontosan ismerjük az igényeket, szükségünk volt egy reprezentatív kutatásra" - magyarázta Greig Williams. - "Ma már havonta jönnek ki új mobiltelefonok, ezért szeretnénk megkönnyíteni a fogyasztóknak a választást."

A Nokia friss felmérése szerint a multifunkciós mobilkészülékek számos eszköztől vették már át a szerepet az emberek életében. A válaszadók csaknem fele elsődleges fényképezőgépeként használja a mobiltelefont. 72 százalékuk nem használ hagyományos ébresztőórát, 73 százalékuk pedig a mobilról lesi le a pontos időt. A kutatásból az is kiderült, hogy mobilinter- net használatában Japán áll az élen: ott a válaszadók 37 százaléka naponta szörfözik telefonjával a világhálón.

A Nokia végül négy kategóriát állított fel telefonjainak, amelyek különböző vásárlói csoportokat céloznak meg a fiataloktól kezdve az idősebb generáción át az üzletemberekig. A Live kategória (például 8800-as) modelljei főként az aktív, sportos életmódot kedvelőkre fókuszálnak. A hangsúly itt a készülékek egyszerű használhatóságán és a fiatalok számára kialakított formavilágon van. A Connect kategória (például a 6131-esek) gazdagabb funkciókkal ellátott készülékei a felnőtteknek, idősebbeknek szólnak, míg az Achieve termékeit kifejezetten üzletembereknek szánják. A negyedik, Explorer kategóriát a Nokia Nseries telefonok fémjelzik, amelyek a legkorszerűbb technikai újításokat is magukban hordozzák.

Az újragondolt marketingstratégia időzítése egyébként korántsem véletlen. Jelenleg 2,2 milliárd ember használ mobiltelefont a világon, 2008-ra pedig ez a szám már átlépheti a 3 milliárdot. A gyártók versenyfutása most utóbbi egymilliárd fogyasztó-jelöltért folyik, erősítette meg Robert Andersson. A társaság ügyfélpiaci műveletekért felelős alelnöke szerint stratégiájuk szerves része, hogy a fenti egymilliárd embert bekapcsolják a hálózatba, kihasználják a digitális rendszerek és az internet konvergenciáját, mobillá tegyék a vállalatokat, és - az új üzleti modellek megvalósításán keresztül - tovább bővítsék szolgáltatói üzletfeleik tevékenységét. A Nokia egyébként nem áll rosszul a versenyben, miután világszerte 800 millió ember használja a vállalat termékeit.

A keddi rendezvényen Greig Williams új mobilokat is bemutatott, köztük egy, a cég legolcsóbb 3G telefonjának kikiáltott modellt is: "Ezzel a készülékkel jelentősen ki kívánjuk bővíteni a 3G-s termékek felhasználói körét" - mondta az ügyvezető igazgató. 3G szolgáltatásokat jelenleg világszerte több mint száz cég kínál. Bár az komoly előnyökkel is bír (gyorsabb böngészés, streaming letöltés, e-mail, zeneletöltések, többszereplős játékok), Európában még nem történt áttörés felhasználóinak számát tekintve.

"A számokat figyelembe véve könnyen elképzelhető, hogy a 3G-s telefonokból nem lesz tömegpiac" - vélekedett kérdésünkre Greig Williams. - "Ha az európai felhasználók 10 százalékát sikerül megnyernünk, az már komoly siker."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!